Gå til innhold

Hvilken barnevogn bør vi kjøpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi sliter også!

Står mellom emmaljunga Edge duo (1.plass)

på andreplass kommer brio og simo sine kombivogner.

Det er de som har de egenskapene vi ønsker og har behov for.

Det er jaggu ikke enkelt å ta valget. (Glad vi enda har god tid ja ;))

Sett dere ned og tenk gjennom hvordan dere skal bruke vognen, det vil hjelpe dere å prioritere...

- asfaltert gate/skog og mark/ brostein?

- mye bil/mye kollektivt?

- bære bag opp flere trapper/ trille rett inn?

- bekkenløsning? (=håndbrems+lett vogn)

- sove ute i vogn "alene"?

-hvor skal vogna stå om natta?

etc...

vi har roma basson duo fra førstemann, og er veldig fornøyd med den så den bruker vi nå også, kjøper ikke ny. men som forrige innskriver skrev, se på behovet deres...

ROma duo best i test f og b 04

Annonse

jeg skal ha simo sin kombi.

i testen til tv2 hjelper deg og bildet foreldre og barn så kom brio ganske dårlig ut.

blir det for kaldt i været, da snakker vi om -20 grader, så kan festene som holder bagen knekke.

kan ik huske sist det var så kaldt her, men jeg tar ik sjangsen på den.

husker ik hvem som kom best ut i test.

simo på 3 hvertfall.

Jeg skal ha en simo duovogn til min baby.. Nå har jeg termin i september, og derfor har jeg brukt for en stor bag slik at jeg kan få en varm og god pose oppi der.. Dessuten går jeg mye tur og den vognen er god å trille og lett håndterlig.. Kanskje ikke den minste vognen i verden, men den går fint inn i vår bil! Samtidig er simovognene vann og vindtette noe jeg setter pris på for da vet jeg at lillebabyen min ligger lunt og godt i bagen.

Det er en jungl av vogner der ute, så forstår at det ikke er lett.. Man må nesten bare tenke på hvordan man skal bruke vognen og finne ut hva som passer best til seg selv..

Samtidig, om du har lest testen i foreldre og barn som er i butikken nå er det viktig å huske på at alle vognene i den testen har passert vanlig standar, og at dette var en ekstremtest. Hvem tar med seg ungen sin på trilletur i 20-30 kuldegrader uansett, da skal jo småbarn være inne..

Tusen takk for mange svar, ville ha ei kombi vogn... Så no trur eg d blir simo sin... :) den kan eg ha i mange år (opptil 4år) som d sto på nette om vogna...

Men noen som veit kor mye dn koster? Er jo mams og paps som skal handle for oss...:)

Jeg ville ha gått for oth sin urban jungle, den har vi:) Er superfornøyd og har mange bekjente som også har denne vognen som kun har god ord å si om den. Den veier kun ca.10kg noe som er veldig lett, stor handlekurv, utrolig lett å trille, lett å legge sammen. Baggen er litt liten, men det er ikke noe problem for baby på ca. 6 mnd å ligge trygt og varmt i posen sin i sportsdelen. Dette er en super tøff trehjuling:D

Viktig som Magda73 skriver over - tenk på hvordan dere bruker vogna. Vi har en Brio kombi fra førstemann - den har fungert greit, jeg gikk over til Babyjogger trille etter 6 mndr da vesla nektet plent å ligge lenger og kunne sitte selv - lettere å trille på skogsveier og i snø (for de er treige til å måke her jeg bor...) pga store hjul. Denne gangen må vi anskaffe en søskenvogn da det bare er halvannet år mellom de to små - det vi ser etter da er vekt, størrelse når den er sammenslått (vi er MYE på farten med bil).

Vendbar vogn (dvs at du kan slå håndtaket over og snu vogna etter hvordan sola skinner har også vært veldig, veldig bra.

Jeg har også vært veldig glad for at vi hadde en skinnpose hvor jeg fikk reimene gjennom posen slik at jeg fikk festet kålmarken vår....

For dere som er lange (som jeg er) vil jeg også sterkt anbefale vogner som du kan trekke håndtaket utover på - slik at du ikke må gå å sparke borti understellet til vogna når du går tur. F.eks Teutonia vognene passer ikke for meg som er en noen og åtti - test ut - spør folk du møter på tur, test ut i butikken.

Vi har bestillt Cherox fra Emmaljunga.

Den har vendbart styre - i forhold til sol, vind, regn

Er lav - så lille meg kan titte over vognen :o)

Emmaljunga har fått god omtale i forhold til stødig og sikker ramme.

Også kan vi ha mykbagg i den - lett for meg å bære inn på kafe eller inn hjemme :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...