Gå til innhold

Når Sarah og Storm kom til verden.....

(=snart mamma til twins=)

Anbefalte innlegg

Nå veit eg ikke om klokkeslettene stemmer heilt,,, men ca.klokka 01.00 våkna eg av noen smerter i magen..ikke veldi vondt,,men nok til at eg våkna liksom. Kjente ikke så mye til di når eg satte meg opp for å kjenne etter,men kjente veldi at eg måtte tisse..gikk på do,tørka meg å oppdager til min store gru at eg har blødning...roper på samboeren min som kommer springene å lurer på ka som skjer..han ser blodet å går sporen strax etter mobilen min så eg får ringt legevakta.. får beskjed av legen å komme ned..kommer til legen litt før halv ett.. sitter å venter litt på gangen..venter litt til,,å enda litt.. så kommer vi endeli inn..ho spør litt om både d ene å d andre..så mått ho se på blodet i bindet..så sku ho nu klemme litt på magen,, ho nikka og mumla litt for sseg sjøl å vi blei sendt ut på gangen mens ho skulle ringe UNN å komme fram til ka di skulle gjøre! så vi venta igjen,å vi venta,,,så kommer ho ut å henter oss igjen,,,jo da hadde di kommet fram til at eg måtte inn på kontroll til Tromsø..med helikopter.. forsvaret hadde meldt sin interesse for å få meg inn til sykehuset.

I 03.00 tia hadde helikoptret henta meg å legen,pappaen dro hjæm for å vente på klarsignal fra meg..for d va jo bare en kontroll! 03.25 va vi inne på sykehuset,å eg takka herrene for turen å gikk å la meg i den vonde sykehus senga.. så kontrolerte di om begge hjertene slo,noe di HELDIGVIS gjorde..så vi roa oss betrakteli alle sammen =) eg sovna nu etterkvert,men bråvåkna i 05-tia av ei rie(!?!)...å når eg satte meg opp så fossa d blod ut av meg..ringte på søstrene,å di kom nu etterkvert..sa at nu kommer legen snart,å kontrolerte på nytt om babyene hadde d bra..å d hadde di! å sånn fortsatte d til i 9 tia..riene kom med 4 minutters mellomrom,,,så kom nu endeli legene da,vi tok innvendi UL å eg hadde ikke åpning! så tok vi vanli UL å alt så fint ut.. tilbake på rom..riene fortsatte(merk;kver gang d kom ei rie,så fossa d blod) di kunne ikke fortelle koffer eg blødde! men di trodde at ei av morkakene hadde løsna litt!! når eg kom inn på rommet så begynte riene å komme med 2 minutters mellomrom å di vara i 45sek! men fremdeles ingen åpning,,eg ringte typen å sa at han bare skulle komme,,tar jo 2 timer for han å kjøre! mens eg venta så hadde eg jo mitt å stri med,,fikk ikke sove pga riene,,måtte sette meg på sengkanten kver gang riene kom! I 11.30tia kommer samboer inn døra..eg setter meg opp på kanten for d kommer ei rie,å plutseli kommer fostervannet blanda med masse blod..d flyter på gulvet.. typen henter ei JM som kommer inn,å ser blodet å går rett ut igjen å henter legene som kommer springene inn! di klemmer litt på meg,før di henter et UL apparat for å sjekke om d e mye fostervann igjen! jada sier di,,mye vann igjen,men di sjekker ikke tvilling to!! men pga all blødninga,vannet som gikk å at d ikke va åpning å riene va så tette så blei d haste KS! hadde mista mye blod! di satte et kateter på meg(som gjorde mye vondere en riene) så kjørte di meg rett opp på operasjonssalen! Ho som skulle sette bedøvelsen i ryggen min bomma tre ganger før en mann ba ho om å flytte seg så han fikk gjøre d! han traff med en gang! eg sa til ho som bomma at EG VEIT KA DU HEITE!! så trua eg samboer med å sterilisere han.. så sa eg til en anna mann som skulle hjelpe meg i rett stilling til bedøvelsen(må sitte med krumma rygg) at EG E FAEN IKKE NOKKA LENESTOL!! for han pressa sånn på skuldra mi.. så blei eg lagt til rette på bordet å alle smertene forsvant!

12.46 kom lille Storm til verden 2338g å 46,5cm lang..halvt minutt etterpå va Sarah ute med sine 2060g å 46cm!

D va Sarah sitt vann som gikk,,ho va allerede ute i "hullet" med føttene når di tok han Storm ut.. ho ville ikke være i mamma sin mage lengre =) så prøvde ho å komme ut først =)=)=)

di kom i uke 34+4!!!

D va en skummel opplevelse når d først pågikk..men nu når eg tenker etter,så hadde eg vært mye roligere hadde eg bare ikke blitt "stua" bort på et rom uten noen å prate med angående d som pågikk!

Men d går greit med oss alle! Di nærmer seg begge 3,5 kg..å nu på søndag blir di 6uker =) da ska vi på kontroll=)

Fikk forresten blodpropp..derfor kan eg ikke bruke melka mi,,selger derfor pumpa mi,men d kan dokker lese om på et anna innlegg eg har skrevet..

Helene

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...