Gå til innhold

Permisjonspenger og beregning med ustabile timetall i mnd.

mathilde87

Anbefalte innlegg

hei:)

ser det er mange som har spurt om lignende saker men har enda ikke lest noe skikkelig svar.

jeg jobber i en forretning der jeg ikke har fast timetall i uken eller på kontrakt, så den månedlige utbetalingen har store forskjeller mnd til mnd. gapet ligger på +/- 5000 kroner.

regner de gjennomsnittet av utbetalinger de siste 6mnd, eller har de andre måter å regne på?

håper på svar:)

Fortsetter under...

Hvis det er en privat butikk du jobber i så få de til å skrive en kontrakt med deg på full stilling ca 150t pr mnd. Vet om noen somgjorde det før hun gikk ut i permisjon og hun fikk bedre betalt under permisjonen enn det hun har mens hun jobber...

Hvordan kunne hun få det til?? Veldig intressert!! Jobber i en drittbutikk kjede hvor jeg hadde fått mindre timer enn kontrakten min sier jeg skal ha pga rolig tid etter julesalget. Begynte i jobben i november og fikk da lov å reise hjem til familie på juleferie i 3 uker i desember. Var ikke planlagt å bli gravid, men det skjedde da uansett =)

Problemet mitt nå er at hun som sendte inn skjemaet til trygdekontoret hadde regnet ut fra de 3 siste mnd hva jeg tjente i uka og sendte det inn. Har bekkenløsning og pga null tilrettelegging på butikken der jeg jobber,er jeg nå 100% sykemeldt. Taper flere tusen kroner i mnd på dette i forhold til hva jeg normalt skulle hatt i mnd, og fikk beskjed av hun som hadde sendt inn skjemaet til trygdekontoret at hvis jeg skulle ha bedre sykepengegrunnlag (noe som vil gå ut over permisjonspengene mine) at jeg da måtte jeg jobbe fullt i 3 mnd, for å få nytt grunnlag. Noe som er helt umulig for meg å klare.

Så nyttet ikke for meg selv om jeg har kontrakt på full stilling.

Veldig kjipt!!

Signerer med anonym pga redd for å bli gjenkjent av medarbeidere.

Forresten så har jeg forstått at det er veldig forskjellig på hva de regner ut grunnlaget på. Noen ser på de siste 2 ukene, noen siste mnd, noen 3 mnd osv...

Min arbeidsplass regner da gjennomsnitt de siste 3 mnd, både på de dårlige ukene og normale =(

En ting skal du være klar over, og der er at du har krav på antall timer som er oppført i kontrakten din..om de ikke setter deg opp på nok vakter har du allikevel krav på lønn inntil prosentsatsen din selv om du ikke har jobbet...unntak dersom du tar deg fri selv, selvfølgelig..

Ellers er det forskjellig hvordan en regner ut sykemelding. Det avhenger om du har hatt stabil inntekt eller stort sprik i utbetalinger. Selv jobbet jeg nesten ikke halvannen måned før jeg brakk ankelen i forfjor og gikk sykemeldt i 7 måneder, men fikk allikevel utregnet gjennomsnitt da jeg jobbet annenhver uke i et halvt år på et serveringssted...da hadde jeg sprik på nærmere 10000 noen måneder...:)

Men lykke til ihvertfall...skulle det være noe feilberegninger, kan alt rettes opp og etterbetales når en finner dette ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...