Gå til innhold

Noen som har fått tette barn her?Eller har et nytt på vei,ganske tett?Testet nettopp svakt positivt jeg!


2 barnsmammaen

Anbefalte innlegg

Vi skal beholde barnet,og sitter med litt blandede følelser akkurat nå..Det var ikke planlagt,men vi skal klare det vi!Er glad,men vet det kan bli utrolig tøfft til tider,og tenker veldig på jenta vår på ni mnd,vil ikke føle at hun skal bli tilsidesatt.

Er det noen med erfaringer her?Positive og negative??Råd??

 

Tror det er vanskeligere fra å gå fra 0-1 barn enn fra 1-2,så vi har jo fått litt erfaring på veien nå.Men det dukker vel opp nye utfordringer underveis tenker jeg.

 

Blir det veldig tett med et lite spedbarn når jenta vår er fyllte 17 mnd?

De vil jo helt sikkert få mye glede av hverandre også!:)

 

Håper noen svarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan gi deg masse trøst, men må desverre ta fra deg en illusjon... fra 1 til 2 er MYE verre en fra 0-1. Dattra vår var 17 månder da ho blei storesøster i fjor sommer og jeg tor ikke ho skjønte hva som skjedde. Ho krevde ikke oppmerksomheten min ved amming, og gikk automatisk til andre om det var noe i akkurat de minuttene det varte...ellers er det viktig med en hjelpende hånd de første seks ukene til en blir trygg på hva størstemann gjør nå du bare må være sammen med minstemann.

Vi har ikke hatt et eneste tilfelle av søskesjalusi, og jeg tro heller ikke dattra mi har følt seg tilsidesatt...Ho har væt utrolig opptatt av lillebroren sin siden han kom hjem fra sykehuset og hvordan de begge lyser opp når de ser hverandre- ja, det kan redde den tristeste dag... De er utrolig glad i hverandre og det syns...og sønnen min er bare 8 1/2 månde... Nå leiker de sammen, og skal snart gå i samme barnehage...

Du kommer til å være kjempe glad for den lille aldersforskjellen når bare hverdagen har satt seg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Du kan jo besøke pseudotvillingforumet på dib! Det er forumet for de med to tette. Selv har jeg ei jente på 6 mnd, og er nå 18 uker på vei (så tilhører 2. trimester, men måtte smuglese litt!:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! Blir 16 mnd mlm mine to, pluss jeg har en på 5 år også, blir nok travelt menkjekt og.

 

Var ikke helt planlagt her heller, eller vi trodde det ville ta tid da...hehe...

 

Men men, spira er hjertelig velkommen!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg får også to tette det blir 13 måneder mellom mine. Jeg også var bekymret i forhold til minstemann om han fikk nok oppmerksomhet o.s.v. Men etter å ha pratet med helsestasjon er jeg utelukket positiv. De sa at de to små kunne jo ikke få det bedre, og i forhold til meg ble det jo avlastning etterhvert når de kunne begynne å leke o.s.v.

 

Jeg gleder meg nå helt vanvittig...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min sønn var 2,5mnd ble jeg gravid igjen. der har det ikke vært noe sjalusi og min sønn var blitt 1år og 6 dager når minsten kom og de har vært bestevenner siden nå er de 2 og 3 år de krangler de og men klemmer og koser og leker så fint sammen. Og nå er jeg gravid igjen gleder meg masse til han eller hun kommer ut. Lykke til, vil nok gå helt fint skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir 19mnd mellom mine.. Ikke super tett, men tett nok. Snuppa er nå ett år og KREVENDE.... Håper det bedrer seg innen neste kommer. De fleste sier jo at alderen 1 til 2 er værst... Hun er veldig morsom og det er gøy, men det krever og energi.

 

Men tror det meste går om man er forberedt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...