Gå til innhold

Hvor mye tankene og følelsene våre påvirker nurket?

smil =)

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye tankene og følelsene våre påvirker nurket. Er det noen her som har lest en artikkel eller noe på det? Eller har noen lure egen teorier på det?

Vi vet jo at kosthold har en del å si, namnam til all tran..Hehe har ikke spist tran siden jeg var liten jente, men hva gjør vi ikke for barna våre :)

(fikk høre av legen at tran/omega3 hjalp mot alergier til barnet, gjorde at nervesystemet byggde seg bedre opp osv.)

Det jeg lurte på er hvor mye betyr mor sin psyke undersvangerskapet?

Har dere noen linker eller noe?

Takk for hjelp :)

Fortsetter under...

Et vennepar av meg mistet sin 5 åring i en drukningsulykke i et basseng sammen med faren. Et par uker etterpå fant de ut at hun var gravid igjen, og hun vurderte sterkt abort fordi hun var så langt nede psykisk. De bestemte seg å beholde, men hun hadde det knalltøft gjennom hele svangerskapet. Ikke minst var faren langt nede siden det var han som var i bassenget sammen med sønnen. Nå er Martine snart 3 år, og alle har det kjempebra:)

Jeg tror de fleste her inne har hatt veldig mange tunge dager, iallefal har jeg vært utroolig langt nede pga barnefaren mer enn en gang, men nå sitter jeg her da, høygravid (under 3 uker til termin) og med en baby som sparker meg i ribbena og presser på blæren, og som er sunn og frisk.

Hvis du har problemer med psyken på noen måte, er mye deppa eller lei deg av andre grunner, så tror jeg at jeg hadde vært mer bekymret for tiden etterpå. Jeg har snakket mye med min bestevenninne som skal være med på fødselen om akkurat det, for hun kjenner meg godt og vil hjelpe meg til å skaffe hjelp hvis jeg skulle få problemer etter fødselen. Jeg sliter nemlig en del med dårlig samvittighet overfor barnefaren fordi jeg valgte å beholde selv om han ikke ville...

Så psyken din har ikke noe å si sånn sett, men det er jo samtidig viktig at du har det bra da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...