Gå til innhold

Når Sarah og Storm kom til verden.....

(=snart mamma til twins=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå veit eg ikke om klokkeslettene stemmer heilt,,, men ca.klokka 01.00 våkna eg av noen smerter i magen..ikke veldi vondt,,men nok til at eg våkna liksom. Kjente ikke så mye til di når eg satte meg opp for å kjenne etter,men kjente veldi at eg måtte tisse..gikk på do,tørka meg å oppdager til min store gru at eg har blødning...roper på samboeren min som kommer springene å lurer på ka som skjer..han ser blodet å går sporen strax etter mobilen min så eg får ringt legevakta.. får beskjed av legen å komme ned..kommer til legen litt før halv ett.. sitter å venter litt på gangen..venter litt til,,å enda litt.. så kommer vi endeli inn..ho spør litt om både d ene å d andre..så mått ho se på blodet i bindet..så sku ho nu klemme litt på magen,, ho nikka og mumla litt for sseg sjøl å vi blei sendt ut på gangen mens ho skulle ringe UNN å komme fram til ka di skulle gjøre! så vi venta igjen,å vi venta,,,så kommer ho ut å henter oss igjen,,,jo da hadde di kommet fram til at eg måtte inn på kontroll til Tromsø..med helikopter.. forsvaret hadde meldt sin interesse for å få meg inn til sykehuset.

I 03.00 tia hadde helikoptret henta meg å legen,pappaen dro hjæm for å vente på klarsignal fra meg..for d va jo bare en kontroll! 03.25 va vi inne på sykehuset,å eg takka herrene for turen å gikk å la meg i den vonde sykehus senga.. så kontrolerte di om begge hjertene slo,noe di HELDIGVIS gjorde..så vi roa oss betrakteli alle sammen =) eg sovna nu etterkvert,men bråvåkna i 05-tia av ei rie(!?!)...å når eg satte meg opp så fossa d blod ut av meg..ringte på søstrene,å di kom nu etterkvert..sa at nu kommer legen snart,å kontrolerte på nytt om babyene hadde d bra..å d hadde di! å sånn fortsatte d til i 9 tia..riene kom med 4 minutters mellomrom,,,så kom nu endeli legene da,vi tok innvendi UL å eg hadde ikke åpning! så tok vi vanli UL å alt så fint ut.. tilbake på rom..riene fortsatte(merk;kver gang d kom ei rie,så fossa d blod) di kunne ikke fortelle koffer eg blødde! men di trodde at ei av morkakene hadde løsna litt!! når eg kom inn på rommet så begynte riene å komme med 2 minutters mellomrom å di vara i 45sek! men fremdeles ingen åpning,,eg ringte typen å sa at han bare skulle komme,,tar jo 2 timer for han å kjøre! mens eg venta så hadde eg jo mitt å stri med,,fikk ikke sove pga riene,,måtte sette meg på sengkanten kver gang riene kom! I 11.30tia kommer samboer inn døra..eg setter meg opp på kanten for d kommer ei rie,å plutseli kommer fostervannet blanda med masse blod..d flyter på gulvet.. typen henter ei JM som kommer inn,å ser blodet å går rett ut igjen å henter legene som kommer springene inn! di klemmer litt på meg,før di henter et UL apparat for å sjekke om d e mye fostervann igjen! jada sier di,,mye vann igjen,men di sjekker ikke tvilling to!! men pga all blødninga,vannet som gikk å at d ikke va åpning å riene va så tette så blei d haste KS! hadde mista mye blod! di satte et kateter på meg(som gjorde mye vondere en riene) så kjørte di meg rett opp på operasjonssalen! Ho som skulle sette bedøvelsen i ryggen min bomma tre ganger før en mann ba ho om å flytte seg så han fikk gjøre d! han traff med en gang! eg sa til ho som bomma at EG VEIT KA DU HEITE!! så trua eg samboer med å sterilisere han.. så sa eg til en anna mann som skulle hjelpe meg i rett stilling til bedøvelsen(må sitte med krumma rygg) at EG E FAEN IKKE NOKKA LENESTOL!! for han pressa sånn på skuldra mi.. så blei eg lagt til rette på bordet å alle smertene forsvant!

12.46 kom lille Storm til verden 2338g å 46,5cm lang..halvt minutt etterpå va Sarah ute med sine 2060g å 46cm!

D va Sarah sitt vann som gikk,,ho va allerede ute i "hullet" med føttene når di tok han Storm ut.. ho ville ikke være i mamma sin mage lengre =) så prøvde ho å komme ut først =)=)=)

di kom i uke 34+4!!!

D va en skummel opplevelse når d først pågikk..men nu når eg tenker etter,så hadde eg vært mye roligere hadde eg bare ikke blitt "stua" bort på et rom uten noen å prate med angående d som pågikk!

Men d går greit med oss alle! Di nærmer seg begge 3,5 kg..å nu på søndag blir di 6uker =) da ska vi på kontroll=)

Fikk forresten blodpropp..derfor kan eg ikke bruke melka mi,,selger derfor pumpa mi,men d kan dokker lese om på et anna innlegg eg har skrevet..

Helene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med de to! Litt av en opplevelse du har hatt! Likte kommentarene du slengte rundt deg:)

Kos deg masse med Sarah og Storm..og sommeren som snart kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...