Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man tar mange blodprøver i forbindelse med en graviditet, er det noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?

Skulle få resultatene ved neste kontroll, men de sier vel fra dersom noe er galt. Isåfall - tar dette mange dager før svarene foreligger?

Var der på tirsdag og når jeg har tatt blodprøver tidligere fikk jeg svar etter et par dager (ringte selv)

Jeg liker ikke blodprøver!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke. tror mine prøver ble besvart samme dagen jeg. vet ikke men

Skrevet

jeg tok blodprøver den 12 å fikk svar den 17, eller det vil si jeg fikk et ark i posten med neon forkortelser å bokstaver jeg ikke skjønnte noe av=/

Skrevet

Fikk ikke noe svar i posten jeg. Men neste kontrollen jeg var på hadde da visst legen fått svar.

Skrevet

Vil jo tro de ringer dersom noe er riv ruskende galt?

Og det kan da ikke ta altfor mange dagene å analysere en blodprøve...

Jeg tenker at de gir svar rundt neste kontroll fordi det er obligatorisk å ta en blodprøve, og ingen spesiell grunn til bekymring (som det er når man kommer frivillig og vil testes).

Dersom man feiler noe skal man jo ha beskjed vil jeg tro.

Skrevet

Jeg var på 1. svangerskapskontroll uka før påske.. Har ikke hørt noe ennå ang svar på blodprøver.. Tok også hiv test og klamydia test.. Tar det som et positivt tegn at jeg ikke har hørt noe.

Skrevet

Hei

Jeg har også nylig tatt blodprøver på min første kontroll, som var for ca to uker siden. Er som deg, heller ikke spesielt glad i verken blodprøver el andre prøver...:) Men tenker som d samme som noen andre skrev her, at dersom det er noe galt som kan ha konsekvenser for deg el den lille,så tar de nok umiddelbart kontakt. Noe annet vil være merkelig.

Krysser fingrene:) Lykke til så lenge!

Skrevet

De har MAX 10 dager på seg til å analysere prøvene, men ofte kommer de en god stund før! De ringer deg nok om noe er riv ruskende galt.

De prøvene de tar i forbindelse med graviditet er egentlig mest kartlegging for svangerskap og fødsel. De finner ut hva slags blodtype du har og om du har HIV osv.

De sykdommene de tester ville du nok visst om du hadde=)

Så det går nok bra, skal du se!

Skrevet

Ja, la oss håpe man vet. Jeg lever ikke farlig, eller har levd, men jeg gikk på ungdomsskolen under hiv propagandaen og de skremte livsskiten ut av meg!

"Du kan ha sex med én, mens vedkommende kan ha hatt sex med ti, og eventuelle sykdommer han har vært borti kan bli dine"

Men jeg er nok uansett ikke i noen risikogruppe. Ville vel merket symptomer kanskje. Jeg er aldri syk (bank i bordet), men sunn og frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...