Gå til innhold

Dette er ikke ment som en provokasjon:-)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen her inne.

Jeg har foreløpig to flotte barn født vaginalt og skal nå ha ks med den tredje som kommer om ca 2,5 mnd. Har medisinsk grunnlag for ks, men det skal sies at jeg hadde skikkelig angst for å føde igjen. Det er imidlertid ikke selve fødselen jeg var redd for, tvertimot så har begge fødslene mine vært helt utrolig flotte opplevelser som jeg gjerne skulle ha gjort en gang til( og da tenker nok noen at jeg er helt idiot...), det jeg var redd for var relatert til at jeg fikk komplikasjoner ift underlivet fordi jm gjorde en dårlig jobb/feilvurdering i etterkant av selve fødselen slik at jeg fikk store problemer( det er dette som er grunnlaget for mitt ks), men poenget er iallefall at jeg har inntrykk av at det er mange som er livredde fordi dette er noe ukjent eller for at det skal være så smertefullt at man ikke klarer å gjennomføre fødselen osv. Det jeg ønsker å få frem er iallefall at joda visst pokker er det vondt å føde og det er jaggu hardt arbeid, men det er også den mest fantastiske opplevelsen jeg noen sinne har opplevd og tiltross for de problemene jeg har hatt i ettertid ville jeg aldri ha vært fødslene foruten. Det er noe helt unikt man får oppleve selv om det er smerter av en annen dimensjon:-) Skulle ønske at dere alle kunne få oppleve det positive ved det og ikke være så redde for det. Det er jo uten tvil det mest oppsiktsvekkende øyeblikket man får i livet, det å få sitt eget barn lagt opp på magen sin etter at man faktsik har jobbet knallhardt for det. Dere synes sikkert jeg romantiserer, det er ikke meningen, jeg skulle bare ønske at iallefall noen med angst klarte å snu det til noe positivt:-) Og jeg har faktisk full forståelse for at folk er engstelige for å føde. Vel lykke til alle sammen og jeg er ikke så sinnsyk som noen sikkert vil tro utifra det jeg har skrevet her:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9045635-dette-er-ikke-ment-som-en-provokasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du har hatt fine fødselsopplevelser.

Det faktisk ikke smerter de fleste er redde for, da. Smerter kan lindres. Skader på mor og barn, samt de psykiske virkningene av å være redd, både i forkant og etterkant av fødsel, er et større problem som mange sliter med lenge.

Gjest Odyssey

Er så morsomt med sånne innlegg over at det ikke gjør vondt og at man glemmer det osv. De fleste er faktisk ikke redde for akkurat dette. Er så morsomt med fødekvinner som tror vi er noen pysete småunger. Som om ikke et ks-sår gjør vondt. Ler meg halvt ihjel.

jeg har faktisk 2 barn fra før.ett ble tatt med hastekeisersnitt etter nesten ett døgn med veer,nummer to ble født vaginalt og det holdt på å gå galt med barnet.

jeg skal nå søke om keisersnitt igjen ikke fordi jeg er redd for smerten mn fordi jeg er redd for at det skal gå galt igjen.to fødsler med to overaskende vanskelige endinger.siste gangen fikk jeg også en forferdelig jordmor som har skremt meg mer en time etter time med smerte kunne noen gang gjøre.

jeg syntes du skal være forsiktig med hva du skriver.du hvet ikke hva disse jentene er redd for.tror det er veldig få som ikke har tenkt seg grundig gjennom før de kommer til at de vil ha k.s.

det kan være traumer fra barndom eller tidligere fødsler og tror neppe det er noen som ser på k.s som en lett løsning.

jeg har hatt begge slags fødsler og kan si at det er fordeler og ulemper både med vaginal og k.s fødsel og det tror jeg de aller aller fleste her hvet!

hilsen snart mamma til 3

Jeg blir ikke provosert akkurat, men litt forundret over at folk fremdeles tror at historier om fine fødsler kurerer eller lindrer fødselsangst (snur det til noe positivt).

Folk med flyskrekk har alltid landet trygt på akkurat det stedet de ønsket seg til. De møter hyggelige flyvertinner og får tilbudt vin og spiser god mat under flyturen. De får ikke mindre flyskrekk av det...

Jeg misunner deg ellers at du har hatt to fine fødsler. Jeg har hatt en fæl en hvor både jeg og barnet ble skadet (totalruptur/hjerneblødning). Er glad jeg får keisersnitt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...