Gå til innhold

Keisersnitt mer enn 1 mnd. før termin

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha keisersnitt 1 mnd og 2 dager før termin (pga egen helse), er lettet for avgjørelsen om å få keisersnitt, men er bekymret for at barnet skal tas så tidlig. Er det noen andre som har tatt ut babyen opp mot 36. uke her, og som vet noe om farer/komplikasjoner som kan oppstå for barnet? Dette er mitt første også, så har null erfaring.

Et spm ift pakking av bag til sykehuset:

Må man selv ta med bind for renselsen, eller får man dette på sykehuset? (da jeg alltid har brukt tamponger, lurer jeg på om noen har noen anbefalinger på type bind).

Fortsetter under...

Det mest optimale for barnet er naturligvis å ligge lengst mulig i magen, men legene i dag er jo så flinke og kuvøsene babyene blir lagt i skaper en mest mulig "livmoraktig" atmosfære. Tror det de er mest bekymret for er modning av lungene, men de kan gi babyen en sprøyte som fikser det. Nå til dags klarer jo selv babyer født i uke 23 å leve opp, så babyen din blir jo en kraftplugg i sammenlikning ;-)

Jeg ble selv født med keisersnitt 6 uker før termin, lå noen uker i kuvøse, men var ellers helt fin. Siden har helsa også vært topp, ikke allergisk mot noe, gode karakterer på skolen og har aldri hatt så mye som en ørebetennelse en gang.

Dette går nok helt fint skal du se :-)

Hei

Jeg fødte min lille jente ved hjelp av keisersnitt. Jeg var da akkurat 37 uker. Hun måtte ut raskt pga at jeg fikk meget kraftig svangerskapsforgifting som kom på under 1 døgn.

Hadde ikke tid til å føde, derfor tok de keisersnitt.

Men det gikk veldig fint. Selvom hun var ganske liten til å være føde da. Hun veide 2380, men hun hadde trolig ikke veid 3 kg engang til termin sa de på Riksen.Men hun slapp kuvøse og jeg kom i gang med amming og fikk reise hjem etter 6 dager.

Så dette kan gå kjempefint.

Jeg hadde ikke med meg bind, fikk alt på sykehuset. Men du må ha noen hjemme, da blødningene tar noen dager. Kjøp litt stor bind.

Ønsker lykke lykke til.

hilsen

hei jeg hadde tatt med egene bind for de bindene som er på sykhuset er grusomme. jeg har også kjøpt engang truser som du får kjøpt på aopteket for man blør ganske mye . jeg har kjøpt nattbind også til de første dagene og saba som er veldig behagelig å mykt.(jeg har også alltid brukt ob.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...