Matja Skrevet 21. april 2007 #1 Del Skrevet 21. april 2007 Siden meg og pappan til babyen aldri har hatt noe langt forhold og vi heller ikke er sammen nå, så ble det så vanskelig å kjøpe sånn minnebok til babyen! I alle var det sånn: Her er meg og pappa, Her er mamma og pappa, Mamma og pappa var sammen så og så lenge før jeg ble født, Her er mamma og pappa veldig lykkelige!! BLÆH!! Så jeg bestemte meg for å lage en selv, og den har blitt så fin!! Jeg kjøpte bare en fin ringperm med babymotiv på (ikke A4, men mindre enn det), masse klistremerker og sånne scrapbooking ting, og satte i gang. Har hentet ideer fra ferdiglagde bøker, men denne ble veldig personlig og fin. Pappa'n har fått tildelt en liten flik der det er et bilde av ham og hvor det står navn, fødselsdato, hvor han kommer fra og jobber med og sånn. Det har vært lange dager innimellom siden jeg har vært sykemeldt, og da har det vært veldig koselig å pusle med den. Noe for andre?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. april 2007 #2 Del Skrevet 21. april 2007 For en KJEMPE god ide!!! *stjele den litt eg* No driv eg å pusse opp en sofa, også driv eg å strikke babyteppe! For å få tia tell å gå litt fortar:) Og i dag skal eg ned tell postkontoret å poste brev, også skal eg tell europris å kjøpe plaskurva og sortere videre i babyklean:) Så no e heile dagen nesten planlagt!:) Kanskje ikkje så veldi gøy, men eg har da i hvertfall nåkka å gjøre:) Og no så skal eg også en tur innom bokhandelen for å kjøpe papir og utstyr til minnebok for babyen! Super ide!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9053065
Matja Skrevet 21. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2007 Så bra at du stjeler ideen. Det var jo det som var meningen Men høygravid, og så orker du alt det der på samme dag?? Kunne ønske det var meg!! Men heldigvis bare 2 uker og 4 dager til termin Ha en fin-fin dag! Og lykke til med boken. Kjempegøy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9053099
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. april 2007 #4 Del Skrevet 21. april 2007 Hehe, eg må gjøre nåkka, ellers så blir eg bare settanes framfor dataen i en slags transe resten av dagen *Hekta på minesviper*. Så d e ikkje bestandi eg har så masse å gjøre, men eg e en sånn person som må finne en praktiks/fornufti ting å gjøre hverdag, da føle eg liksom ikkje at dagen e bortkasta D kan være alt fra å kjøre å fylle bensin tell å tørke litt støv;) Og sofaen må eg pusse opp, den e såååå stygg, kjøpte en 3+2seters + en stol og et salong bord for bare 600kr. Så no e d full rensing av heile greia, så skal sofane få nytt trekk etterpå Men av og tell så blir d jo litt sløve daga da, også skal d være sagt at eg bor heime og eg har energi til overs, mamma lage middag nesten kverdag, og masse husarbeid har eg heller ikkje, hjelpe jo tell når d trengs, men d gjør jo dem også. Så derfor e engerien min ganske så omlada:) Åj! Bare 2uke og 4daga igjen til termin! *missuneli* 34daga igjen her:p men men tia går i hvertfall fortar no som man endeli e høygravid:) Du får ha en finfin dag du også! Åg lykke til me boka! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9053271
Gjest Skrevet 21. april 2007 #5 Del Skrevet 21. april 2007 hehe kjøpte sånn bok jeg å når jeg ble gravid, jeg å mamma superivrig som bare det,skrev i den en gang så er det blitt utsatt pga manglende lim til å lime inn ul bildene så kanskje jeg skulle kasta meg rundt og kjøpe noe lim nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9054164
Matja Skrevet 21. april 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2007 Hehe:) Jeg tror kanskje jeg ville kjøpt lim nå, ja, for etter at babyen er født ser jeg for meg at det ikke akkurat blir så veldig mye liming. Da kommer iallefall jeg til å ha nok med å huske å skrive i boken! Det er vel nok av dem som har begynt veldig ivrig, men som dropper det etterhvert... Jeg ser for meg at jeg er en av dem ;-) Fikk du kjøpt noe da Keiko? Husker ikke hva du skrev i det siste innlegget ditt... Korttidshukommelse ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9055100
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. april 2007 #7 Del Skrevet 21. april 2007 Fikk handla masse kurva, glemte brevet og pakken eg som eg sku poste, men da har eg nåkka å gjøre på mandag:) Også fant eg den kjempe fine toalettveska, me sommerfugla på:) No driv eg å gjør meg klar e blitt invitert på hjemmelaga pizzakveld hos den gravide venninna mi og forloveden hennes:) Dem e så inkluderanes, og d e så koseli! Også e sofaen ferdi rensa, fikk hjelp av mamma og pappa:) Den va kjempe skitten! Så i dag har hvert en ganske fin dag:) Kordan va din dag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9055865
Matja Skrevet 21. april 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 21. april 2007 Joda, jeg var på kafe noen timer med en venninne, og etterpå gikk vi litt rundt om kring og så litt på babyklær og ting. Jeg ville ikke ta helt av når jeg var med henne, så jeg får bruke uken til å shoppe litt:) Må ha et par sparkebukser og noen fine håndklær. Nå blir jeg hjemme resten av kvelden med hovne bein, sjokolade og vann:) Kjenner at jeg har fått nok av sofasliting, men lørdagene mine har dessverre blitt sånn etterhvert. Gleder meg til å flytte hjem til Bergen (bor i Oslo nå) for der kjenner jeg flere med barn som også sitter hjemme hver lørdag Kos deg med pizza Jeg var på vennemiddag med reker i går. Nam-nam Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9056044
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. april 2007 #9 Del Skrevet 21. april 2007 Hehe, du får kose deg me sjokolade da! D e bestandi godt:) Og sofaen e godt nedslitt etter at eg også blei gravid, vi har lovt tell å være sånn *skapsofagrisa;)* Va og å så på babyklea i dag, fant en sånn søt liten tenniskjole:) Men no skal eg ikkje handle meir på ei stund, men eg trur eg må tbake på mandagen å kjøpe den kjolen, dn va så søt...men etter d e d stopp på innhandlinga!:) No forlate eg bim for i kveld (trur eg;) Eg e blitt litt sånn bim-avhengi.. God helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9056186
Matja Skrevet 22. april 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 22. april 2007 Huff, jeg har blitt litt bim-avhengig jeg også etter at jeg fikk pc hjemme! Men her inne er det mye bedre enn det var i begynnelsen, da syns jeg alle bare var sinte. Jeg har termin i mai, og jeg syns den terminklubben er så kjedelig!! Alenemødre er gøyere mennesker har jeg funnet ut ;-) Jeg skjønner det der med å shoppe altså! Jeg fant så mye fint i går, og jeg må ha noen strømpebukser, minst ett håndkle til (de er jo så søøøte disse med hette på!!!) og en myk sparkebukse. Når har du termin igjen? Og hvor kommer du fra /bor du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9059271
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 22. april 2007 #11 Del Skrevet 22. april 2007 Dette er mitt favorittforum også!! Har fått mye støtte og hjelp her inne. Kan liksom prate fritt åg åpent her me jenter i lignende situvasjoner:) Den terminklubben va eg inne på 2ganga så orke eg ikkje meir. Huff ganske kjedeli. Eg e her inne også en del inne på 3.trimester, men mest her da:) Så også et sånt håndkle som eg bare må ha, d va sånne små søte elefanter på! Får egentli ikkje så dårlig samvittighet når eg handle til babyen, eg tenke at d e jo nåkka som babyen mååå ha, så d gjør d liksom ikkje nåkka. (selvom man innerst inne veit at man egentli ikkje treng fleire av akkurat den tingen) Har ULtermin 25mai, og menstermin 17mai. Bor i midt-troms, i en liten by som heite finnsnes, som ligg to tima under tromsø. Så eg e ganske langt nord da:) Har bodd i krsand å studert et år, men måtte tbake hit, eg elske nord-norge:) Du da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9061617
Matja Skrevet 22. april 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 22. april 2007 Hehe:) Alltid en unnskyldning for å shoppe til babyen. Er redd det kommer til å bli sånn etterpå også, men jeg må begrense meg! Jeg vet ikke hvilken str jeg skal kjøpe, for man har jo egentlig ikke peiling på hvor stor babyen er... Finnsnes har jeg hørt om, men jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Lurer på om en mor i gamlebarnehagen kom derfra... Jeg har faktisk vært i Tromsø. Veldig fin og koselig by:) Jeg bodde i Bodø ett år, men det var mer en nok for meg! Det er en kombinasjon av mistrivsel i klassen og et samboerforhold som jeg ville ut av. Det ble til at jeg flyttet sørover og tok resten av skolen i Sogndal. Jeg er førskolelærer og gikk altså i første klasse på høyskolen i Bodø. Kjæresten min hadde praksis i nrk troms, så jeg besøkte ham der:) Har faktisk også hatt sommerjobb i over 3 uker i Lakselv, så jeg har vært ganske langt nord jeg også. Men trives veldig godt her sør da. Har bodd i Oslo i 7 år, men nå blir det hjem til Bergen igjen etter 10 år!! Skummelt, men det er nok det beste:) Har så stor familie, og har fått kontakt med noen gamle venner igjen, så det blir nok gøy også Hva studerte du i Kr.sand da? Jobber du nå, eller har du pause fra studier eller? Kjekt å skrive med andre i samme situasjon ja. Spesielt noen som ikke skal være sint hele tiden!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9065190
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 22. april 2007 #13 Del Skrevet 22. april 2007 Åj da e jo du ganske så bebodd (veit ikkje om d e rette ordet, men dem sei bereist om fålk som har reist masse;) Eg studerte grafisk design, krsand e egentli en ganske fin og grei by, men eg trivdes ikkje der, kunne aldri tenkt meg å bo der meir. Men søstra mi har bodd på sørlandet i 10år og etablert seg der nede me både mann, hus og barn. Så eg e jo en del å besøke de da:) Kunne tenkt meg å studere i trondheim, men eg trur nok at d blir tromsø. D e så enkelt sia nesten heile familien bor i troms, og vesst eg no skulle trenge barnevakt en lørdag så hadde ikkje d blitt et problem;) Skulle ta et friår å jobbe, også blei eg gravid i sommarferien, så no blir d jo to friår da. Skal ikkje studere videre på grafisk design studie, har tenkt å ta bachlor i sosialantropologi. Glede meg på å bynne me d:) Tenkte også litt på å ta å gå lærerhøgskolen, men så la eg d litt på hylla. Søstra mi e utdanna førskolelærar, og ho mamma e lærar, eg har jobba litt som assistent på en barneskole i år. Og barnefaren jobbe på en anna barneskole:) Trivdes godt som assistent, og eg kunne tenkt meg å bli lærar, men har litt meir løst tell å gå sosialantropologi så da gjør eg d:) Har du leiligheit klar i bergen da? Har bare hvert på flyplassen i bergen, men ei venninna av meg har bodd der et år, og trivdes kjempe godt:) Eg driv å ser etter leilighet no, håpe eg finn nåkka snart, skal på visning i mårra, eg e litt smånervøs, håpe den e bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9066561
Matja Skrevet 23. april 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 23. april 2007 Sosialantropologi? Det er så mange som har studert det, men jeg har egentlig ikke helt peiling på hva det er, og hva man blir liksom... Jeg har ikke leilighet i Bergen. Hadde tenkt å legge inn bud i dag på en kjempefin en med stor hage, men min bror var og så på den i går, og han sa at området rundt var skikkelig dårlig, og at det ikke var et sted han ville at hans barn skulle vokse opp iallefall. Så da venter jeg til jeg kommer hjem. Foreløpig flytter jeg hjem til mamma og pappa. De bor i barndomshjemmet mitt og har stor plass og stor hage, så vi trenger ikke å være oppå hverandre hele tiden. Men jeg håper jo at jeg finner meg noe fort likevel. Jeg vil også få utbetalt en "lønn" først sånn at jeg vet hva jeg har av penger. Vil ikke bo meg i hjel heller... Men jeg har jo ikke peiling på hva jeg får i barnebidrag da, siden faren bor i England. På Amathea sa de 500 kr i måneden, men jeg syns det er latterlig lite! Hadde jeg ikke visst hvem faren var ville jeg jo fått rundt 1200. Han kommer forhåpentligvis til Norge rett etter fødselen, så da får vi snakke sammen da. Orker ikke å ta det nå. Han er ikke så veldig engasjert, så da blir det bare slitsomt! Samtidig så er det jo forskjell på England og Norge også, så muligens må jeg bare be nav om å finne ut av det, så får han bare forholde seg til det. Vet du hvor mye du får? Nå skal jeg ut og møte en jeg har møtt her inne. Vi har møttes en del ganger før, og nå skal hun få noe babytøy av meg. Jeg har fått så mye, og alt som er guttete skal hun få. Kjekt å arve når det bare er god kvalitet! Den leiligheten du skal se på, er det leie eller eie? Sikkert litt andre priser uansett i Finnsnes. Her sør har det jo tatt helt fullstendig av!! Skummelt! Ha en fin dag da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9071319
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 23. april 2007 #15 Del Skrevet 23. april 2007 Heisann, skrev et skikkeli langt innlegg tbake tidligere i dag, men så kom eg borti en knapp ågså bla alt borte:P Sosialantropologi e et studie som går ut på de forskjellige samfunnene og kulturene rundt omkring i verden, og hvordan de sosiale normene, verdiene er forskjellige utifra d, også handle d litt om hvordan mennesker er, og hvorfor vi er slik osv:) Glede meg tell å bynne på studie:) Fikk meg faktisk leilighet i dag mest sannsyneli (99% sikkert)!! Til 4800kr pr måned , den e rundt 70 kvadratmeter, inkludert strøm og brøyting (to ganger dagelig hvis d snør mye den dagen), og parkeringsplass:) Den va kjempe fin, stort soverrom med sånn skapvegg:), også va d stor stuen med vedfyringsovn, og ganske stort kjøkken. Badet va litt lite, men akkurat plass til stellebord, også e d i tillegg et vaskerom og en liten bod:) Gangen va ganske stor (barnevognplass), med hyller under taket for oppbevaring:) Åg d beste me leiligheita e at d ligg i samme boligfelt som foreldran mine, ca 100m fra huset deres! De va med å så på leiligheten, de er litt mer erfaren når d gjelder å se og spørre om ting som eg ikkje tenke på, som f.eks brøyting osv. De syntes også at den var fin:) Og nabolaget e kjempe fint, forstår godt at du ikkje vil ha en leilighet i et nabolag som broren din ikke likte. D e jo litt viktig å se ann dem som eventuelt blir naboa. Glede meg skikkeli til å flytte inn, d va akkurat passe stort for meg:) Dessuten så va prisen ganske ok, eg blir jo å få mellom 12-13tusen i måneden så eg skal no klare meg godt på d:) Får minstebidraget på ca 1200kr, blir ikke å kreve noe mer av barnefaren, klare meg fint med de pengene:) 500kr høres jo heilt absurd lite ut!! D hadde g fått dobbelt sjekka altså, d kan jo neppe stemme. Har arva masse klea tell tøtta mi, 7 søppelsekka faktisk! Har vakse 6 maskina tell no med str 50-62. Så ho blir i hvertfall ikkje å mangle klea! Klærne va veldi fint brukt, og noen av klærne hadde fortsatt merkelappen på Har kjøpt minimalt inn, men noe må man jo bare ha!! Også synes eg at hentetøyet skal være nytt:). Synes at d e kjempe bra å få ting av andre, bodyer og klær blir jo så fort skittent så d e jo fint å ha litt utvalg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9079021
Matja Skrevet 24. april 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 24. april 2007 Gratulerer med leilighet da:) Den høres jo veldig fin ut, og jeg måtte smile litt med tanke på at brøyting er inkludert i prisen. Ikke sånne problemer der jeg skal flytte til. Der bør det heller være regntøy inkludert i prisen ;-) Kan ikke huske sist jeg gikk i støvler og regntøy sist, men nå må jeg fint kjøpe meg en allværsjakke!! Jeg hadde jo ingen klær i str 50, bare to bodyer, så måtte ut å kjøpe en i dag. Men det var lettere sagt enn gjort. Jeg er litt kresen når det gjelder klær, og ville ikke ha en med ben (altså sånne sokker på en måte), men til slutt fant jeg en kjempesøt på Cubus. Og siden de i dag hadde 30% på alle klær, så kostet den bare 50 kroner Måtte også kjøpe en strømpebukse, for jeg har kjøpt en kjempefin kjole for lenge siden, og da trenger hun strømpebukse under:) Og så kjøpte jeg stellematte og babyolje. Fant endelig den jeg ville ha; Babyline pga svanemerking og har hørt mye bra om den. Nå har jeg alt jeg trenger i hus, mangler bare bleier, men det tar jeg på vei hjem fra klinikken Hadde egentlig tenkt at barnefaren skulle betale halvparten av det jeg har kjøpt, for han var enig i det da jeg spurte ham, men siden jeg ikke har brukt så mye penger, og jeg ble så forbanna på han her for noen uker siden så dropper jeg det bare! Men hvorfor skal du ikke be faren om barnebidrag? Da må du jo sette far ukjent da, for ellers må vel han betale? De anbefaler jo privat avtale, men så lenge faren bor i England, så er visst ting veldig komplisert. Jeg skal prøve å finne ut av det når han kommer hit etter fødselen, for du begynner vel ikke å få bidrag før etter at barnet er født? Syns det er så vanskelig dette med bidrag. Til å bli gal av!! Nei, nå må jeg sove litt! Skal ha visning på leiligheten for dem med forkjøpsrett Helt idiotisk at de ikke kan gå på visning sammen med andre. Men jeg har sagt at leiligheten ikke kommer til å være strøken. Den er jo solgt likevel, så... Guri, så trøtt jeg er! Sov skikkelig dårlig i natt pga vondt, men i morgen skal jeg til fysioterapi, så håper det hjelper litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9084242
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 25. april 2007 #17 Del Skrevet 25. april 2007 Hehe, ja brøyting e viktig her, fleire ganga om dagen til og med, visst d e skikkeli ille:P Eg e ikkje akkurat så flink me den måkinga;) Og i oslo burde dem hatt pepperspray inkludert i prisen kanskje;p Har hvert i tromsø siden i går mårrest, va på omvisning på sykehuset der i går kveld, d va ganske koseli:) Blei litt beroliga når d gjaldt fødseln. Vi har jo helsesenter, og ganske stor og fin fødestue på finnsnes, men de har ikke epidural, og de kan ikke ta hastekeisersnitt om noe skulle gå galt, da blir man sendt i helikopter.. De som har født på fødestua sier bare brae ting om den, men eg vil liksom ha mulighet til annen smertestilling en akkupuktur hvis smerten skulle bli for ille. Dessuten så har eg ei venninna som har opplevd en dødfødsel, et søskenbarn av meg fødte en sønn som døde 4dager etter fødseln på sykehuset, og et annet søskenbarn av meg mistet sønnen når han var 7mnda (Vi har en slags genfeil i vår familie som bare en bitteliten promille prosent av fålk har...og den feilen gjør slik at noen barn har liten sjanse å overleve før de er fylt 3år, huske ikkje ka d heita no... D e nettopp bynnt ganske nyforskning på d, og sjansen for at de som dør i såkalt *krybbedød* heller er offer for denne genfeilen. Bestemoren min hadde d men fikk heldivis bare normale barn, og søstra til mamma har d, og hun har ført d vidre til sine døtre, og d var deres barn som døde, men heldivis har ikke mamma denne feilen, og heller ikkje eg eller søstra mi:) Dessuten så e d jo bare en promille av de barna som har denne genfeilen som faktisk dør, så d hadde jo sikkert ikke skjedd noe om eg hadde hatt d, men eg e jo seff gla for at eg ikkje har d! Men uannsett, vil helst føde på sykehuset, har bittelitt sånn fødselsangst pga alle dødfødslene.. Så vil være på sykehuset i tilfelle noe skulle gå galt. Hvor skal du føde? Har du hvert på omvisning? I dag har eg hvert å kjøpt 2 kommoda, og ei bokhylle og seng!! Eg har svidd av litt penga, men så har eg jo spart en del, så d blei ikkje så dyrt:) Glede meg skikkeli tell å fløtte inn i ny leiligheita, får mest sannsynlig fløtte inn 15mai, så da blir jo alt å være klart til Emilie kommer:) Akkurat no så håpe eg at ho hold seg inne 14daga overtida, sånn at alt blir ferdi ordna;) Eg fant også litt babyklær i går på cubus! Klarte ikke å dy meg, men eg har kjøpt i str 74. Har 3-4bodyer i str 50, og 3 -4sparkebukser, og 2-3 gensere. Noe er nytt, noe er arvet:) Åg d anngående barnebidrag så blir eg jo å kreve d av barnefaren, men eg blir ikkje å kreve mer enn d minstebidraget hadde hvert på. Så eg blir å kreve 1250kr måneden:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9099874
Matja Skrevet 26. april 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 26. april 2007 Aha! Nå skjønte jeg det med barnebidraget. Kanskje jeg heller ikke skal kreve mer enn det, for jeg finner jo ikke ut noe som helst, og nav har jeg helt gitt opp! Det høres veldig kjedelig ut med den genfeilen, og jeg skjønner at du er redd selv om du ikke er bærer av genet. Jeg er skikkelig bekymret selv, for det er jo ingen garanti for noe som helst. Min baby er veldig aktiv inni magen, men kjenner at jeg blir bekymret når hun sover. Jeg gruer også litt for fødselen, for man vet jo aldri. Er så redd for at hun skal få for lite oksygen, at det skal ta for lang tid, at hun setter seg fast på noen måte... Hva som helst egentlig. Men så er jo jeg en sånn person som er litt engstelig av meg når det gjelder ukjente ting. Ikke så rart heller sikkert, for vi har jo ikke peiling på hva vi går til! Det går nok bra I dag er det under 2 uker til termin, men det kan jo skje når som helst egentlig. Jeg håper jeg slipper å gå to uker over tiden, men jeg kan jo ikke bestemme det akkurat... Var til fysio i går og ble litt lettere til sinns. Fikk masse tips om hvordan jeg skal gå, ikke ta for store skritt, unngå trapper, hvordan jeg skal ligge... Det hjalp veldig, så jeg håper jeg slipper unna smerten om en stund. Pepperspray inkl i husleien i Oslo ja. I Bergen burde det vært regntøy inkludert ;-) Det første jeg må gjøre er å kjøpe ordentlig regntøy sånn at jeg ikke blir våt når jeg går ut. Skal selge bilen min, så da må jeg fint ta bussen eller gå. Blir jo sprek også da, så får se det positive i det ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9110787
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 26. april 2007 #19 Del Skrevet 26. april 2007 Eg va hos jordmora i dag, bynnte å grine litt (var litt flaut da;).. Fortalte henne at eg hadde hvert så bekymret for at noe skulle gå galt osv, og ho sa at egentli så va d bedre å være litt for bekymret, enn å gå rundt å tru at alt bare kunne og skulle gå bra.. Fordi de som bare gikk rundt å trudde at alt skulle bli perfekt fikk ofte en ganske tung og stor reaksjon vesst barnet bare hadde en bagatellfeil slik som hareleppe, eller klumpfot,som man faktisk kan fikse. Hun sa ågså at de som uroa seg for verre ting vanlig is takla de eventule småetingene som kunne skje bedre, enn de som bare hadde hvert bekymringsfri i graviditetn... fordi de virkeli kunne se på de tingene som bagateller osv.. D var i hvertfall veldi beroligende når hun sa d:) Har aldri hatt den jordmora før, har mest hatt ei anna jordmor, som eg ikkje egentli like.. Føle bestandi at eg e til bry og at ho ser ned på meg og at ho har dårlig tid tell meg, mens denna jordmora va så snill og koseli! Følte virkeli at eg kunne prate med ho og d e første gang eg har prata og spurt om alt som eg virkelig har lurt på. Ho va virekli interessert og forklarte på en utruli fin måte. Synd at eg ikkje har hatt ho før, men eg spurte om eg kunne få time hos ho framover no, og d ble hun veldi gla for:) Trur at eg hadde t¨rengt å gå tell fysio eg også, eg har så bekkenplager at eg av og til ikkje klare å gå., men no fikk eg jo nån tips hos deg da;) Ho jordmora fortalte at de som hadde bekkenløsning fikk d mindre vondt underfødslene, fordi brusken i bekkenet var mer bøyelig, og hodet kom lettere ut eller noe...d var i hvertfall noe i den duren;) Har hvert å handla hånduker og puter på kid i dag, d va salg! 50% på alle håndduker, eg gikk berserk:p Kjøpte 7 pyntepute (men 2 kosta bare18kr, og ei kosta bare24) Så har eg hvert å kjøpt kjøkkenutstyr og lysestaker! Glede meg skikkeli tell å flytte inn no:) Skal kjøpe golvmatter og gardiner i mårra:) D e en bra egenskap å kunne se d positive i ting! D e jo ikkje så ille å være uten bil i bergen der går d jo buss hele tiden så å si, kunne aldir klart meg uten bil, bussen her går ikke forbi boligfeltene så veldi ofte.. blir vanligvis fet par, tre timer i mellom hver gang. Også slutte den å gå forbi i 5-6tia Men eg blir å bynne å trille masse tur, så eg blir vel sprek eg og;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9052686-minnebok-for-babyen/#findComment-9115767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå