Gå til innhold

oppstart av ladycomp?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med min ladycomp og forstår heller lite av bruksanvisningen, kutta p-pillen på tirsdag og begynner å få en slags mens, men forstår at denne ikke skal registreres, men jeg skal jeg begynne å måle fra i morgentidlig? Synnes bruksanvisningen var fryktlig rotete, litt om ladycomp og litt om babycomp om enn annen jo, blir helt forvirra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Veldig glad det er flere enn meg som ikke skjønner et puck av den bruksanvisningen. Det er det komplette kaos hver gang jeg skal bla i den.. :o) Men har derimot omtrent kommet på fornavn med de nede i sandnes (de syns det er festlig å registrere alle kjøpere inkl de som har bedt om katalog etc så har full oversikt der nede).

Altså, (jeg er elendig til å forklare) anbefaler deg virkelig å slå på tråden nå før de stenger!!!

Tror det anbefales å starte 1 dag av menstrasjonen, og det skal alltid måles i det man våkner på morningen. Ved første måling skal du aktivisere vekkerklokken på imorgentidlig (kontroller at dato og alt er riktig)..

Men som sagt, ring de, ellers kan jeg prøve å knote ned en forklaring siden.. (dersom det ikke er noen andre her inne som kan være til hjelp)...

Masse lykke til, og håper du blir fornøyd med kjøpet (tok noen mnd før jeg vendte meg til bruken og at antall røde dager var overkommelig.. er litt mange i begynnelsen..)

:o)

Skrevet

Ringte de nettopp, de sa at ettersom jeg hadde kjøpt den brukt må vi null stille den, men får da ikke til det heller veit du. Skal holde ned alle tre lnappene på en gang i 10-25 sek, men ingen ting skjer. Men de var veldig hjelpsomme på tlf, det skal de ha. Men så du hadde noen innlegg her fra før ang laducompen, jeg slutta på pilla nå, så egentlig har jeg jo ikke mens, da trykker jeg ikke M når den kommer opp da nei??? Hun sa de dreiv å redigerte bruksanvisningen nå.

Men ang p-piller og falsk mens, den er like sikker nå som når jeg får ekte mens? Jeg er på slankern og går på reductil, og da skader jeg fosteret om jeg blir gravid.

Mange spm her, sorry

Men takk for hjelpa

Skrevet

Søren assa.. hadde skrevet tidenes lengste svar til deg også tråkka chinchillaen min på deleteknappen på tastaturet.. sukkk!!!!!!!! og så må man begynne på nytt da.. hehe.. håper jeg husker hva jeg skrev..

Godt du fikk hjelp av de på tlf, de er som sagt veldig hyggelige og snakkesalige stort sett.. men er mannen som er mester på denne maskinen (blir alltid satt over til han... men har som oftest mange rare spørsmål også da.. hehe..)

Kan det være at forrige eier alt har nullstilt denne compen? Isåfall ville det jo skje lite for deg nå... dersom du er usikker kan du sjekke ved å gå fra klokken, trykke på - og bla med - tasten langt bakover og se... Er ikke akkurat verdensmester på dette men ville iallefall selv sjekket på den måten.. eller hørt med den du kjøpte av..

også ville jeg bare startet med målinger imorgen tidlig, så kommer man i gang i og med at det tar litt tid før målingene kommer til noen konklusjon..

Skrevet

Sorry, kommer i deler her, er litt redd denne chinchillaen tråkker på rett knapp en gang til... hehe..

og for å få stilt inn vekking imorgen tidlig:

Er maskinen av: trykk på sirkeltasten og du får klokken (denne er alltid utgangsposisjon)

Er maskinen på (dvs det lyser på tallene, denne skrur seg av dersom den ikke er i bruk i dvale..): hold - og + tast inne samtidig til du får klokken.

Fra klokke så trykker du - tasten en gang, da kommer vekketidspunktet opp.

Hold sirkeltasten inne, tallene blinker, still med - og + tast til ønsket klokkeslett. DU veksler mellom time og minutt med sirkeltast.

Hold sirkeltast inne til det piper (pip er alltid bekreftelse på denne maskinen)

Trykk - tasten og vekkerklokkesymbolet blinker. bekreft med + tast og klokkeslett på vekking og vekkerklokkesymbolet lyser. da er alt greit

Og på morningen vekkes du av et pipende monster, ta ut måledingsen, trykk på en knapp.. legg målestaven under tunga og vent til det piper.. da får du prognosen

Skrevet

Og når det gjelder nullstilling og dersom du ikke får den til: er gjerne slik at man må holde knapper inne litt lenger enn hva de sier er iallefall min erfaring.. ting tar tid der lissom.. men den reagerer stort sett til slutt og skal sikkert bekrefte med pip....

Masse lykke til, og håper du forstår noe av klampringen min her...

og.. hmm.. var en ting til jeg skulle si tror jeg.. hehe..

Er litt kjekt noen ganger å maile de der i sandnes, jeg fikk iallefall en kjempebra forklaring her forrige uke på hva jeg skulle gjøre når jeg ble frisk (var febersyk og fikk ikke målt en uke..)

Og.. det var en ting til.. ladycomp regnes av prodsenten som veldig sikker dersom man følger instruksjonene til punkt og prikke, noe som inkluderer å bruke annen prevensjon når det lyser rødt eller orange (ikke hormonell selvfølgelig så man ikke ødelegger syklussen igjen.. ladycomp baserer seg jo på eggløsning..).. Og det står et langt kapittel om overgang fra ppiller.. dersom man leser det høyt en tre fire ganger og tenker kreativt så hender man får noe ut av bruksanvisningen:o) Men de har skrevet den skikkelig klundrete..

og jeg pjatter jammen mye her.. hehe..

lykke til .. igjen :o) og god natt fra trøtte meg (håper det ikke ble for mange trykkleif her.. hehe)

Skrevet

hehe.. du hadde et spm og jeg svarte IKKE på det..

tror den er like sikker, den gir deg bare masse masse med røde dager fordi den ikke kjenner syklusen din enda ;o)

Litt kjip start men best å være på den trygge siden da..

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg slik tid for en hissig hormonel og litt små sprø dame, nå funker lady compen som bare det, og som du sa, i dag tidlig ble jeg vekket av et skrikende og blinkende monster, målet, fikk gult og spm om mensen, trykke to ganger på minus, etter som det er p-pille menstrasjon, så nå er jeg godt i gang.

Var gubben som til slutt forstod den lille tingesen her hjemme å, har noe annet i hjernen oss de guttene.

Men takk for all god hjelp igjen, da er jeg snart kunstighormomn fri, god helg til deg å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...