Gå til innhold

Når begynte dere kampen for keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. svangerskap planla jeg (vi) å søke om (kreve) KS før12 uker; kunne bruke abort som pressmiddel. Men pga masse blødninger begynte vi ikke "kampen" før uke 18-19... hadde da lenge snakket med JM og fastlege om dette, og ble henvist til sykehuset. Fikk beskjed om at det var ALT FOR TIDLIG å søke om/få innvilget KS, "reglene" sa at vi tidligst kunne få innvilget KS i uke 34-35. Men vi ga oss ikke, klagde og bråket værre, og fikk det innvilget etter noen dager!!! Så de "reglene" de slenger i trynet på en er egentlig bare løgn! Uthalingsteknikk!

Så min anbefaling er å begynne så tidlig som mulig. Dels fordi du viser at du mener ALVOR, og dels fordi du vil få et UTROLIG mye bedre svangerskap når du kan slappe av og VET at du får KS til slutt!!!

Massemasse lykke til!!!

Annonse

Jeg tok opp mitt ønske med jordmor om at jeg ønsket planlagt keisersnitt ganske tidlig i svangerskapet - uke 13-14. Så var jeg inne til ordinær UL i uke 18. Nevnte dette da for Ullevål. De sa da at jeg hadde god tid og ba meg tenke gjennom saken igjen både 2 og 3 ganger.

Når jeg så nærmet meg uke 28 bad jeg jordmor sende en henvisning til sykehuset. Hørte ingenting. Ble til slutt så fortvilet at jeg ringte og booket time. Var inne på samtale i mars - var da i uke 33 og fikk innvilget KS nå 18 april.

Lykke til!!

Synes ikke det er noen kamp vi da, men erfaringene er ulike...

Sist gang ble det bestemt da vi var i uke 24 av oss og legene i samråd. Hadde ikke argumentert noe spesielt for KS før det, men da var vi inne på fødselssamtale og avgjørelsen ble tatt. Fikk dato også da.

Denne gangen har vi bare sagt at vi skal ha KS og bedt om time til lege for å få vite dato. Har time neste onsdag til overlegen ved St. Olavs i Trondheim, og de er veldig imøtekommende der, så jeg tror ikke det blir noen kamp denne gangen heller:)

er i uke 14 og snakket med jordmor i går.ho sa jeg måtte snakke med fastlegen så han kan henvise meg til sykehuset for samtale.ho sa jeg burde vente men jeg sa jeg ikke fikk noe godt svangerskap før dette var i orden og da sa ho at det sikkert gikk greit.

har to fødsler bak meg.en hastekeisersnitt og en fødsel der det holdt på å gå galt.

dette orker jeg ikke mer.jeg har traumer som kommer frem når jeg er i en sånn sårbar situasjon som en fødsel og det kommer jeg til å bruke alt det jeg kan for å få fortgang i sakene.jeg orker ikke sitte å grue meg.

Søkte ikke om ks før uke 38 jeg. var inne i 5 minutte og så ble jeg sendt hjem med innvilget ks:-) da hadde de ikke tid til å få meg til å endre mening!! Så på mandag kommer prinsen til verden, 9 dager før termin!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...