Salsa Skrevet 21. april 2007 #1 Del Skrevet 21. april 2007 Har fortalt historien min her før, men det er sikkert mange nye siden den gang. Tar den en gang til, jeg. Kan jo hende at noen får ny giv og opplever det samme som vi gjorde. Vi var ufrivillig barnløse i 7 år. De fant ingen feil hos noen av oss, og mannen min hadde barn fra tidligere forhold som var ca. 12 år da vi ønsket å bli gravide sammen. Etter ca. 1 år hadde vi første IVF forsøk (hadde også et inseminasjonsforsøk mens vi ventet i kø - mislykket). Første IVF-forsøk var på Ullevål. Mislykket. Andre IVF-forsøk var også på Ullevål ca. 4 mnd etterpå. Også mislykket. Så kom diskusjonen om full egenbetaling, og vi bestemte oss for å legge ting på is. Dessuten var jeg sliten rent psykisk av hele greia, så vi ventet. Så, i 2003 bestemte vi oss for å prøve igjen, men denne gangen ville vi forsøke på Riksen, rett og slett fordi de har fryser der. På'n igjen. Denne gangen ville jeg prøve noe alternativt i tillegg, for en kusine av meg hadde blitt gravid vha fotsoneterapi i forbindelse med et IVF forsøk. Så jeg bestilte en slik behandling. Før IVF-forsøket skulle starte, begynte jeg behandlingen. Den besto i å sette nåler i ørene (øreakupunktur) samtidig som føttene ble behandlet. Eggene ble tatt ut, befruktet og satt inn igjen, og det ble pause i fotsonebehandlingen. Denne gangen festet faktisk egget seg, og jeg rakk akkurat å få en positiv test på sykehuset før jeg mistet i SA. Jeg fortsatte fotsone-/akupunkturbehandlingene, og ville rett på neste IVF-forsøk så fort som mulig. Så langt kom jeg ikke. Plutselig uteble mensen, og jeg begynte å føle meg gravid. Jeg bare visste at jeg var det. Ganske merkelig egentlig. Og joda, testen ble blå. Vi hadde klart det helt uten reagensrør ((: Da junior var 11 mnd, ble jeg faktisk gravid igjen! Det var ikke planlagt, men vi hadde heller ikke prøvd å forhindre det. Vi ønsket jo barn, men trodde at junior var det ene barnet vi skulle få. Denne gangen fikk vi ei jente, og nå er hun 11 mnd gammel. Jeg ville bare med dette si at vi var slitere i maaaaaaaaange år, og på nippen til å gi opp. Hadde til og med søkt adopsjon og blitt innkalt til første samtale. Så det er håp, jenter (og gutter)! Ikke gi opp. Forsøk gjerne alternativ behandling samtidig - særlig dersom det ikke er noen forklaring på hvorfor dere ikke blir gravide. Det kan ha med ugunstige forhold i livmoren å gjøre, og det kan man behandle. Håper dere alle får oppleve å bli mødre/fedre en dag, og ønsker dere lykke til. Jeg vet alt om hvilke bølgedaler dere opplevere etter hver mislykket behandling og hvordan dette påvirker hverdagen. Ikke gi opp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9057371-hvor-mange-her-har-fors%C3%B8kt-alternativ-behandling-i-forbindelse-med-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 21. april 2007 #2 Del Skrevet 21. april 2007 Å det er fantastisk å lese slike historier!!! Det gir oss virkelig håp og også mot til å fortsette!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prøvde selv fotsone terapi samt nåler i ørene. Men det hjalp ikke oss. Hun sa selv etter jeg hadde fått maaange behandlinger, at det mest sannsynelig ikke var dette som jeg trengte. Under de første førsøkene var slimhinnen ganske liten, og det ble også for mange egg. Forsøkene ble avbrutt. Etter jeg begynte med akupunktur ble slimhinnen større. Har gått til akupunktur siden. Men har følt det har vært mer en intensiv og fokusert behandling. Nåler for at eggene skal vokse og for at de skal feste seg. Men ikken lykke. Begynte hos en ny akupunktør i januar. Han fokuserer generellt på HELE kroppen, bedrer forholdene i livmor,jobber for at kroppen generellt skal holde på ting. Han snurrer rundt på nålene så en virkelig kjenner dem. Har virkelig troen på det:o) Er nok mest viktig å se heleheten i det hele!!! Hjelper jo ikke å jobbe for at egg skal bli store om det ikke er noen sted de kan være!!! Hjelper ikke å få egget til å feste seg, om forholdene i livmor ikke er bra nok for at et egg skal kunne feste seg!! Har nå vært ruger i 1 uke og er sikker på at denne gangen er jeg gravid. På 8 forsøket..... 4 forsøk har blitt avbrutt og en gang ble ikke egget befruktet. Dette er gangen, jeg føler det på meg!!!!!!!!!!!!! Tusen takk for oppmuntrende ord!!! Godt å høre noen solskinnshistorier!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9057371-hvor-mange-her-har-fors%C3%B8kt-alternativ-behandling-i-forbindelse-med-ivf/#findComment-9058912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salsa Skrevet 22. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 22. april 2007 Å så flott at du har trua nå!! Det høres jo unektelig positivt ut og at dere skal lykkes nå. Lykke til!! Når skal du teste? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9057371-hvor-mange-her-har-fors%C3%B8kt-alternativ-behandling-i-forbindelse-med-ivf/#findComment-9059110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 22. april 2007 #4 Del Skrevet 22. april 2007 Vi har hatt 5 forsøk med insiminering,2 ble avbrutt da. Nå fikk vi prøverør og jeg tok babyklister(berberries)og akupunktur.hun jobbet med hele kroppen for å styrke meg og for å gjøre meg avslappet.hun tok en behandling dagen før innsetting,fikk da en nål i hode-den er for å holde "ting"oppe,sa hun det samme dagen etter innsetting,så var det stopp og hun mente nå må kroppen få hvile seg. jeg fortsatte med babyklister til positiv test +++ men så glemte jeg den og nå tar jeg ingenting.er 8uker på vei.... LYKKE TIL JENTER!!!!!! Varme klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9057371-hvor-mange-her-har-fors%C3%B8kt-alternativ-behandling-i-forbindelse-med-ivf/#findComment-9060917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå