Gå til innhold

Må slutte med progestan nå og er så redd! Noen som betrygge meg litt..

MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får fortsette frem til uke 12. Jeg er 9 + 3 i dag og har ikke mer progestan. Ringte for å få ny, men fikk beskjed om at jeg skulle slutte ved fullgåtte 8 uker. Da tok kroppen over. Er dette alltid tilfelle jenter?

Trodde ikke det skadet å gå på progestan litt lengre. Er ganske redd for tiden. Det lille jeg hadde av symptomer er borte og jeg kjenner meg ikke gravid en plass. Beklager sutreinnlegg nå jenter.

Dere som har fått progestan-støtte, når sluttet dere?

Ha en fin kveld jenter.

Klemmer fra en utnoiet

MaliMali

Fortsetter under...

Normalt skal kroppen ta over mye tidligere enn det! Jeg brukte Crinone (er vel omtrent samme virkning) frem til positiv test, altså to uker etter egginnseting. Etter det ordnet kroppen opp på egenhånd.

Er altså fullt mulig at kroppen din er mer enn klar til å ta over :-)

Men - litt rart at du ikke fikk fortsette hvis du er engstelig, har hørt om andre som går til 12. uke.

Jeg fikk beskjed om å slutte med progestan etter 9 fullgåtte uker. Jeg spurte også gynekologen min om jeg kunne fortsette litt til siden jeg hadde flere tabletter igjen og at jeg i tillegg var litt redd for å slutte. Han sa at det skulle jeg ikke bekymre meg for i det hele tatt, for kroppen tok over denne produksjonen. Og det har gått kjempefint! Er 12 fullgåtte uker i morgen.:-)

Tusen millioner takk jenter! Hva skulle jeg gjort uten dere. Helt alvorlig:-)

Vet dere om en bivirkning av progestan er vektøking? :-)

Jeg synes jeg har lagt så urettmessig mye på meg. Har bevisst spist sunnere de siste mnd. Men jeg har lagt så sinnsykt mye på meg. (Ikke veid meg, men merker det).

Jeg tror ikke jeg la på meg av Crinonen, men av at jeg ikke turte å røre så mye på meg etter innsetting - hadde vondt, og innbilte meg at det ikke var bra med annen mosjon enn gåring (ergo ingen jogging eller sykling eller noe)

- men ble så mye kvalm etterpå, frem til 14ende uke, at alt forsvant igjen og vel så det.

Annonse

Hei! Skjønner hva du mener, jeg var også redd for å slutte på progestan. Jeg fikk beskjed om å slutte i uke 8. Var redd jeg skulle begynne å blø igjen, hadde nemlig blødninger hele uke 5. Men det gikk helt fint, ingen blødning etter at jeg sluttet med prog. Og det var faktisk herlig å slippe å putte de kulene oppi... 3 ganger om dagen:-) Nå er jeg gravid i uke 20, var på ul denne uka og det ser ut som en velskapt gutt! Er sikker på det går bra med deg og lille nurket, bare ca 2 uker igjen, så er du over de 3 første månedene! Da klarer man å slappe av littegrann mer heldigvis.

Lykke til!

Takk for svar jenter! Ble litt mer b eroliget nå.

Vilde: tenk at du allerede har kommet til uke 20!! Det er jo helt utrolig!!

rart å tenke på at jeg også skulle vært det nå, men heldigvis er jeg gravid!!!! Uke 11 er ikke sååå langt unna:-))

Og du skal få en liten gutt :-) Sukk.. så koselig å få vite da. Gleder meg ihjel til å få "hilse" på ved neste UL jeg også. Krysser alt for at vi får oppleve det.

God natt jenter!!

God klem.

Hei malimali, jeg husker godt jula ja, da vi begge var rugere! Utrolig trasig at du mistet, må ha vært kjempetøft for dere. har savnet deg her inne og er ufattelig glad for at du er gravid igjen! Og når du er kommet så langt som nå, og har sett på ul at alt er bra, da er sjansen kjempestor for at alt kommer til å gå bra videre!

Jeg har hatt noen romantiske illusjoner om det å være gravid (før jeg ble gravid altså): trodde nemlig jeg kom til å sveve på en lyserosa sky hvis jeg bare ble gravid, men jeg syns faktisk første trimester og vel så det var et evig slit. Jeg var kvalm hele døgnet, kastet opp hele tiden, var kjempebekymret for om alt var bra med den lille!!Og grudde meg på forskudd i tilfelle vi måtte igang med ivf igjen! (skikkelig pessimist) I tillegg flyttet vi og jeg fikk ny jobb midt oppi det hele, noe som også var slitsomt. Men nå endelig begynner ting å bli sånn som jeg trodde at det skulle bli, koselig og morsomt og man har liksom hele tiden noe koselig å tenke på :-) Og jeg kjenner tydelige spark hver dag, så alt er blitt mer virkelig. Du går en veldig fin tid i møtet,gled deg!

Må få høre hvordan det går videre med deg! Når skal du på ul igjen?? Fått litt mage eller? Masse lykke til til deg og lille knøttet ditt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...