Gå til innhold

Lysebrun utflod :-( Hjelp...


En til!

Anbefalte innlegg

Hjelp! Er livredd! Hadde en del brun utflod i kveld ("mellombrun"). Hva er sjansen for at dette går gale? Trenger noen realistiske, men oppmuntrende meldinger..

:-(

PS: Er i 6. uke (5+3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt det samme som deg,det som er er at jeg ikke vet med sikkerhet om jeg er gravid. ventet mense på onsdag. men nesten hver dag i forrige uke hadde jeg mellombrunt utflod jeg oxo. tok graviditetstest for bare en halvtime siden,men syntes jeg så en skygge,så jeg skal ta testen på morran på søndag,og se da. jeg kan desverre ikke hjelpe deg så mye,men du er ikke alene. noen andre som kan hjelpe oss?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det noen dager, men var på ultralyd i dag - og alt var i skjønneste orden der inne. Det er visst veldig vanlig, men ofte klarer man ikke slå seg til ro med det likevel - men må undersøke det videre. Jeg er i uke 9, så det kunne ikke være festeblødninger, slik det kanskje kan være hos deg?? Du er jo i rette tidspunkt i alle fall. Og i forhold til blødning så funderte jeg på litt statistikk i mine mørkeste timer - i følge bim så har 20-30 % av de som føder hatt blødninger i første trimester. Det er altså mange som har hatt blødninger som ikke er farlige! Og bare en fjerdedel av alle aborter er MA, som jeg var redd for siden jeg ikke hadde friskt blod, men brun utflod, og da er jo sjansen for at det er ufarlige blødninger mye større enn at du har en MA. Jeg ringte legevakta to ganger, og en gang til fødeklinikken (begynte å bli litt desperat på et svar) og ingen tok på vei på grunn av den brune utfloden. De ba meg ta det med ro, og ta kontakt igjen dersom blødningen tok seg opp, eller jeg fikk smerter. De trodde ikke det var noe galt. Men jeg klarte ikke å slå meg til ro med det, så jeg tok en privat ultralyd. Det er liksom så skummelt, å ikke vite - selv om sjansen ikke er så stor for at noe skulle være galt. Og det var utrolig deilig å få se det lille hjertet banke. Det er vel litt tidlig for deg kanskje, å få se et bankende hjerte, men om ikke så lenge burde det vel la seg sjekke på ultralyd? Lykke, lykke til, jeg vet hvordan du har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brun utflod da jeg var 6 uker på vei en ukes tid. Så var det ingenting. Så fikk jeg lysebrun utflod da jeg nå da jeg var 8 uker på vei. Hmm...ingenting er kommet ut enda.Men jeg venter og ser.

Virker som det er like stor hvis ikke større sjangse at det går bra med blødninger/brun utflod enn ikke.

Legen min sa det var vanlig med sånt da man skulle hatt mensen.. har man symptomer fortsatt så er det ett godt tegn. Men fikk jeg store bøldninger og smerter skulle jeg kontakte dem igjen..

Men er jo bedre og få sjekket det så man får slått seg til ro. Er ikke greit og ikke vite selv om sjangsen er stor for at det går bra.

Lykke til og si hvordan det går da:)

Krysser fingre xxxxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det samme som deg. først en blødning i uke 6, så nå igjen i uke 10. Har fortsatt brunlig utflod nå, og første gangen holdt det på ei ukes tid. jeg fikk komme inn på UL begge gangene ( har hatt SA og MA tidligere) men alt sto bare bra til! Så føtter og armer som sprella der inne sist gang:) Ta kontakt med legen din, men tror ikke du trenger å bekymre deg. tror det er ganske mange av oss som opplever dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, jenter. Er veldig takknemlig. Men festeblødning kan det vel ikke være, når jeg er i 6. uke? Har hatt litt mellombrun utflod i dag óg, og i går kveld var det litt blod i urinen... Har også en del menslignende smerter, ikke så veldig kraftige, men det har jeg hatt helt siden første positive test for to uker siden. Er nesten innstilt på at dette ikke går bra. Har en avtale hos gynekolog på tirsdag - ville dere ventet så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...