Gå til innhold

noen som vet? SA?


ekenit

Anbefalte innlegg

hei. jeg er ca 8 uker på vei, og oppelvde i går en blødning. Det var ikke mye og dte var brunt og slimete.altså ingen frisk blødning. Kvelden og dagen før var jeg kjempe dårlig og slapp. Hadde ikke vondt etter denne blødningen heller. Nå er det ca ett døgn siden dette skjedde og ingenting mer har skjedd. De på KK sa det kunne være en begynnelse på en sa... Noen som har opplevd lignende? Hva skjer og hva kommer itl å skje? Det er så leit å gå å vente å bare se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har akkurat hatt en SA selv, og det startet med brunt og slimete blod, men det var ingen opphold, det kom hver gang jeg var på do så kom det litt og litt.. Og gikk til slutt over til friskt rødt blod derjeg skjønte at det nå var over.

Om du er nå 8 uker på vei skal de jo evt kunne se hjertet på ul, så hadde jeg vert deg så hadde jeg bestilt time til det. Det koster nok litt, men det kan evt være verdt det?

Hva som kommer til å skje er vanskelig å si, det har ikke skjedd noe mer siden sier du, så dette kan jo gå veldig bra=)

Krysser fingrene for deg=)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde en SA, begynte det som brunt slim, gikk over til litt blod når jeg var på do. Slik var det i tre dager, den tredje dagen merket jeg litt mensliknende smerter og dro på legevakta og fikk bekreftet SA. Etter det tok det seg opp med både smerter og blødning. Fosteret kom ut dagen etter og blødningen varte ca 1,5 uke etter det.

Denne gangen hadde jeg rosa slim dagen etter jeg hadde hatt positiv graviditetstest, og var reddd dette var beg. på enda en SA. men det var ikke smerter, og det stoppet med den ene dagen. Lot det derfor være. Var hos legen et par uker etterpå, og han sa at det var helt vanlig å ha litt rosa slim/småblødninger.

 

Så hvis det har stoppet opp å blø, og ikke du har hatt smerter, vil jeg tro det mest sannsynlig er ok. Er du veldig bekymret, ta kontakt med lege og be om å få en sjekk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Jeg hadde akkurat det samme som deg. Brunt slim, og ble fryktelig redd. Dro på legevakta og da sa han at det kunne være truende SA. Jeg fikk beskjed om å ta det heelt med ro hele helga(det skjedde på fredag). Og jeg skulle helst ligge rolig, - det kunne være redningen. Klarte derimot ikke å slå meg i ro med det, så jeg insisterte på innvendig UL. Da fikk vi se et hjerte som banket og slo, - det var betryggende for meg. Nå er jeg 3 dager unna 2.trimester. Så det var nok ikke noe farlig! Håper det samme gjelder for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...