Gå til innhold

Åj, nå er det mye som skjer..

Anbefalte innlegg

Skulle til legen min på mandag for å sjekke om det er noe egg på gang.

Så plutselig begynte jeg (noe jeg aldri har gjort før) å kjenne at noe muligens var på gang. Jeg ringte derfor legen min i dag og kunne komme med en gang. Og jaggu, der var det allerede en follikel på 17 mm. Det var veldig uventet, men wow så deilig når ting tar kortere tid enn ventet.

Vel, da jeg skal til Nordica denne gangen, måtte jeg nesten ringe dit og høre hvordan man gjør det hos dem hvis eggløsningstesten er positiv på en søndag.

Jeg ringte og forklarte situasjonen. Kjapt og greit svarte damen da at hvis jeg hadde en follikel på 17 mm, skulle jeg ta en eggløsningssprøyte på søndag morgen og komme til dem på mandag og tirsdag. Jeg ble totalt forvirret. Bestille time allerede nå? Både mandag og tirsdag? Jeg var et stort spørsmålstegn.

Da jeg litt senere måtte ringe for å spørre når jeg skulle sette sprøyten. Jeg fikk da Dr Lindberg på tråden. Jeg fortalte ham at jeg hadde ultralydtime hos legen min mandag morgen. "Totalt bortkastet" sa han kjapt. Jeg spurte da om han var sikker på at egget ville være der mandag morgen. "Ja" kom det kontant. Håper han er like flink om han er sikker.

De fortalt videre at de ikke bruker eggløsningstester i det hele tatt. De stoler overhode ikke på dem......!!!!????!!!

Jeg kan ikke si annet enn at dette blir spennende. Nytt og annerelede, men spennende :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9050875-%C3%A5j-n%C3%A5-er-det-mye-som-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi sann, her skjer det saker! Ble litt forvirra jeg også, men sier som deg at får håpe de har greie på det de snakker om, både Lindberg og de på Nordica. Hørtes litt rart ut å ikke bruke el tester, men med ultralyd + kroppens egne signaler er det kanskje sikrere.

Ønsker deg masse lykke til i allefall og håper du treffer egget denne gangen, og at det er det rette egget som skal bli til gullungen din om 9 mnd!

Klem fra oss!

Alt bra her forresten, vært på svangerskapskontroll igjen i dag og hørt hjertelyden igjen. Koselig!

Hei, hei, hei :o)

De bruker eggløsningssprøyte i stedet for eggløsningstester. De mener det gir et sikrere resultat. Jeg kommer nok til å snike meg til en test søndag morgen før jeg tar sprøyten likevel, jeg altså. Ja, også kommer jeg til å ta den timen hos legen min likevel også :o) Rampejente :o)

Men, vet du, det er nesten litt deilig å være i et annet regime. Også er deilig å allerede ha bestilt flybillett. Godt å kunne planlegge litt. Sitter akkurat og leter etter hotell. Har dere noen gode tips? Hey, det har dere jo ikke, du ble vel gravid før Stork flyttet? Nordica og Stork ligger nå rett ved hverandre.

Så deilig med hjertelyd :o) Det er stadig rart å tenke på at du endelig er gravid. Det hjelper så på motivasjonen og håpet mitt.

Det må være et slags tegn om at det er rett uke ja! For et år siden var det rett uke, men feil år..... Nå er året også riktig ;-) Har dessverre lite tips om overnatting da vi de fleste gangene dro hjem samme dag, og dessuten var på Stork for siste gang dagen før de flyttet, så vet vi ikke engang hvor de holder til. Overnattet en gang på det vandrehjemmet rett ved broa over til Island brygge (husker ikke navnet) og det var billig og bra. En annen gang sov vi i Ballerup, men det var myyye lengre fra sentrum enn vi hadde beregnet....

Annonse

Jeg er helt enig med deg, kjempedeilig å kunne få time flere dager på forhånd så det er mulig å planlegge litt bedre. Lenge leve legemidler ;)

Men ang plassering av Nordica - jeg trodde også at det lå like ved Stork, men jeg hadde blingsa på adressen! Nordica ligger like ved NørreBRO stasjon, mens Stork ligger 10 min fra NørrePORT Stasjon. Jeg hoppa av toget på Nørreport og leita desperat på kartet jeg hadde tatt med, men fant ingen av gatene. Heldigvis hadde jeg reist i god tid og oppdaget fadesen før det var for sent :-)

Lykke til, i dag en uke etter inseminasjon er jeg innbilt kvalm og føler meg litt oppgitt over meg selv og min egen kropps fantasi ;-)

Ps, her er reiseruta mi hvis det kan være til hjelp: Tog til Ørestad, Metro mot Vanløse - hopp av på Flintholm, S-tog mot Hellerup eller Klampenborg - hopp av på Nørrebro.

Takk for støtten Den er uvurderlig :o)

Det er virkelig sprøtt å ha alt klart allerede. Utrolig deilig :o) Men, jeg må jo innrømme at jeg fortsatt er litt nervøs for legetimen min mandag morgen. Tenk om egget er borte. Har opplevde det en gang før. Follikelen var 16 mm på mandag. Både legen og jeg trodde vi hadde god tid og bestemt oss for å vente til torsdag med å se på det igjen. Wops, da var det jammen borte.

Vel, jeg er tydeligvis ikke så rolig som jeg trodde likevel. Krisemaximering, krisemaximering, krisemaximering :o) Det er vel egentlig bare en form for beskyttelse og forberedelse på det verste.

Jeg skal nå prøve å nyte at alt er planlagt. Det eneste som kan bli stress er at flyet lander 17.00 hvis det er i rute og jeg har time på Nordica kl 18.00.

Jeg blingset akkurat på samme måte som deg, Oh`rly (skrev jeg det rikitg nå mon tro:o) Jeg har funnet ut at det ikke er så mange hoteller rundt Nordica. Tar derfor inn på hotellet jeg bodde på sist: Hotell Kong Arthur rett ved Stork. Et behagelig og hyggelig hotell.

Oh`rly, det er desverre sånn at eggløsningssprøyten gir graviditetssymptomer. Den kan og gi falsk positiv tst hvis du tester for tidlig. Det gjorde det på meg (dag 11 og 12) Jeg føler virkelig med deg i denne ventingen. Om en uke er jeg der, jeg og, men da er forhåpentligvis du lykkelig gravid :o)

Hvordan går det med deg, Silje. Kjennes kroppen ok ut? Har du fortsatt gravidsymptomer?

Det går bra med meg! Er utålmodig etter å få vite når neste IKM og EL kommer. Merker litt frustrasjon, da det er endel jobbreiser fremover som jeg gjerne skulle visst om jeg kom utenom når jeg har EL. Har absolutt ikke lyst til å hoppe over et forsøk pga av det.... !!!

Alle symptomer ble borte kort tid etter utskrapning, så føler meg normal nå.

Tok en EL test 5 dager etter jeg var på sykehuset. Den var positiv, men jeg regnet med at det var pga graviditeten. Tok en etter 10 dager som også var positiv. Tenkte at det var det også var graviditetshormoner, men etter 13 eller 14 dager tok jeg en som var dønn negativ. Lurte derfor på om det faktisk kanskje var EL på dag 10... Liker denne usikkerheten dårlig.

Må vel smøre meg med tålmodighet jeg ikke har ;-) Jeg er sååå klar for å starte igjen!! Nå er bare alt på vent...

Jeg tester ikke med eggløsningstester, men setter eggløsningssprøyte.

Den 1. gangen var jeg i danmark på perfekt tidspungt, gang nr. 2 hadde eggene fra ventre side løsnet. Så da kom jeg for sent til inseminasjon.

Verken gynekologen i Norge, eller legen i Danmark kunne forstå hvordan det kunne skje. Så det var vel maks uflaks. For set skal, etter alt jeg har hørt være ganske safe med eggløsningssprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...