Gå til innhold

Helt annerledes,kan d være jenta ??

JuneOgSpireNr4*høygravid*

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Er gravid med nr 4,. har fra før 2 gutter og en jente.

Min mann hadde 2 sønner fra før, og vi fikk en sønn sammen, så han

har ingen jenter..

Merker stor forskjell i denne graviditeten, er kvalm og uvel ofte

og det er faktisk første gang jeg opplever det.

Vanskelig å forklare alt liksom ,men det er mye som er forskjellig denne gang, mon tro om det er en liten jente som kommer denne gang? Hadde vært så koselig atte!!! Jenta mi er snart 14 år, og guttene mine er snart 17 år og minsten er 21 mnd.Stesønnene mine blir 13 og 17. Jeg blir 41 i sommer selv.

Fortsetter under...

Hei.. Er på snik-besøk jeg, er ikke "moden nok" til å være her...hehe men tenkte jeg måtte svare deg lell...

Jeg har 5 barn fra før.. 4 gutter og ei jente.. fikk først tre gutter, fantes ikke kvalm eller noe i noen av svangerskapene.

Så ble jeg gravid med nummer fire, og jeg var altså så kvalm.. ikke bare sånn på morningen, men hele dagen, følte jeg var konstant kvalm. Dette gav seg etterhvert ved ca 14 uker.

Jordmor sa når det var en så markant forskjell på svangerskapa, tyda det på at kjønnet på babyen var ett annet.. og hun hadde rett, jeg fikk ei lita jente.

Da jeg ble gravid med nummer 5 var jeg litt uggen bare, noe jordmor mente var normalt, da om man først har vært kvalm i ett svangerskap blir man det sansynligvis i det neste. Men jeg var bare litt uggen, aldri sånn fryktelig kvalm som jeg var da jeg gikk med jenta.. Og ut kom det en gutt...

Nå venter jeg nummer 6, og kvalmen har vært hjertlig tilstede, sånn skikkelig kvalm hele dagen..har akkurat begynt å gi seg, jeg er 14 uker på vei..

Tror det er ei tulle på vei igjen jeg... ;-)

Neimen,så artig da!

Ja høres ut som det er forskjell på jente og gutt , husker jeg var

uvel og kvalm med jenten min, men ikke så mye som denne gang, med guttene hadde jeg ingenting.

Får håpe vi får en liten tulle da :) Men baby er baby uansett da :)

Spørs nok om ikke det er jenter på vei ja... små prinsesser...

Men prinser er og velkomne da, hehe...

Kjønnet spiller ingen trille for min del, har både rosa og blått i boksene på loftet jeg..

Magefølelsen min sier jente, mannen min sier baby han (helgarderer).

Men, minsten min, han er 3 år.... han sier baby er jente og hun skal få rosa "dolf" (alle biler er golf) av han... og om det blir gutt har jeg spurt.. da sier han at "dutt" skal få blå "dolf"... Men babyen er jente, det er han fast bestemt på... ;-)

Mannen min sier jente også, og han har aldri bommet , verken med meg eller andre,han er helt utrolig med det der.

Jeg selv tror det er jente, men jeg er faktisk ikke sikker, men vi vil gjerne vite det på ul denne gangen, er så nysgjerrig.

Har bare gutteklær vi da, måtte kjøpe absolutt alt på nytt, hadde ikke en tøddel igjen, for jeg trodde jeg var ferdig med småbarn, men det

var jeg visst ikke nei..leeer! Vi koser oss glugg ihjel med småtten og gleder oss veldig til denne kommer , er ikke sikker på termin, husker kke når i feb siste mens var, men sånn ca 8 uker på vei er jeg da.

Blir sen nov eller tidl des barn dette :)

Har fått unger som "perler på en snor" jeg, og lider av samle-mani,så jeg har klær så det rekker jeg, masse av det er tøy jeg kjøpte til eldste-mann som nå er 13 år..

Trodde jeg var ferdig med barn jeg og, så jeg har gitt bort alt tøyet jeg hadde til jenta, alt fra 9 mnd opp til 3 år.. dumme meg altså.. så om jeg får jente håper jeg at jeg får arve masse tilbake... Blir det gutt, så har jeg heldigvis etter minste-gutten...

Har termin 20 oktober jeg da, og holder hus i østfold.. Jordmor snakket om at hun ville sette meg i gang tidligere pga styrt-fødsler, men uansett blir det nok ett oktober-nurk på oss. Gleder meg som en unge jeg, da denne lille er min aller siste, kjærlighetsbarnet vårt... Vi har begge barn fra før, men denne er den eneste vi får sammen. (om det ikke er to da, tihi... jordmor hørte to fosterlyder).

Annonse

Jeg venter nr.6, og har 2 gutter og 3 jenter fra før, nå blir det vissnok gutt. Jeg er dessuten 43, så jeg oppfyller "alle krav"!!

Mine svangerskap har alle vært "litt" forskjellig, men de tre første var egentlig helt uten symptomer, mens de tre siste har vært"alt": kvalm fra dag en og ut svangerskapet, bekkenløsning, halsbrann, åreknuter ol. Jeg har alle barna med samme mann, og når jeg skulle ha nr.4 og det var så totalt forskjellig, gikk jeg til en jordmor som maste om dette hele tiden, akkurat som jeg ikke vet hvem jeg får barn med!

Så for mitt vedkommende så stemmer det ikke helt da, at gutter og jenter er forskjellige. Men hvis det er jente dere ønsker, så håper jeg dere får det denne gangen!!

Hei nicco... Er vel bare en liten diskusjon på om kvalme gir jente eller ikke dette da.... hos meg har skikkelig "grønn i trynet" vært jente..

Er nok ingen diskusjon på "jeg vil ha" hverken det ene eller det andre. For min del er det knakende likegyldig om jeg får jente eller gutt, men synes nå det er moro å gjette da... Jeg skal heller ikke spørre etter kjønn på Ul, for jeg liker å ha spenningen helt til slutt.

Jeg har 4 gutter fra før, og ei jente... og jeg har vel aldri vært skuffet over å ha fått hverken det ene eller det andre... Jeg var så stolt så stolt jeg da jeg fikk gutt nr3 på rad, men folk gadd ikke engang komme å se på baby-gutten min, "det var jo bare en gutt til". Og den stolteste mammaen i verden hadde ingen å vise frem vidunderet til....

Neidu, her ønskes ikke annet enn en baby, men synes alikevel det er moro å "synse og tro" litt... Magefølelsen min sier jente, og da er det jo spennende å se om den stemmer.

Er kanskje ikke rett alder for denne siden her, men jeg er for gammel til å ønske meg det ene før det andre, er hjertens takknemlig for det lille mennesket jeg er så heldig å få jeg.. ;-)

Jeg har to jenter fra før, og syntes denne gangen at mye var annerledes. Mindre kvalm, og synes at magen liksom har en litt annen fasong. Så jeg var sikker på at det ble gutt denne gangen...men tenk, ultralyden viste at det var en liten jente! Jeg ble kjempeglad, bare litt skuffet over mine evner som sannsigerske;-) Hadde til og med veddet en flaske champagne med barnefaren om at det kom til å bli gutt - men jeg synes nå det uansett er jeg som bør få den flaska, da.

Til terningkast 6!

Tror du har misforstått innlegget mitt, må bare få avklart det før flere henger seg på. Jeg ville bare delta i duskusjonen, og min erfaring er altså at samme kjønn har gitt meg veldig forskjellige svangerskap. Min "magefølelse" har imidlertid stemt hver gang. Jeg har ikke noe imot at de som ikke oppfyller alle krav deltar i diskusjoner her inne.....skulle bare mangle. Jeg har heller ikke noe imot at folk ønsker seg det ene eller det andre kjønn, og min komentar var bare ment som en oppmuntring - hvis noen ønsker seg jente f.eks. så håper jeg de får det. For meg har det aldri spilt noe rolle hva det har blitt, men det kan hende jeg hadde sett anneledes på det hvis jeg hadde 5 gutter og ventet nr.6.

Hei Nicco..

Tror du nok er på "samme side" som meg ang dette. Er bare den kommentaren om vi ønsket jente jeg klødde meg litt i hodet på..

Jeg beklager om jeg virket litt krass.

Spenning, syns og tro er grunnlaget jeg meldte meg inn i debatten på. Ganske enkelt at kvalme hos meg , har resultert i jente. Er ikke dermed sagt at det blir det denne gangen, men jeg tror det, pga magefølelsen min sier meg det, og min magefølelse har heller aldri tatt feil.. selv ikke etter å ha fått vist 110% jente på ul en gang. Ul-legen sa jente, men jeg var skrå-sikker på at det var en gutt.. og det var min gutt nr 3. (den ingen ville se på da han kom til verden).

Opplever ofte at folk "ønsker" for meg jeg, at "du har jo så mange gutter at nå bør det vel komme ei jente". Og det er noe jeg kjenner gjør meg trist, da jeg ikke føler at en gutt er ett "nederlag".

Jeg ønsker meg bare babyen vår jeg. Kjønn er ikke viktigere enn at det er bare er moro å gjette. ;-)

Nå føler jeg meg litt som tante grusom, for jeg må innrømme at

vi har et ønske om jente denne gang, har jo 4 gutter tilsammen da, og jeg har en jente fra før, hun er snart 14 år.

Men uansett , baby er baby, like glad i gutt som i jente.

Nicco,skjønte hva du mente, ikke noe stress :))

Skal forresten til 1 ste kontroll 3 mai, da er jeg vel i 10 uken tror jeg.

Skal til legen og å få henvisning til sykehuset i Drammen, likte meg

så godt der, var en del innom der før jeg fødte sist pga små

komplikasjoner, så da kan jeg like godt gå til kontroll der nå også.

Idag er formen bra, ikke vært kvalm ennå, deilig, sitter faktisk med en

kaffekopp og DET er en stund siden jeg orket hihi !!

Hei "tante-grusom"... skal ikke føle deg ille til mote fordi du har lyst på jente da... du sier jo selv at at du blir like glad for begge. Det er forskjell på å "ha lyst på, men blir glad for begge", og "vil ha det ene og bli skuffet om man får noe annet"...

Men som sagt, om forskjellen på svangeskapa føles så markant for deg, så tror jeg det er tulle på vei hos deg jeg altså....

Prøver å finne noen fine navn i dag jeg da, dobbelt-navn til jente eller ett enkelt- navn til gutt... Er ikke lett dette med navn altså, men liker å ha goood tid...

Nyt kaffen din du, det er deg "væl undt"... ;-) selv liker jeg ikke kaffe, men elsker lukta av det da...

Annonse

Ville bare si at det finnes unntak som bekrefter regelen:

I mine to svangerskap med jenter var jeg tilsammen kvalm en gang, og da var jeg bilsyk...

Nå var jeg kvalm hver dag de første 14 ukene og er fremdeles kvalm dersom jeg ikke får nok søvn eller spiser ofte nok.

Er nå i uke 33 og to UL sier at vi venter gutt.

Hei Oldmajun,

Krysser fingrene for at du får jente. Finnes jo ikke noe koseligere, da:-) Har selv to jenter, men med 2 helt ulike svangerskap. Var ikke kvalm med noen av dem, men hadde "jentemage" med nr. 1 og la på meg nesten 20 kg. "Lav" hjertefrekvens på baby i magen. Året etter hadde jeg skikkelig struttemage (= guttemage), og la på meg 10 kg... "Høy" hjertefrekvens på baby i magen.

Venninna mi har to gutter. Hadde ekstrem svangerskapskvalme med nr 1 og ingenting med nr. 2.

Så det er nok som med så mange andre "teorier"; Ringtest, kinesisk kalender, magefølelse, sen eller tidlig befruktning o.l; noen ganger stemmer det, andre ganger ikke.

Synd at det skal være tabu å si hva man ønsker seg. De fleste har vel et ønske innerst inne, men når alt kommer til stykket og babyen ligger der på magen din, spiller det jo uansett ingen rolle.

Jeg håper på gutt denne gangen, for det er det jentene mine ønsker seg aller mest (og sikkert pappa'n også, selv om han ikke tør å si det høyt;-))

Har forresten vært mye kvalm og svimmel dette svangerskapet, he, he. Forstå det den som tror de kan:-)

Hei

Jeg ble mama til gutt nr 2 - Mathias onsdag i forrige uke.

Har hatt 2 helt forskjellige svangerskap. Første svangeskapet var en drøm - ikke kvalm en dag, ingen kynnere og fin form stort sett hele tiden.

Denne gange var alt anderledes. Kvalmen kom allerede i uke 4 og varte til uke 17. Mye kynnere fra uke 20 og ut svangerskapet. Krampe i leggene, vann i kroppen og hoven og uren hud i ansiktet. Var på første UL i uke 16 og var da skråsikker på jente. Overraskelsen ble stor da de sa at det var nok en gutt. Så nå er jeg fornøyd mamma til 2 herlige gutter!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...