Gå til innhold

For en side!

Anbefalte innlegg

Og det i positiv forstand:)

Min første dag her inne på barnimagen på 2 år! Har planlagt å få barn nr. 2 en lang stund nå, men i dag viste testen positiv! Skjønner ikke at jeg tør:) Gikk rett til denne siden da jeg fant det ut, og da fikk jeg se mange omsorgsfulle og støttende innlegg. Var så godt å komme inn på denne siden! Ville bare si at det jeg har lest hittil har beroliget meg veldig! Selv om jeg ikke ønsker noen de samme følelsene jeg sitter med, er det godt å se at jeg ikke er alene:) Var gjennom en vanskelig og traumatisk fødsel med datteren min, og etter dette har jeg brukt mye tid og krefter til å komme meg dit jeg er i dag. Om jeg er klar for å få et barn til? Tja, jeg ønsker meg virkelig et barn til, ikke minst for at datteren min skal få vokse opp med en lillebror eller lillesøster, men sliter med mye angst fremdeles. Klarer ikke å glede meg på samme måte som sist... Gleder meg sånn til å få det lille nurket i armene mine, men vet det er en lang vei å gå før den tid.. Skal kjempe for å få ks, vet det er mange som kan mene at dette er en lettvinn løsning, men det får være deres sak. Det er bare jeg som vet hva jeg sliter med. Hvorfor dømme hverandre når vi kan støtte hverandre? Selvfølgelig vet jeg at ks ikke er en lettvinn løsning, er selv sykepleier og har vært med på et hasteks under studietiden... men bare det at jeg har muligheten og heller eventuelt kan ombestemme meg over tid vil spare meg for mange søvnløse netter.

Skal bli godt å ha dere å støtte meg på i tiden fremover!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9056466-for-en-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med klumpen i magen:))

For et fint innlegg:) Så modig du er som f¨år barn nr 2. Det sier noe om hvor god mor du er som lar deg selv gå gjennom angst for å få et barn til! Vær stolt av det!

Jeg synes ikke ks er en lettvinn løsning, men det sier litt om angsten vår når vi heller vil bli kuttet i, ta en stor operasjon enn å la naturen gå sin gang. Det er ikke et lett valg å ta som noen tror.

Jeg har selv fått innvilget ks (lenge før jeg ble gravid:). men det er for å kunne ha noe å lene meg på når dagene er tunge og angsten er sterkog at valget er der hvis det viser seg at jeg ikke klarer det. Jeg jobber hver eneste dag mot en vaginal fødsel. Jeg gikk til samtaler lenge før jeg ble gravid. Og jeg skal fortsette med det nå. Jeg har begynt å glede meg over livet i magen!

Jeg synes selv jeg er den modigste i verden, hehe. og vi skal være stolte av oss selv. Hvis du vil snakke så bare ta kontakt. For meg hjelper det å snakke med andre i samme situasjon. Vite at jeg ikke er alene, dele tanker og følelser. Vi rakker ikke hverandre ned men støtter hverandre. Tror akkurat dette er vanskelig å se for de som ikke har angst!

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9056466-for-en-side/#findComment-9057554
Del på andre sider

Så koselige svar! Kjenner jeg blir lettere til sinns:) Litt uvirkelig at jeg er gravid igjen, er selvfølgelig kjempe glad, men dere skjønner.... Ble dere enda "reddere" da magen begynte å titte frem? Ingen vei tilbake,liksom... Er jo ikke noe alternativ, men alt blir jo mye mer virkelig når det begynner å synes! At babyen faktisk må ut på et vis:) Og Guldamedgull, kjenner ikke til historien din, men skjønner hva du mener mht ks. Uansett hva valget lander på skal du være utrolig stolt av deg selv. Ønsker deg lykke til videre! Skal bli spennende å følge med deg videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9056466-for-en-side/#findComment-9063282
Del på andre sider

Takk for fint svar mammafor2.gang!

Har litt tung dag i dag faktisk. Men det SKAL gå bedre i morgen. Skal sove på så:)

Magen synes på meg også og har gått med mammabukse offentlig for 2 gang. Bare det var et tungt steg å ta. Hehe, mye rart man skal igjennom gitt.

Vi snakkes snart! Klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9056466-for-en-side/#findComment-9067687
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...