Gå til innhold

BESTE RÅD MOT KVALMEN SOM FUNKER PÅ 15 MIN


Snuppa_00:13 og Gutt_16:28

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte jeg ville dele et godt råd mot kvalmen som garantert funker.

 

Jeg er 11+4 uker og har vært kvalm døgnet rundt, ja til og med midt på natta ble jeg vekket av kvalmen. Det fortalte jeg til en på jobben og hun kom med to magnet armbånd (sea band) mot kvalme. De armbåndene er til de som er bil/sjøsjuke og til gravide. Det er ikke noe bivirkninger og man skal ha et armbånde på hver hånd ca 5 cm fra håndleddet.

 

 

Jeg trodde ikke noe på det men tok det på meg og kvalmen ble helt borte etter 15 min. Så kom jeg hjem og tok de av så kom kvalmen også. Nå har jeg gått med de i en uke og egentlig vært i topp form, den gamle meg. Jeg tar dem av kun når jeg sover.

 

I bruksanvisningen står det beskrevet hvordan man skal plaser de og det P6 punkte der magneten skal være er et akupunktur punkt mot kvalme.

 

 

Dette funker for meg, om det er psykisk så bryr jeg meg ikke noe om bare jeg slipper å være konstant kvalm og syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjøpte meg slike i går jeg å=)

synes kvalmen ble minimal i forhod til hva den var før=)

kjøpte di på sunkost butikken for 249,-=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neineinei=)

249 kr for en pakke med 2 bånd i =)

 

egentlig er dem så enkle at man nesten kunne ha laget dem selv, er bare et bredt tøystrikk med noe som ligner på en trykknapp med stort hode på på innsiden=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker nok ikke på alle,desverre...:-(

 

Det er ikke magnetarmbånd,men akkupressurarmbånd,med en liten halvkule som presser inn på et bestemt punkt på underarmen,noe som letter kvalmen for noen heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp riktig elli-karamelli=)

er ikke noe magnet greier i mine iallefall..

å desverre funker det ikke på alle nei, men er kansje verd å prøve?

hvis du kjenner noen som har slike så kan man kansje prøve dems før man kjøper egene?

eventulet prøve å trykke med fingeren på punktet en stund å se om du merker noe forskjell...

 

punktet ligger mellom di 2 sennene, 3 fingerbredder nedenfor den første "rynken" på hanleddet=)

på innersiden alså=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket på meg første gang jeg var gravid,nå er jeg ikke plaget av kvalme i det hele tatt. Har få symptomer i det hele tatt faktisk,det er litt skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse, men de hjalp dessverre ikke på meg...

Det skal imidlertid sies at jeg hadde hyperemesis og ble innlagt 2 ganger på sykehus (var konstant kvalm fra uke 6 til uke 18), så det var egentlig ingenting som hjalp...!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda blåklokke06, hørtes ikke noe koselig ut=/

nei det er vel ikke alle det hjelper på men verdt å prøve=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjalp dessverre ikke meg heller... Men ingefær tbl hjalp på meg, er nå 10 uker å føler meg mye bedre. Har selvfølgelig dårlige perioder, men det er greit så lenge jeg nhar perioder som er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...