Gå til innhold

Min fødehistorie...... Lucas Alecander....

Anbefalte innlegg

Våknet tirsdag morgen kl 04.00, 17.04.07 av to små tak i magen! Sto opp ca kvart over fire for å gå på do, og da begynte det å renne vann nedover beina mine! Ble litt satt ut og begynte å le litt! Ropte på sambo, at nå er vannet godt, og hans komentar var: jammen jeg sover så godt!

Jeg ringte føden og vi fikk beskjed om å komme inn kl 13.00 til kontroll!

Vi la oss igjen, men ikke lenge etterpå begynte veene!

De var ganske hyppige fra starten av, med max 8 min mellomrom! Ble litt stresset av dette og ringte føden igjen litt etterpå! De ba meg komme inn når det var 4 min i mellom!

Når kl 10.00 var veene kraftige og med lite mellomrom! Så vi dro inn på føden!

Her fikk vi ett rom av en litt spesiell jordmor! Veldig hyggelig men litt rar!

Veene kom med 2 min mellomrom og varte i 1 min! Hadde sykt vondt og jordmor ville sjekke åpning! Hadde 2-3 cm og var moden! Begynte så og kste opp under veene, og de bestemte seg for å gi oss en fødestue! Kom inn dit i 12.00 tiden!

Her møtte vi en ny jordmor! Veldig koselig! Jeg kastet fortsatt opp og var sliten allerede! Fikk klyster og gikk i dusjen etterpå!

Etter en stund fikk jeg tilbud om lystgass som jeg prøvde, men ikke likte! Klarte ikke å puste meg gjennom veene da!

Etter en stund til spurte jordmor om jeg ville ha epedural! Var da helt gåen og utrolig sliten! Hadde ikke mye mere åpning, men ca 4 cm!

Selv med min sprøyteskrekk takket jeg ja! De tok blodprøve av meg og bestilte anestilege! Legen var klar, men prøvene tok nesten to timer å få svar på!

Var vondt å få satt epeduralen og kanyler og alt det, men så sinnsykt verdt det! Merket jo ikke veene i det hele tatt og klarte og sove litt! Fikk også spist litt mat!

Hadde noe rart med blodbrøvene, så de satte meg på antibiotika intavinøst! Hadde feber også!

Babyen hadde litt ujevne målinger, så jordmor bestilte blodprøve av babyen! Kom en lege og gjorde dette! De var litt høye. og ville ta en prøve om en time til! Epeduralen gjorde at ting tok lang tid og babyen jobbet seg for sakte nedover! Hadde bare 6-7 cm åpning da og kl var blitt ca 20.00:

Legen kom og tok en ny prøve, og de viste enda høyere resultat! Hun ville konferere med vakthavende lege om evnt keisersnitt! To min etterpå var rommet fylt med mennesker og fikk beskjed om at keisersnitt ble det! Få min etterpå lå jeg på fødestuen! Ble redd og sjelven og lå og ristet og skalv! Sambo fikk klær til å ha på seg og jeg ble bandasjert og fikk oksygen og en kanyle til!

Var masse mennesker som gikk rundt, og jeg som aldri har vært på sykehus engang var usikker og redd! begynte å gråte da det var veldig mye følelser som kom! Sambo satt og holdt meg i hånden!

Kl 21.00 presis ble Lucas født! Hadde navlestrengen hardt rundt halsen to ganger! Gråt masse og de tok han bort!

Fikk han på brystet etterpå mens de sydde meg! Så bar de han ned, men sambo ville være hos meg!

Ble ført over til overvåking og så ned på barsel!

Lucas er helt utolig nydelig med masse mørkt hår på hodet! Han sover, spiser, og bæsjer! Gråter nesten aldri!

Er helt sinnsykt flott å være mamma! Kom hjem fra sykehuset i dag, og nå har vår lille familie tenkt å kose oss masse!

Sambo har vært helt fantastisk og er en kjempe stolt pappa!

Masse lykke til til dere andre! Dere har masse og glede dere til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9055581-min-f%C3%B8dehistorie-lucas-alecander/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må jeg gratulerer masse med mirakelgutten også må jeg bare si SHIT! he he...., det må jeg si, det var litt av en fødsel, stakkar deg, thank god gikk alt bra, men skjønner deg veldig godt som ble litt redd og frustrert....godt at de tok ks med tanke på navelstrengen rundt halsen hans.....men nå må dere bare kose dere masse og masse gratulasjoner igjen fra meg....

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...