Gå til innhold

Hvilken vogn passer best til oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Nå stiller jeg sikkert et spørsmål som har blitt stillt mange ganger her, så håper ikke dere har blitt lei av spørsmålene fra nye som meg ;-))

Vi venter nr 4, har klart å samle opp diverse vogner, men jeg er ikke storfornøyd med noen av de jeg har :-(

Dessuten kommer ikke denne babyen i samme sesong som de 3 andre.

Det vi har stående i garasjen er 2 3-hjulinger, en skikkelig sporty (sånn en som du helst ser trendy mødre på skeelers bak - og jeg tilhører desverre ikke den gruppen ;-) En 3hjuling med bag og maxi cosi på, men den er ikke så lun og god som jeg vil ha den til. Det kommer inn en del vind føler jeg... og dessuten er ikke bagen så veldig stor. (ellers var den veldig grei, likte f.eks. at jeg kunne klikke bilstolen rett på!)

3. vogn er en lett reisetrille, perfekt til å ta med på flyturer og helt grei til byturer/kjøpesenter og kan legges helt flat, men passer ikke til nyfødte.

Vi venter baby i september og jeg vurdere å kjøpe ny vogn, men har noen krav eller ønsker.

Kanskje dere kan hjelpe meg og anbefale en vogn utifra det?

* bagen må være stor nok til at det blir en lun og god 'seng' til babyen vår i minste 6 mnd og helst lenger

* håndtaket må gjerne kunne snus, slik at jeg slipper å dra vognen bak meg for å unngå at barnet får sol i øyne (har hatt vogn der jeg kunne snu selve bagen og sportsdelen, men det er for tungvint å gjøre flere ganger når man er på tur)

* liker veldig godt 3hjulinger, hvertfall de som har svingbart hjul, men da spørs det hvordan det er med stabiliteten (vil at barnet skal kunne sove ute på dagen i vogna) og størrelsen på bagen. Men kan være det blir 4hjuling hvis det anbefales!

* vognen må kunne 'gjøres om' til sportsvogn etterhvert, slik at den kan brukes lenge... tror ikke jeg får mannen med på å kjøpe ENDA en vogn senere igjen

* må kunne henge på ståbrett eller sette på en sånn stol til 2åringen min (har også vurdert søskenvogn, men de blir så store og han er 2 år og 9 mnd ca når babyen kommer, så trenger ikke sitte i vogn hele tiden da og går vi på dagsturer, så kan vi vel ta med 2 vogner evt.)

* vognen trenger absolutt ikke være ny (så hvis noen har noe å tilby ;-) )

* utseende betyr ikke like mye som komfort og at den er lun hele vinteren

* også sportsdelen må være lun og vindtett

* jeg må ned en trapp fra gata og ned til huset, så det må gå an å trille vogna ned trappen uten altfor mye problemer

* helst ikke altfor tung

Tror det er ca det jeg har av 'krav' ;-)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte noe.... håndbrems hadde vært et pluss, for jeg bor på toppen av et "fjell" og det er mange bratte bakker nedover (og desverre alltid også oppover igjen :-(.. hehe)

Skrevet

Hadde tenkt å annbefale Teutonia Prestige med den nye fashion-bagen (07-modell.) Den er berre lekker... Har selv en Mistral og er superfornøyd, men Prestige er bedre til nyfødt pga bagen, til Mistral kan man bare ha små soft/hard-bager, mens fashionbagen er en duobag og dermed større. Fordeler med Prestige: Fin duobag med egen kalesje som også brukes som barebag (dermed blir det lettvint å ta med seg bagen), Vendbart håndtak, meget god demping, avtagbar bøyle (for å få plass til vinterpose, og lettere å ta barnet inn og ut av vogna), søskenbrett som er helt suverent (jeg henter min 3-åring i barnehagen, og hun står velig fint på brettet), veldig stødig (fordel spesielt når man skal ha med et barn på ståbrett), lett til 4-hjuling å være, masse ekstrautstyr, godt handlenett, velge hjul selv, og veldig tøff å se på!!! ...... har sikkert glemt noe?

Men, jeg vet ikke om man kan få den med håndbrems... Teutonia spirit S3 (3-hjuling) får du med brems, men da kan du ikke vende håntaket over vogna (kan snu sittedelen), og ikke lufthjul, men luftkanalhjul. Ellers har den også de samme fordelene.

Ellers virker den nye Brio Happy også meget bra. Men jeg syntes Teutonia er tøffere å se på, og har bedre søskenbrett.

Lykke til!

Skrevet

Heia, skal ta en titt på nettet for å finne disse vognene, kjenner dem ikke ennå, bortsett fra Spirit S3 da.

Takk for tipset!

Så hvis jeg forstår riktig er duobager alltid større?

Skulle jo tro at jeg som snart 4barnsmamma skulle ha litt peilig på det, men neida... hehe

Skrevet

Jeg hadde valgt en Simo duo med sportsunderstell (hvilket er vendbart).

Da får man en stor bag som man kan bruke helt opp til 1 års alder, den er omtrent like tung som Brio happy, men etter min mening mer lun og solid. I tillegg har man en egen romslig sportsvogndel. Hvis du ikke ser den helt for deg er en link til mer info her; http://www.simo.no/SIMO/Norway/Start2.htm?b=2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...