H.Å. Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Jeg har navle piercing, og lurer på om jeg må ta den ut nå når jeg er gravid? Fikk høre fra en nabo at jeg MÅTTE det da avstanden mellom hullene blir vanvittig stor og at det ikke går tilbake når graviditeten er over. Her kjøpt meg gravid- piercing som jeg hadde tenkt å sette i etterhvert som magen blir større, men nå vet jeg ikke.... Kan noen hjelpe??
Ane** Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Jeg tok ut mine i mitt forrige svangerskap... Men de sklei rett inn igjen når jeg hadde født, og joda, hullene går "tilbake" når ungen er ute så ikke noe å bekymre seg for..
Phoebe Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Du må ta den ut ja! Når magen blir stor er det ikke nok hud igjen til piercingen. Jeg har hatt navlepiercing selv, og arret ser ikke akkurat vakkert ut... Tror faktisk det vil være ganske ubehagelig å ha piercing i navlen når man nærmer seg høygravid!
tanyathe Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 jeg tok min ut nesten med en gang jeg ble gravid, og nå ser jeg ikke ut der. har fått betennelse osv. så det er lurt og ta den ut
Gjest Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Jeg ville tatt den ut. En venninne tok den ikke ut før hun absolutt måtte, og hun fikk et skikkelig stygt arr på magen. Jeg tok ut min med en gang jeg ble gravid, og etter fødsel bare satte jeg inn stangen igjen. Uten arr. Gjort det samme denne gangen og ingen tegn til at det skal bli stygt foreløpig. Kan jo være tilfeldig at det gikk som det gikk med venninnen min, men jeg ville ikke tatt sjansen!
H.Å. Skrevet 22. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2007 Hmm.. Må vel ta den ut da, selv om jeg ikke har noe lyst.. Er d ingen her som har prøvd gravid- piercing??
Gårdsspire Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Jeg tok ut min da jeg var 6-7 mnd på vei fordi huden begynnte å bli så tynn at jeg kunne se hvilke fare det var på stangen gjennom huden. Noen kan gå med ppercingen i undre hele svangerskapet mens andre sprekker eller revner, dette varierer jo veldig, men for de fleste går det bra. Jeg spurte om det samme når jeg kom inn hit. Synes det er egentlig litt dårlig av naboen din å si at du MÅ ta den ut, fordi det er faktisk opp til det selv og kroppen din.. Det er uansett ikke farlig for deg eller barnet.
spent. Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 jeg måtte ta ut min.. jeg trodde også at jeg sklle ha gravidepiercing, men mitt problem var ikke at avstanden ble for stor, men det ble for stramt til piercinga.... stanga kom i klem hele tida og dette gjorde veldig vondt... jeg håper at jeg kan få sette den inn igjen etter fødselen uten å må sette nytt hull da.
_Mita_<3 Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Tok ut min i februar jeg.. sellom jeg fortsatt kan ha den i:) Satt den inn her om dagen.. men tok den ut igjen... bare for å sjekke at jeg fortsatt hadde hullet.. huden blir jo mye tynnere rundt hullet... hvertfall har det blitt det her.. å har hørt noen som hullet har revnet opp..(det skjer nok ikke mange men) så da tok jeg den bare ut jeg.. hehe.. men den skal FORT inn igjen snart:) Men du merker det jo selv når du burde ta den ut.. lykke til:)
har4barn Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 svarer her også jeg. Har gjennomgått 3 1/2 svangerskap med piercingen i . Hadde den også under fødslene. Den ser ut som den gjorde før svangerskapene. Hadde aldri propblemer med å ha den der, og likte den. Kommer ikke til å ta den ut ved evt. neste sv.skap heller! Lykke til!!!
olgita Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Fikk beskjed på ultralyd om at jeg burde ta den ut pga hygeniske forhold og evt. komplikasjoner i tillegg til at det gjør det vanskeligere for jordmor/lege når gele`en ska smøres på. Tok den ut i ca uke 20 og ser nå at det er ganske stor avstand melom hullet og navlen...So sikkert lurest å ta den ut.. kan jo bare sette den inn igjen etterpå!
Gjest Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 Er vel bare til å ha piercingen til du føler at du ikke kan ha den i mer. Jeg har nylig tatt ut min fordi jeg følte det ble en smule "trangt", men vet om en god del som har gått svangerskapet ut med et helt vanlig navlesmykke i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå