Gå til innhold

uff, gjør jeg det rette?

s-m&a-s mamma

Anbefalte innlegg

jeg er 25 år og samboer med en på 19. jeg har to barn fra før.

vi har bodd sammen i ett år og hatt en relativt fint forhold.. for 2 uker siden fikk jeg vite at jeg var gravid.. jeg ønsker å beholde men han ønsker ikke og han sier at vhis jeg beholde babyen så går han i fra meg. jeg fortalte i dag at jeg ønsket å beholde og at jeg ikke klarer tanken på abort (tak abort da jeg var 16 og let lenge psykisk etter det)

han sa at han kom til å flytte fra meg og at vi ikke lengre har en fremtid sammen. men jeg føler at hvis jeg lar han "tvinge" meg til å ta bort så kommer jeg til å hate han og da kommer det jo til å bli slutt uansett.

men gjør jeg det rette med å beholde??? har støtte fra mamma og familien min:) han sa jo i dag at han kom til å flytte ut, samtidig nå eg snakket med han så sier han at han elsker meg.. skjønner ingenting jeg hvorfr si at han elsker meg hvis han skal flytte fra meg???

jeg blir gaaaal.... eneste jeg vet er at jeg vil beholde.men skulle jo håpe at vi kunne hodle sammen oxo.... jaja får se hva som skjer, men hva mener dere gjør jeg det rette??

Fortsetter under...

Hei du,

Høres ut som du er i en veldig lignende situasjon som meg, bortsett fra at jeg ikke har to barn da...

Les tråden min: da blir det abort- men for mitt beste, ikke hans...

LAng, men der står veldig mye om hvordan jeg tenkte/følte det....

Jeg valgte til slutt å beholde, og nå snart 7 uker siden jeg fikk vite at jeg var gravid, savner jeg fortsatt X'en, men hvorfor kan et mannfolk ha så mye følelser for deg om du velger ( i dette tilfelle) abort, men om du sier du vil beholde- ja, da er forholdet over og de hater!!!!!

lykke til:)

hei. i følge deg vil du beholde barnet, og då syntes eg du skal beholde d.. vis du hadde tatt abort, hadde du hatet han lenge, men så når d hadde gått en stund, hadde du hatet deg selv for at du lot han overtale deg til abort. vis eg var deg hadde eg behold barnet. d e nok ikke så mange ungdommer/menn på 19 år som e klar for å bli pappa. men etter en tid kan jo d være han kommer tilbake og vil være pappa for den lille.

eg e 18 no.. når eg ble gravid var eg 15, og pappaen til celina 14 år.. no e vi 17 og 18 og alt e bra her:).. så d går ann...

lykke til:) stor klem

Utfra det du skriver, virker det som om det rette for deg er å beholde. Dersom du føler seg at du vil ha dette barnet, tror jeg sjansen er større for at han kommer tilbake og vil ta det i graviditeten, enn at dere kan fortsette å ha et fint forhold dersom du tar abort.

Kanskje tar det noen uker før han kommer tilbake, kanskje tar det et år. Men han er ung, og han trenger sikkert bare å venne seg til tanken på å bli pappa. Jeg tror mange gutter/menn tror at livet "slutter" når man blir far. Det kan jo hende at han har mange spørsmål og mye han tenker på å og er redd for som han ikke tør å lufte. Det er jo ikke alltid like lett for gutta å skjønne dette med graviditet. Det er noe som skjer i våre kropper, og jeg tror vi jenter ofte har tenkt tanken på å bli gravid og ønsket oss det mer enn guttene.

Kjæresten min var veldig negativ når jeg ble gravid nå, men etter et par uker viste det seg å bunne i en redsel for ikke å strekke til. Nå er han komfortabel med tanken, og vi kan prate om den lille på en positiv måte. Han kommer nok aldri til å glede seg like mye som meg, for han har aldri ønsket seg barn like sterkt som meg, men jeg regner med at det rettes opp når den lille kommer.

Uansett hva du velger å gjøre, så lytt til hjertet ditt. Du har jo barn fra før av og vet hva du går til. Og en ting som er sikkert, alt ordner seg til slutt. Før eller senere, på en eller annen måte:)

dersom du er forberedt til, og klar til, a være alene mamma, sa go for it!

det at han elsker deg, og allikevel vil flytte fra deg dersom du beholder... vel, jeg er antakelig den eneste her inne med denne meningen, men jeg synes ikke det er noe bedre at kvinner tvinger menn til a bli fedre, enn det er at menn tvinger kvinner til a ta abort.

ikka alle er klare til a bli foreldre, og menn er ofte senere klare enn vi kvinner er. det er noe som kommer til a forandre hee livet hans, det kommer ti a legge fram krav han ikke er sikker pa at han er klar til a oppfyle.

du sier det jo selv... dersom han tvinger deg til abort, kommer forholdet til a være over... slik tenker han og, dersom du tvinger ham til a være far.... jeg skjönner tankegangen.

er mann villig til a være alene forelder, sa er jo alt i orden, da kan man beholde sa mye man vil, men der var to som laget barnet, og to som ma foreta et valg. mannen kan ikke "velge" abort... desverre for han, sa valget hans blir hvor mye han vil ta del i en graviditet/et barn, som kom til verden mot hans vilje.

Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt ungen. Du vet jo hvordan du reagerer psykisk på abort- i tillegg er du 9 år eldre nå... og ønsker å beholde barnet.

Typen din er riktignok bare 19år, og av den grunn er det nok veelidig skremmende å tenke på å binde seg til noe så permanent... han har nok ikke tenkt over i forkant på det å bli bli pappa nå- så jeg forstår han til en hvis grad, men synes det er urimelig at han skal stille deg et ultimatum.

Ultimatumet gir ikke forholdet en sjanse da... for som det nevnes...beholder du så går han(kanskje), og tar du det bort- så blir nok forholdet tynnslitt og ødelagt.

Som sjotta sier, er man 2 om å lage ungen- men det er ikke likestilt belastning å ta abort. Derfor får kvinnen bestemme dette , ikke mannen.

Følg hjertet ditt, og ikke glem at du har en familie som støtter deg :-)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...