Gå til innhold

dere som har mistet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde litt brun utflod i 11. uke. Dro til legen som sjekket med ultralyd og alt han kunne se var en tom livmor.. Ingen vet når jeg mistet, fosteret var iallefall ikke der. det jeg synes er så rart er at jeg ikke har blødd noe. Bare brun utflod i noen dager. Trodde jeg måtte til utskraping, men legen sa bare at kroppen ryddet sikkert opp selv.

Jeg frykter at det ligger rester der inne som kan være skadelige for meg. Skulle nesten ønske at jeg fossblødde, da hadde jeg virkelig kjent at jeg mistet. Nå føler jeg meg bare snytt for alt.... Følte meg veldig gravid fram til uke 9, deretter sluttet symptomene og komme. Hvor vanlig er det at man må til utskrapning? Er det noen andre her som har mistet, men ikke blødd noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en slik lege jeg også. Han kjente bare på magen min, sjekket underlivet litt, og det var det. Men jeg fossblødde jeg da. Men likevel så er jeg så redd det skal være noe igjen oppi der siden han ikke sjekket med ultralyd... Huff, vil bare ønske deg lykke til. Trist å høre at det gikk galt. *TrøsteKlemmer*

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn til at jeg hadde mistet før jeg begynte og blø, ble da sendt til innvendig ul, og der viste de seg at jeg hadde mistet ca 14 dager før, og det meste var borte, var til etterkontroll 2 uker etter, og da så alt bare bra ut. Så når jeg begynte og blø, var det som en vanlig mens, men med litt klumper ( siste rest).

Dere skal ha rett på og få en innvendig ul, når dere har hatt en sa, for og se om alt er ute, det var ihvertfall det legen min sa til meg.

Men er nok også normalt og ikke fossblø når dere mister, mange mister jo uten og vite at de er gravid, og uten at de merker det. Og overlegene på gyn avd sa at naturen ordnet som regel opp av seg selv, men at det var greit og sjekke for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg var på vanlig kontroll da jeg var 11uker på vei.

Da viste det seg at spiren min sitt hjerte hadde sluttet å slå i uke 10. Blødde ikke noen ting. Men jeg måtte på utskrapning siden kroppen ikke hadde ordnet opp selv.

Ta kontakt med gyn vist du er redd for at det er noe rester igjen!

Lykke til.

Skrevet

Hei victorias´secret!

Jeg mistet uten å blø noe. Litt blodtilblandet slim på papiret bare,men et par dager med brun utflod. Følte meg gravid fram til uke 7-8 men etter det ble det bare mindre og mindre.. Jeg ble sendt på ul og der fant de en tom livmor,dvs et fosteranlegg og en fostersekk. Det som har skjedd med meg er at utviklinga har stoppet opp uten at kroppen har fått det med seg,og man fortsetter og føle seg gravid,dessverre! Men det har da aldri blitt noe ut av det...

Jeg fikk velge om jeg ville ha en utskraping eller ikke og valgte utskr. For å være sikker på at alt ble borte,og hun legen jeg hadde sa at det var lurt annen tid det hadde liggi der så lenge uten å komme ut. Dette var rundt uke 9.

Kanskje du burde kontakte legen din igjen å si at det fortsatt ikke har skjedd noe? Kan jo være du får utskr. da om du vil det... Har du noe vondt???

Skrevet

hei1

Jeg var kommet til uke 18, men babyen døde ca 3-4 uker før. Hadde ingen smerter eller blødninger - bare masse bekymringer.:(

Skrevet

hei rosa!

jeg tror vi har opplevd akkurat det samme. Høres iallefall sånn ut!

Jeg har ikke noe vondt og ønsker ikke å gjøre utskrapning hvis jeg ikke må. Jeg har nesten litt angst for det, men må man så må man...Har fått henvisning til sykehuset hvis jeg skulle begynne å blø ukontrollerbart. Tror egentlig jeg bare venter og ser hva som skjer. Skal vente ca. 6 måneder før vi prøver på nytt, da jeg tenker å begynne på skole til høsten. (Heldigvis slengte jeg inn en søknad!!). Litt dumt å skulle føde akkurat i eksamens tida liksom....

Jeg er skikkelig deppa, hadde ikke trodd jeg skulle ta det sååå tungt egentlig... Men ikveld får jeg noen venninner på besøk så må vel klistre på meg smilet og tvinge i meg noen øl... Trenger sikkert å få noe annet å tenke på....

Vi får håpe på bedre lykke neste gang! :)

Skrevet

Det du skriver kunne nesten vært min historie også. Veldig rart altså. Hadde litt brun utflod jeg også. Men plutselig hadde jeg blod da jeg tørka meg på do, men ingenting ellers. Ante ugler i mosen og tok kontakt med legen som sendte meg til sykehuset. De så ingenting. Men jeg var på ultralyd da jeg var 6+3 og så hjerteaktivitet og sånn så jeg skjønner ingenting. Jeg var også i uke 11. Konklusjonen var at det måtte ha skjedd rett etter ultralyden da. Jeg var inne til utskrapning. Kanskje du bør ta kontakt med sykehuset?

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg hadde en MA og derfor utskrapning. Jeg er også redd for at det skal være igjen noe der inne. Hva er sjansen or det egentlig? Har blødd i 1 uke nå.

Er det vanlig å gå til kontroll etter en MA?

Skrevet

Ønsker forresten oss alle lykke til videre.

Håper det går bedre neste gang.

Klemmer...

Skrevet

Victorias Secret: Jeg opplevde det samme i februar, det eneste gynekologen så på ul var ei tom livmor... Ingen fosteranlegg. Det han sa var at når utviklingen har stoppet så tidlig at en ikke kan oppdage noe fosteranlegg så heter det blighted ovum... Jeg trengte ei utskaraping, siden kroppen ikke hadde gjort noenting selv... (Jeg var 12 uker på veg)

Du har iallefall krav på å få sjekket at det ikke er noe igjen der oppe. Det er jo i alles interesse. Du får bare kreve det, og ikke gi deg. Det er jo tross alt snakk om dine forplantningsorganer...

Håper du har det greit, og at du kommer deg ovenpå snart igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...