Gå til innhold

November: Gutten min har begynt å tulle så mye på kvelden


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

det har vært begge deler hos oss på kveldene. Men den siste mnd så har han lagt seg greit på kvelden. Nå er han tydelig trøtt, og sovner nesten ved puppen. Men når jeg legger han i senga, blir han kjempesint. Hva kan jeg gjøre med dette??

 

Hilsen (idag) en sliten førstegangsmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg hadde svaret på det! Selma har vært sånn hele tiden. Det blir bare tull med leggingen. HS rådet meg til skrikekuren, men jeg har ikke hjertet til å høre henne gråte så lenge.....

Har faste rutiner hver kveld og sånt som anbefalt - håper det bare er sånn som må gå seg til - snart:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor det er så farlig om babyen skriker litt.At babyen får en rutine på å legge seg er jo til det beste for babyen.

 

Leste i Bam tror jeg det var at babyene kunne skrike opp til 30 min,da skulle en gi dem litt å drikke,for de blir tørste av å skrike og så bare la dem skrike videre,hvis ikke det hjalp i 30 min til.Har fungert utmerket her.Sjelden vi hører noe etter at vi har lagt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke problemet at ungen skriker. Det som jeg synes er domt, er at han plutselig skal NEKTE å legges i senga. Og begynner å skrike når han nesten sover. Han har sovnet i armene våre et par kvelder nå. Og det er ikke noe vi vil ha som vane. selvfølgelig har vi faste rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes det er ok at babyer skriker - opp til 30 minutter (!!) bør lese Fanny Duckerts lille kronikk i Magasinet lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når babyen skriker og skriker (har ikkje vondt nokon plass) når ein legger den i senga, skal ein gå ut av rommet etter godnattsang og kyss på kinnet? eller skal ein berre vera ved siden av senga og pröva å trösta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver sin smak......For meg blir det ikke riktig å la henne skrike. Jeg tror hun skriker for en grunn, ikke bare for å skrike......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller aldri jeg klarer å gjennomføre noen skrikekur. Eneste han får "lov" til på kveldene er å ligge å kjefte. med en gang jeg hører det er alvor, er jeg der.

 

Siden jeg skrev hovedinnlegget har ting forandra seg litt. Han sovna noen kvelder i armene våre, og han har lagt seg fint ned å sovna selv noen kvelder. Og så lenge jeg vet at han fortsatt kan roe seg selv, er det greit at han sovner i armene våre innimellom. Det gjorde han i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. men sliter litt iforhold til hvor sulten han er nå da:) hehe noe er det. Skal legge inn innlegget jeg skrev på ammedebatten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...