Gå til innhold

Flytting & bytting av lege/jordmor i svangerskapet


LiKr

Anbefalte innlegg

Jeg skal til min første "skikkelige" time hos min fastlege i begynnelsen av mai (da er jeg 10 uke + noen dager).

Vi skal flytte endel lenger nord i begynnelsen av oktober og jeg har termin i slutten av november/begynnelsen av desember. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det mtp jordmor/leger her jeg bor frem til da. Jeg har en mannlig lege og kunne gjerne tenkt meg å ha de fleste kontroller hos jordmor, men er det da ok å finne seg en jordmor her vi bor nå, også skifte når vi flytter? Eller kanskje jeg skal bare "holde ut" med fastlegen og bruke han (føler bare at han var så kort første gang jeg var der, litt sånn; "skjønner du ikke dette" liksom.....). Vil kanskje være tryggere å ha en erfaren jordmor. Noen av dere andre som har opplevd det samme (flytting og bytting av lege/jordmødre)?? Noen synspunkter?

 

Måtte bare lufte tankene mine litt.... hehe.... Mye som skjer med at sambo har fått drømmejobben i Trondheim (vi bor på østlandet nå), jeg har fast jobb her, og vil ikke si opp for så å gå uten penger noen måneder...må jo også jobbe 6 av de siste 10 månedene.... også flytting da, midt i det hele - jaja...... godt min forlovede har sterke "bære-flyttelass-muskler"! hehe :-))

 

Ellers gleder jeg meg til å flytte til Trondheim, virker som en veldi bra by :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du kan jo skifte fastlege nå, da! Det tar noen uker før byttet registres, men du kan jo skifte lege 3 ganger (tror jeg) i løpet av et år. Hvis du ikke likte legen din, er det jo ingenting som hindrer deg. Tror kanskje du kan gå til en annen lege enn fastlegen ved graviditet også uten at det koster noe, men jeg er ikke helt sikker på reglene der.

 

Vet at mange syns det er kjekkest å gå til jordmor, men det er greit å gå til lege i alle fall en av gangene, for å få tatt blodprøver og sånn. Viktig å føle seg trygg på legen sin, så du kan jo se om du kan bytte allerede nå?

 

Håper du finner ei løsning som funker bra for deg! Blir sikkert spennende å flytte til Trondheim:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...