Gå til innhold

Noen tvillingmammaer fra Vestfold?

Gjest bissen

Anbefalte innlegg

Gjest bissen
Skrevet

Jeg fikk to jenter 27.10.06, uforberedt keisersnitt i uke 29..Alma på 700 gr og Mille på 1500 gr. Første barna mine og ikke helt som planlagt! Full pakke under svangerskapet med forgiftning, bekkenløsning og 40 kg ekstra. Har gått et halvt år, men jeg sliter endel enda med denne opplevelsen, hadde vært så fint å snakke med noen i samme sit!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. vi lå sammen på nyfødt. mamman til vilja og karma, vet ikke om du husker meg?

Hadde vært kjempe gøy å treffes igjen!

Hvordan går det med jentene???

Mine er blitt 4,5 mnd, tiden flyr!!!!

Gjest bissen
Skrevet

Så pussig, leste om deg i Henne for en uke siden!:) Spennende historie du har.Gøy at du svarte. Jentene mine går det bra med, "storesøster" på 3,8 kg har endelig sluttet med pusteanfall og da er alt tipptopp! Ja fy søren, tida flyr med tvillinger! Hvordan gås det med Karma og Vilja da? Ja, hadde vært hyggelig å treffes!

Skrevet

Så bra at hun er bedre!! Dere har hatt det tøft!

Jentene mine var ganske pjuske til de var 3mnd og fikk da RS-virus, noen de trolig fikk på sykehuset, men etter en tur på tønsberg igjen og pustemaskin i 1 ukes tid ble de helt nye unger. begynte å legge på seg og smiler og koser seg. Veier nå 6,2 og 6,6 kg!

De er ganske viljesterke unger med mye temperament så det er jo mye hyling når de ikke sitter på armen.......

hvor bor du?

Skal til tønsberg på fredag på barnashus, tilbud på tvillingtrille......og kunne jo kjørt innom deg hvis det passet for å hilse på?

Eller en annen dag det passer. Gøy å snakke med andre i samme situasjon. Blir litt andre problemstillinger for det med kun et barn. Synes jeg har konstant dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til, dele seg på 3 barn er ikke alltid like lett......

Ha en fin dag!!!

Gjest bissen
Skrevet

Uff, RS kan være skummelt! Bra at de kom seg etter en uke da. Sunt med temperament, har to tøffinger jeg også. Men de blir bare lettere og lettere å ha med å gjøre, nå sover de nesten 10 timer hver natt!!! Utrolig. Må pumpe meg på natta for å holde meieriet i gang, da. Ammer du?

Jeg bor på Tolvsrød og det hadde vært kjempekos om dere kom en tur! Dessverre passer det ikke fredag, en annen dag til uka kanskje?

Er du medlem i Tvillingklubben forresten? Jeg er bedt med på tvilling-barseltreff 4.mai, 4 andre tvillingpar.. mulig det er for mye for minstemann min enda, men kanskje det er noe for deg?

Har aldri hatt så dårlig samvittighet før jeg, føler seg ganske utilstrekkelig med to babyer som begge krever mye! Og du har jo en fra før også, han krever kanskje litt ekstra? Puh. Men vi får igjen for det:)

Nå er det natten for mor, snakkes:)

Skrevet

Supert da finner vi en dag som passer. Til uka er det fullt opp, men andre eller tredje uka i mai er lettere ;)

Jeg er ikke medlem i tvillingklubben, er det for Tønsberg? Jeg bor nemlig i Sandefjord, men vet jo at det er et par på samme alder her også, men tror ikke vi tilhører samme helsestasjon.

Mine tar bare flaske, mistet melka da de hadde RS, veldig mye styr med koking av flasker, men på den andre side så står jeg litt mer fritt til å gå ut av huset, selv om det ikke er sååå ofte akkurat......

Begge sover hele natta, selv om natta begynner ganske seint....veldig trollete mellom kl.18 og 23, og det er litt synd for storebror trenger jo litt oppmerksomhet han også og mannen min er mye borte på kvelden så det er hektisk og kaos til tider..... Heldigvis har jeg både avlaster og støttekontakt til Oliver så han får sin del av å være i sentrum der. Også er han hos sin pappa annenhver helg.

Har dine begynt med grøt? Karma spiser 3 ganger grøt om dagen, men Vilja har begynt så smått å like det nå. blander velling til henne slik at det blir litt mer mat ;)

Er du ofte på kontroller med jentene siden de var premature? Håper du iallefall får god hjelp, kan ikke være lett å få premature tvillinger som førstegangsfødende...... Jeg var kun 23 når jeg fikk Oliver og han trengte masse hjelp så vet litt hvordan du har det.....han var ikke planglagt, for å si det slik, så det er ganske tøft å bli kastet ut i det......

Men heldigvis så gror man inn i oppgaven etterhvert og takler det meste!

Håper dere får en flott helg, nydelig vær iallefall ;)

Nå skal jeg til Barnas Hus og på shopping på Farmanstredet. Sist jeg gjorde det sov jentene kun 20 min på 7 timer og skulle kun sitte på armen....bedre lykke denne gangen......

Vi hørs ;)

Gjest bissen
Skrevet

Puh, dette har vært en slitsom helg, har vært alene siden torsdag, i morgen kommer eendelig forloveden hjem! De har sikkert opprettet Tvillingklubb i Sandefjord også, jeg er med i Tbg omegn. Trodde du bodde i Tbg, jeg.

Håper du fant noe fint på Barnas! Ikke alltid like lett på shopping nei. Jeg kan ikke dra på Farmandstredet enda pga støy for minstemann...en milepæl jeg gleder meg til.

Jeg fullammer jentene ennå, men begynner med litt most frukt og gr.saker om en mnd ca., da er de fire mnd korrigert. Slitsomt med all denne ammingen etterhvert, men jeg har vært heldig med melken. Godt at du får litt avlastning, da har du 'bare' to barn en liten stund:)

Kan tenke meg du hadde det veldig tøft da du fikk Oliver.

Jentene var heller ikke planlagt, de kom seg gjennom p-piller og allting. Har blitt mange sjokk-beskjeder gitt! Var 22 da de kom.

Det er heldigvis god oppfølging fra Habiliteringstjenesten og fysioterapeut. Stadige timer, men det er godt, da føler jeg meg litt trygg. Det krever visst mye bearbeidelse dette her:)

I dag trillet jeg forbi firlinger.....! Mine var i utgangspunktet tre, men det var bare helt i begynnelsen.. Må nesten si heldigvis for det!

Jaja, ha en fortreffelig dag, vi snakkes og finner en dag som passer! Hadde vært stas å trille tur med en annen dobbelvogn:)

Skrevet

Litt sen på å svare denne uka..... Karma har fått øyebetennelse, feber og forkjølelse og er ganske sutrete..... sover og spiser omhverandre så nå er det litt hektisk..... samtidig så planlegger vi dåp som vi skal ha hjemme med over 40 stk og overnattingsgjester i flere dager..... puh.....

jeg er litt dårlig på å si nei så i tillegg har jeg sagt JA til å samle hele familien til 17.mai og bake kaker til min venninne sin bursdag 18.mai..... kommer til å leve i melsky og kakepynt i noen dager nå.....

jaja...... snart er det heldigvis ferie....2 uker i frankrike ;)

Så flink du er som fullammer!!! Det er det ikke mange som gjør med 2 stk så salutt til deg ;) ;) ;)

Savner ammingen på kvelden, men ellers er det litt deilig at andre kan gi flaske. Til helgen skal jeg til Oslo til en venninne så da skal mannen være hjemme alene...... Han har både vært på treningsleir i danmark i 5 dager, norefjell på ski og på fisketur, så nå satt mor foten ned og drar avgårde!!!!

Blir rart å være borte, men samtidig deilig!!!

Er du noe inne på tvillingforum?

Titter innom en gang i blant når stresset tar litt overhånd og jeg bare føler at jeg maser på mann og barn ;) Da er det deilig å lese at alle andre tvillingmødre også føler seg litt overarbeidet og grinete....

Fikk du vært på barsel treff med tvillingforeningen?

Helsesøster skulle sjekke om det var noe i sandefjord også, men så lenge det finnes tvillingchatter på nettet så er det greit for meg....

Er med i vanlig barselklubb og det er veldig hyggelig selv om de får spist lunsjen sin i ro og fred når babyen sover.....jeg har jo alltid en på fanget..... ;) ;) Alle er glade for at de bare har 1......hihi....

Hvordan utvikler dine seg? Som forventet når de var så premature? Jeg var kun 1300 gram da jeg ble født, men det skulle man jo ikke tro i dag ;) ;) heldigvis får man mye hjelp slik at man føler seg litt tryggere!

Skjønner at det er vanskelig å bearbeide alt som har skjedd for deg. tok meg maaange år når det gjaldt Oliver. Mye frustrasjon å være ungmor til en gutt som er funksjonshemmed.Fødselen var også tøff så det tok meg nesten 8 år før jeg var klar for å få flere barn. Jan Erik hadde jo ingen barn og ville gjerne ha barn, derfor gikk vi mellom ild og vann for å bli gravide..... Og det gikk jo bra til slutt....selv om det å gå gravid alltid har vært et mareritt.....men etter 6 graviditeter gikk det jo bra og nå er det slutt ;)

Nå har endelig alle barna sovnet, Vilja i stua, Karma på Oliver sitt rom og Oliver i vår dobbelseng....hehe....litt kaos i kveld.......

nattinatt klem

Gjest bissen
Skrevet

Hei på deg! Uff, så kjedelig med Karma, håper ikke andremann blir smittet? Skjønner godt at du har mye å bedrive tiden med da ja, tror det er deg vi må saluttere litt for, hadde ikke orket halvparten av det du holder på med:) Drikker du mye kaffe?;) Men guri, så deilig med ferie! Frankrike er jo et nydelig land! Vi skal til Oslo en tur, det er det lengste jeg har vært siden oktober, hehe. Men nå er vi på boligjakt i Bærum, blir deilig med litt nye impulser! Og om to år flytter vi til Dubai, uææ:)

Nei, er det Tvillingforum her på BIM eller? Er egentlig ikke så dataoppdatert, jeg. Skriver med noen tvilligmammaer på Facebook, da.

Alma ble syk da tvillingtreffet var, men vi har avtalt et nytt 1. juni, prøver igjen da:) Nå er det visst dobbel bajs her (jippi) , kommer igjen jeg!

Gjest bissen
Skrevet

Når det er diare på gang må jeg si det er litt kjedelig med 2 stk!

Jentene utvikler seg som de skal i forhold til kurvene, glad for det! Alma har tatt igjen vannvittig mye bare de siste ukene, alt har liksom kommet på en gang:) Guri, var du bare 1300 gr? Hvor tidlig var du ute da?

Du har opplevd mye tøft, du, i forhold til graviditeter og barn.. Ikke rart at det tok mange år å bearbeide. Føler at jeg ikke kan klage så fælt:) Men så endte det jo bra til slutt, gjør jo som regel det for snille jenter har jeg hørt! Ønsker deg en fortreffelig dag og en flott 17. mai-feiring, lykke til med både dåp og kakebaking, puh:) Fullstendig kaos her i dag..Håper vi kan ses en gang i juni kanskje? Klem x 3

Skrevet

Kommet hjem fra to dager i oslo hos en venninne....det var vitaminboost gitt..... godt å bare være seg selv.....

Hyggelig å komme hjem også til blide barn, selv om de fremdeles er forkjøla....

Er dere fra Bærum siden dere er på husjakt?

Og Bubai da??? Da blir jeg misunnelig! Har noen venner som har bodd der i mange år, dere kan bare glede dere! Er det jobb-relatert?

Mange nordmenn der siden Jotun har stor avdeling der så du vil få et nettverk hvis du ikke allerede har ett ;)

Billig med hushjelp ;) ;) ;)

Ja jeg var ganske liten da jeg ble født, men det var i uke 33 så ikke så tidlig.Morkakesvikt og mamma fikk HELPP og havnet i koma. Men alt gikk bra!!! Jeg slet med immunforsvaret i mange år og hadde 14 ørebetennelser på 1 år.... men jeg ble sendt til homeopat da jeg ble litt større for å opprette balanse i immunforsvaret og siden da her jeg nesten ikke vært syk!!!! Så det er jo et lite tips til Alma hvis hun sliter med mye sykdom etterhvert.

Karma som var vår minste er den mest skrøpelige her og får fort en forkjølelse, men det henger nok sammen med de dårlige arbeidsforholdene i magen ;) Det blir helt sikkert bedre ;)

Nå sover jentene på en gang og det er sjelden..... klarer du å synkronisere dine? har du gode leggerutiner?

Vilja er krystallvåken om kvelden og strigråter når hun blir lagt, vet at man må være hard ,men de er jo så små.....eller er det kanskje bare et morshjerte som blør.......Så det ender ofte med at vi tar henne opp slik at hun ikke vekker Karma....de lærer seg jo fort det etterhvert.....

Gikk du mye opp i svangerskapet? Uff sliter med å gå ned jeg og blir litt deppa..... gikk ned alt på sykehuset og raset ned når jeg ammet.... men etter at det var slutt har jeg lagt på meg nesten alt igjen..... uff.....det er den selvdisiplinen da.....merker at jeg ofte trøster meg med litt goddis når dagene har vært ekstra slitsomme.....

Gleder meg ikke akkurat til bikini.....

Ha en fin dag!!! i øspøs-regn her ;) ;)

Klem klem klem

Skrevet

Sjekk ut www.tvillingforum.no

Skrevet

feil....www.tvillingforum.com

meld deg inn så får du tilgang til mye nyttig!!!

Gjest bissen
Skrevet

Hei på deg! Nå har jeg ikke fått svart deg! Plutselig dødsfall i familien, huff, man blir så satt ut når sånt skjer.

Hipp hurra, håper feiringen gikk fint:) Ja, samboeren har fått jobb på Lysaker...og han er fra Bærum. Håper å finne et fint sted på Sandvika. Og gleder meg til Dubai!!:)) Det er i sammenheng med jobben til Fredrik, ja. Billig hushjelp er genialt;)

Homeøpati her jeg stor tro på, tok med Mille til behandling for kolikk..helt fin etter to ganger! Uff, stakkars mammaen din, HELLP er noen tøffe greier!

Du, den synkroniseringen har jeg gitt opp.:) På natten sover de samtidig, nesten alltid i hvert fall. Uhell kan jo skje:) Nå legger jeg dem 21.15, gir litt pupp som kos før de buen laller. Men på dagen er det alltid litt kaos, sover og spiser om hverandre. Jeg har vært ganske konsekvent med leggerutinene siden vi kom hjem, men det blir litt tøffere nå som de vekker hverandre ja:)

I dag har Mille spist en halv banan, fikk liksom ikke nok! Deilig, da kommer vi litt i gang med maten!

Jeg gikk opp 40 kjipe kiloer på 29 uker...jadda. Så ikke særlig frisk ut, for å si det sånn:) Men det var veldig mye vann, gikk ned 30 kg på to mnd etterpå. Jeg unner meg en hel del nå jeg, stresser ikke med de siste ti:) Blir ikke akkurat fresh av å få unger gitt, men glansdagene skal komme tilbake, har bestemt meg for det. Men kose seg litt først:))

Nå er det natta igjen, herregud som dagene flyr! Vi snakkes igjen, klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...