Gå til innhold

vannmelon er vel ok å spise???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt så mye rart om hva man kan og ikke kan spise,men kan man spise vannmelon og hvis ikke er det noen som vet hvorfor?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er jeg isåfall spent på å høre om, hvorfor i alle dager kan vi ikke spise vannmelon??

Skrevet

nei det er det jeg lurer på også.. kan ikke se noen grunn for å ikke kunne spise det. men det er så mye snakk om ting man ikke bør spise. jordbær for eks. aner ikke jeg :)

Skrevet

Oi, jeg svarte på et annet innlegg før jeg så denne tråden..

Jeg spiser 1/2 - 1/1 vannmelon hver dag, og ha blitt helt avhengig av den saftige frukten! Føler meg helt sinnsyk nå jeg tykker innpå..

Fikk tidligere beskjed fra JM om må ikke overdrive fruktspisingen pga fruktsukker og vekst etter at jeg hadde sukker i noen urinprøver.. Dette var inne i en Mango-periode da.. Når jeg "bytta" til vannmelon har jeg ikke hatt noe problem. :)

Spis og vær glad!

Skrevet

Hei jeg fikk også den beskjeden fra legen. Hun sa at man kunne spise så mye epler, pærer og sitrus frukt man orker. Men veldig sukkerholdig frukt som banan, kiwi, vannmelon. skulle man ikke spise så mye av,men tok det med en stor klype salt... jeg kommer til å fortsette å kose meg med frukt. Men varierer frukttyper og spiser epler og appelsiner hver dag. lettere å holde seg unna godiset da synes jeg.

Skrevet

Herregud, vi ser da ut til å ha spist en HEL vannmelon hele gjengen!! Hihi.

Men selv om det finnes sunnere frukt, så er det vel bedre enn snop og slikt. Og for mye er jo alltids gærnt.

Annonse

Skrevet

det er IKKE farlig å spise vannmelon

det er IKKE farlig å spise jordbær.

Spis i vei!

Men alt med måte, selvfølgelig, ikke sunt å BARE spise vannmelon, feks. hehe.

Jeg spiser MASSE frukt, (5 om dagen,vet dere!) og får skryt av jordmor om det.

Ang jordbær var det "før i tida" at man advarte å spise dette mens man ammet, fordi noen småbarn kan oppleve allergi ved det, men det er visst ikke tilfelle lenger, og uansett oppdager du jo det raskt om småtten får utslett etter at du har trøkt i deg alt for mye jordbær! :)

Skrevet

Det eneste jeg har hørt om vannmelon er å være litt forsiktig med det i syden. Der borrer de visst hull i dem i butikkene og dynker dem i vann (som ikke nødvendigvis er vann fra flasker) for at de skal bli tyngre og saftigere og de får da en bedre pris på varen. Jeg spiser ihvertfall vannmelon nå om dagen!

Skrevet

Vannmelon går ned på høykant her.

Ikke farlig=)

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være farlig å spise vannmelon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...