Gå til innhold

Ta med partner til legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Er deg opp til oss selv å bestemme om vi vil gå til jordmor, også ved første besøk?

Kunne tenkt meg det istedet for legen egentlig, men trodde liksom at første gang var forbeholdt lege.....

Er det vanlig også rundt uke 10 til jordmor?

Annonse

samboeren min kommer ti å være med på legetimene jeg får så fremt han har turnusfri på jobben. da jeg skulle ha min første sønn var jeg hos lege første gang i uke 8, som er litt vel tidlig. Denne gangen skal jeg ikke før jeg er i uke 14, noe jeg syns er litt sent igjen....Termin 1. desember

Annonse

Min skal være med neste gang. Jeg var denne uken, 7+0 men det var litt tidlig syntes legen så jeg skal tilbaken om tre uker for undersøkelser og annet. Nå har jeg tatt celleprøve med mer hos Volvat når jeg var på tidlig ultralyd (litt hysterisk her) så slipper kanskje det hos legen, og da er det greiere å ha han med synes jeg. Han var jo med på ultralyd, men ventet på annet rom til celleprøve var tatt og apparat satt inn. Var fantastisk å se hjertet banke!!

Jeg hadde ikke min med på noen av de tre kontrollene jeg var på sist gang (endte i sen SA), og han skal ikke være med på første kontroll denne gangen heller. Jeg vil gjerne ha ham med på UL og kanskje en legetime, men ellers så synes verken han eller jeg at han trenger å være med hver gang.

Synes det er greit at han er med når det er første gang til legen. Han var med meg første gang. Er jo hyggelig når begge er tilstde når man får bekreftet at man skal bli foreldre! :) En herlig følelse!!! Så vil jeg ha han med når jeg skal på første UL.

Har han lyst til å være med så ta han med ganske enkelt! Tiden da pappane pent måtte vente ute til barnet var født og fikk titte på det gjennom en glassrute er over heldigvis!

Mannen min fikk ikke med seg verken eller sist. Han var ute på jobb da jeg var på ultralyd, og ute på jobb ta Pille kom trillende 35+6. Jeg fikk referat fra samtalen han hadde med mammaen min da han fikk vite hvordan det hadde gått at "det skulle jammen ikke skje neste gang!" (-og "neste gang" er iallefall det første du tenker på når du akkurat har presset ut tre kilo fra din egen kropp...!! hehe...)

Han har iallefall vært med på alt som heter lege, helsesøster osv. når han har vært hjemme nå etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...