Gå til innhold

Lurer på litt av hvert jeg.... Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Heisann

7.mars fikk min kjære og jeg beskjed om at søknad om IVF var mottatt og satt på ventelista. Strålende nyheter.

I dag hadde jeg time hos legen/gynekologen til kontrolltime pga det er nå 6 måneder siden jeg gjennomgikk en lap. Fikk 3 nye kurer Pergotime mens vi venter og håper vi slipper IVF. Jeg trodde jeg kun fikk en kur jeg, men hun på apoteket sa jeg har to kurer igjen etter den jeg skal begynne med på mandag. Men da lurer jeg. Hørt at i syklusen etter Pergo kur, så kan det gi god EL. Vil ikke det si om jeg husker rett, at jeg da skal hoppe over neste måned med kur?

En annen ting jeg lurer på. Dere som har gjennomgått og har nå et lite sjarmtroll i magen, eller allerede født: Får dere noen flere undersøkelser/oppfølging siden det er blitt svangerskap gjennom IVF?

Angående betaling for IVF: Når en får innkallelse til samtale for info om alt av medisiner osv.... betaler man noe da for den stunden samtalen tar? Betaler vi alle medisiner og alt på apoteket når første medisinene hentes? Etter dette da er betalt, kommer det mer tillegg?

Og sist: Kan en velge selv om man vil fryse ned embryo som er igjen og er bra, og betaler en for det?

Dette ble mye på engang. Håper dere skjønner hva jeg mener.... veldig trøtt og sliten.... hehe....

Ønsker alle lykke til og takker på forhånd for svar og i det hele tatt oppmerksomhet :)

Klemmer til alle :)

Fortsetter under...

Kan ikke svare på alt jeg. Men ang samtale, vi var på samtale torsdag. Fikk da info om medisiner, og jeg tok ultralyd. Og vi måtte betale ja, begge to... Tror medisiner betales etter hvert.

Ang nedfrysing fikk vi beskjed om at et egg settes inn, og resten fryses evt ned. Det kom til å bli liggende i fem år.

Lykke til, til deg også!

Hei!

Vet ikke om jeg kan svare på alle spørsmålene dine, men kanskje noen?

Jeg har ei datter på litt over to år, og er 8 uker på vei med nytt barn nå.

Begge er resultat av fryseforsøk og er attpåtil fra samme "batch". Vi har ikke betalt noe for selve fryseforsøkene, kun for IVF. Husker ikke hva vi betale for ved selve IVF første gang (har kun hatt et uttak), men denne gangen har vi kun betalt for medisiner og ikke for timer og UL.

Har ikke hatt noe oppfølging fra sykehuset etter 7-ukers UL. Da er det egen lege/ jordmor som tar over for vår del.

Det koster ingenting å fryse ned embryo.

Hei!

Jeg kan svare deg på noe ihvertfall:)

Pergo-tablettene har virkning også mnd etter du har tatt dem, så det er vanlig å ta dem annenhver mnd.

Man betaler 265,- i egenorandel stort sett hver gang man er inne til samtale.(både du og mannen)

For IVF betaler dere 1500,- for selve forsøket.

Når dere har fått reseptene på medisinene, henter du ut det du trenger fram til første ultralydkontroll. (Spray + noen sprøyter)Etter ultralyden får du beskjed på klinikken hvor mye mer du trenger å hente ut, slik at du ikke kjøper mer enn du trenger. Dette er dyre saker..;)

Tror ikke man betaler noe for nedfrysning av embryo, men er ikke 100% sikker.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...