Gå til innhold

hva spiser dere i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spiser

Frokost: ca 2 skiver brød med pålegg + ett glass melk

Lunch: salat med kjøttpålegg, egg eller eventuelt litt av varm maten dersom det er f.eks fisk. 1 tynt knekkebrød med brunost eller litt cottage cheese(ca 1,5 dl) med litt syltetøy til dessert.

Mellom måltid (spiser lunch klokken 11, middag klokken 19-20): to brød skiver med enten leverpostei eller makrell i tomat. Er jeg veldig søtsugen blir det syltetøy.

Middag: f.eks en kyling filet på grillen, to poteter og masse grønt. Av og til med saus men stort sett går det på noe magert eller uten. Litt for glad i ost på middagen,jobber med saken :)

Dessert: F.eks naturell yoghurt med litt musli og eller hakket frukt.

Mellom slagene spiser jeg litt frukt, ikke så mye som jeg burde men blir 1-3 per dag. Spiser mye grønt så jeg får i meg de 5 per dag man skal ha.

Drikker mest vann, men også litt saft av og til.

Av og til blir det en kakebit eller litt godis, men det re langt fra daglig.

Hva med deg? du skriver ikke hva du selv spiser ;)

Jeg ligger på ca 1500kcal pr dag, er ikke gravid enda og ikke ammer jeg heller...

Frokost: 10g havregryn i en yoplait dobbel 0 yoghurt. 1 frukt

Mellommåltid: 1 frukt (dette mellommåltidet har jeg bare dersom jeg har syklet til jobb 2mil)

Lunsj: Salat, middagsrester eller tre knekkebrød med philadelphia light og masse oliven og tomat

Mellommåltid: En yoghurt, frukt eller to knekkebrød med philadelphia light eller makrell i tomat.

Middag: En liten porsjon ris, fullkornspasta eller potet. 100-150 gram magert kjøtt eller fisk. Ca 250gram grønnsaker. 1/2dl mager saus (Toros poser er supre, bruker de uten å tilsette smør og med ekstralett melk).

Kvelds: Knekkebrød, frukt eller yoghurt avhengig av hva jeg har lyst på/kcal igjen til.

Jeg bare lurte fordi jeg er en 90 pluss jeg også, men har gått ned over 9 kilo i svangeskapet og ikke lagt på meg noe enda, er i uke 30, legen mener jeg må prøve spise mer, men jeg synes jeg spiser nok, men nå ser jeg at jeg kansje ikke gjør et..

1500 kcal pr dag er jo en mager slankekur.(med mine 95 kilo går jeg ned i vekt på ca 2000kcal) Det er viktig at man ikke slanker seg når man er gravid.

Til deg som er gravid og legen ber deg passe på så prøv å få i deg f.eks nøtter som er veldig bra for oss som er gravide :) Men kan jo hende du egentlig har matlyst og det bare er å spise litt mer ;)

jeg har ikke matlyst i hele tatt, det er det som er problemet. har ikke lyst på noe liksaom, så det blir en 2 til tre knekke brød og litt frukt og litt middag i løpet av en dag. og jeg har lange dager sov begynner rundt syv og slutte rundt 24.00 så det er nok lite mat ja........

Annonse

Du bør nok spise litt mer ja.

Ser ut som en litt lang arbeidsdag dersom det er den som varer fra 7-24 .... Høres ut som du rett og slett må sette av tid til pauser i løpet av dagen der du setter deg ned og tar deg tid til å spise og drikke noe du liker. Smootie er godt og kanskje lettere å få i seg. Kan du lage også med fiber i form av havregryn og kli. Bruk frisk frukt og yoghurt. så får du i deg masse du trenger. Kjøp nøtter og tørkede frukt du alltid har for hånden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...