Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 20. april 2007 #1 Del Skrevet 20. april 2007 Får ikke sendt deg pm, så limer inn svaret mitt her: Hei=0) Ja jeg var gravid i en eggstokk. Jeg visste ikke om det før egglederen sprakk da jeg skulle vært 13 uker på vei. Dvs at jeg trodde jeg hadde spontanabortert 3 uker tidligere, og da ikke var gravid mere. Dette er en vanlig misoppfatning bland de som opplever exu. Mange begynner å blø og tror dermed de aborterer, for så å finne ut etterpå at de fortsatt er gravide, men ikke i livmor. Blødninga var rett og slett kroppen som fortvila prøvde å kvitte seg med "spiren" da den ikke kunne leve i en eggleder. Men så til spørsmålet ditt. Jeg oppdaga som sagt ikke dette før det var for seint, og måtte hasteopereres da egglederen sprakk. Men i ettertid kan jeg si at jeg hadde en del rare og unormale smerter, 1 gang rundt uke 6/7 og 1 gang et par uker senere. Dette var grusomme smerter i en eggstokk (føltes det som). Så sterke at jeg ikke klarte å stå oppreist. Måtte legge meg nedpå. Men jeg blødde som sagt ikke før jeg var 10 uker på vei. Nå har jeg jo fått en ny spire, og jeg kan da også si at symptomene er helt annerledes denne gangen. Med exu'en hadde jeg en sein hcgstigning, og var ikke kvalm. Det eneste symptomet jeg hadde var mørke ringer rundt areola. Nå er jeg allerede kvalm og har IKM nå til søndag først, hcgøkninga kom raskt, testa 4 dager før IKM og den var sterkt positiv allerede da. Dette kunne jeg ikke ved exuen. Testa svakt pos 2 dager etter IKM (med Knøttet var jeg også kjempekvalm fra starten av, så tror ikke dette er tilfeldig). Men det som er er at dersom du er gravid, uansett i eller utenfor livmor, så vil du teste positivt på gavitest. For kroppen produserer hcg med engang egget fester seg, uansett hvor. Likevel tror jeg at hadde jeg vært deg så ville jeg bedt om ul hos legen. For man skal jo ikke gå med smerter over lengre tid da, eller med smerter som stadig dukker opp. Bare spørr om det er mere du lurer på, eller om noe av det jeg har skrevet er uklart! =0) Og husk, man skal ikke undervurdere magefølelsen! Min var dårlig sist, og det stemte. Denne ganger har jeg en god følelse... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9045388-miss-excited/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma'n til løvegutt:) Skrevet 20. april 2007 #2 Del Skrevet 20. april 2007 Tuusen takk for svar! Selv blir jeg litt småirritert på folk som spør inne på sidene her om hva det kaaan være når de har hatt helt forferdelig vondt i magen fx, så tenker jeg jamen hva med å spørre LEGEN da?? Hehe men jeg er ikke et spøtt bedre selv:) Jeg testet negativt på onsdag, og så leste jeg et sted på nettet at hvis man er gravid utenfor livmora så er det stor sannsynlighet for at man tester negativt selv om man er gravid. I går fant jeg flere steder hvor det står som du sier, at man tester positivt uansett, så da ble jeg jo litt roligere.. Nå har jeg drøyd dette her i en uke snart, på mandag skal jeg bestille time til legen uansett pga noe helt annet så da skal jeg finne ut av det med magen i samme slengen. Dette er første syklus etter jeg sluttet med p-piller også så at jeg faktisk hadde ikm forrige helg er langt ifra sikkert. Hvis tanta dukker opp iløpet av denne helga har det bare forskjøvet seg litt, noe jeg egentlig regner med er tilfelle. Men uansett. Nå skal jeg likevel til legen så nå blir det "årnings" på det her:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9045388-miss-excited/#findComment-9046513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 20. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2007 hehe jo men er vi ikke all litt sånn da? Er jo litt ok å høre om andres erfaringer også da. Har selv opplevd at legen tar feil. De er jo bare mennesker de også. Er du sikker på at du har hatt el da, siden det er 1 pp etter pilleslutt? Man kan teste positivt på eltest selv om egget ikke slipper. Da vil kroppen prøve å slippe egget på ny litt seinere.... Er nok lurt å ta det opp med legen når du først er der ja. Hvis han har ul der så kan han se om du har hatt el eller om det nærmer seg. Hvis ikke kan du be om henvisning. =0) Lykke til da, og hold meg oppdatert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9045388-miss-excited/#findComment-9048232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma'n til løvegutt:) Skrevet 20. april 2007 #4 Del Skrevet 20. april 2007 Ja det er nettopp dette med erfaringer fra folk her som er så bra å ha med seg. Jeg stoler ikke spesielt mye på legen min heller så det er nok den største grunnen til at jeg venter i det lengste med å dra dit. Samtidig har han holdt på i ganske mange år så det er vel å anta at han vet hva han driver med... Men jeg liker å sette meg litt inn i ting før jeg drar dit:) Når det gjelder el er jeg langt ifra sikker på at jeg har hatt det, det gjør det enda mer frustrerende å gå å vente på tr eller om jeg er gravid eller---- Jeg kan jo i teorien bare gå å vente på tr, men samtidig kan jo grunnen til at tanta ikke kommer være at jeg faktisk er gravid også. Det får være måte på å bruke penger på tester også... Men hadde egentlig ikke regnet med å bli gravid så raskt etter pilleslutt, og egentlig starter vi ikke prøveperioden før tanta har vært her en gang, men man kan jo aldri vite. Nei, jeg får komme meg til han legen i første omgang nå, fram til da blir det bare spekulasjoner:) Så får jeg eventuelt driste meg til å ta en blodprøve også så får jeg det godt bekreftet om jeg er gravid eller ikke. Jeg tror vel i bunn og grunn ikke at jeg er det. Noe foregår i magen men det kan jo være så myye annet. Nyrer/blindtarm/ja, you name it. Skal holde deg oppdatert:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9045388-miss-excited/#findComment-9051915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå