Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det flere her inne som jobber som førskole lærer 2 slik som meg? Trives dere i den rollen? Jeg jobber som det, og har ikke ( enno) lyst å bli ped. leder. Føler det er for mye ansvar og møter istedefor å være med barna. Det er det jeg liker best. Ved å være førskolelærer 2 kan jeg også bruke den ubunde tiden min på å planlegge aktivter, spes inne mitt fordypnings området. Er det flere der ute som har det som meg?

Eller har alle lyst til å bli avdelings leder?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9050974-f%C3%B8rskolel%C3%A6rer-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser nesten ikke poenget med å ha førskolelærerutdanningen for å jobbe som førskolelærer 2.

Jeg er nyutdannet og jobber som ped.leder og tror faktisk ikke jeg kunne vært fornøyd med å være førskolelærer 2.

Men det er kanskje fordi jeg hadde jobbet 11 år som assistent før jeg utdannet meg? Jeg vil ha ansvar og holde foreldresamtaler!

Jeg har jobbet som førskolelærer 2, og jeg likte det ikke. Dette fordi det fantes ikke ordentlige stillingsinstrukser for denne stillingen, og ped.leder klarte ikke å delegere bort ansvar. Følte meg mer eller mindre som en assistent.

Skal jeg ha en slik stilling igjen, så skal jeg stille krav om ordentlige instrukser før jeg tiltrer. Jeg vil vite min rolle og sikre at jeg får ansvar og oppgaver som henger sammen med mine kvalifikasjoner.

Å være førskolelærer 2 er en god start for mange, meg selv også.Jobbet som det de 2 første år.

Det er barna vi har kompetanse på, leken og samspillet og da er det barna vi bør være mest sammen med. Det går bort alt for mye tid til administrative oppg i barnehagen, noe barna får lide for. Også er det assistentene, de ufaglærte som er mest sammen med barna. jeg sier ikke at assistenter ikke kan gjøre en god jobb, for det kan de. Men de har likevel ikke den samme kompetanse vi sitter med. Jeg jobber nå som styrerass og føler jeg har alltfor lite tid med barna i barnehagen.

Nyt det å være førkolelærer 2 du. nyt tiden sammen med barna og la barna nyte tiden sammen med deg!

Jeg er førskolelærer 2 og trives veldig godt som det :) Der jeg jobber er både ped.leder og meg selv barnevernspedagoger, og ansvaret bli delt ganske likt mellom oss. Men hvorfor bry seg så mye om hva alle andre synes, så lenge du trives i jobben din så er vel det det viktigste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...