babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 mange som fikk klaff med en gang, eller brukte dere lang tid?? har dere noen gode "Oppskrifter"??=) lurer også på hvor aktive dere var... =) ellers, kos dere videre og lykke til på ferden =) god helg=)
Tigermor. Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Vi fikk full klaff i 2pp. 1pp bomma vi totalt på EL, hadde ikke sex i d heletatt den uka =( Tempa meg fram til EL i 2pp, og "plaga" gubben til sex annenvær dag fram til tempen steg. Ble full klaff det gitt =) Syntes det var genialt enkelt med temping! Lykke til =)
Mamsen&2Gull Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Ble gravid på første forsøk. Å vi prøvde ikke så iherdig å bli gravide heller. Men så ble jeg det da..
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 I første svangerskap var det på 2pp, i dette svangerskapet ble jeg gravid på første menssyklus etter fødsel m/ p-piller.. Tror jeg blir utrolig lett gravid..
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Glemte oppskriften. Er utrolig mange her inne som har blitt gravide på å ha sex annenhver dag fra dag 10 etter mensstart, hvis man har 28 dagers syklus, hvis man har 30, blir det fra dag 12, o.s.v. Det er visst viktig at dere har sex 5 dager før dere begynner også, og ikke noe mer før dere begynner på prøvingen. Ellers tror jeg det er viktig å ikke tenke så mye på det, for da kan man lett bli stresset
Line_78 Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Med førstemann prøvde vi vel 8 pp mener jeg. Tempet for å vite når EL hadde vært, og hadde ganske jevnlig sex (men drev ikke og beregnet når vi "måtte" ha sex da). Da sønnen vår var 10 måneder fikk jeg tilbake mensen, og vi bestemte oss for å kutte ut prevensjon. Tok jo noen måneder sist gang, så vi kunne jo like gjerne begynne å prøve. Denne gangen ble jeg gravid på 3. pp, og kan ikke kalle oss veldige aktive prøvere. Ingen temping eller andre forsøk på å finne EL. Noen uker sex flere dager på rad, andre ganger gikk det ei uke eller mer i mellom. Sånn det sikkert blir for mange når man har en ettåring i hus :-) Men det klaffet allikevel mye kjappere enn første gang.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 Denne gangen ble jeg gravid på 1 pp. Det som har funker hver gang for oss er at vi har hatt sex hver eller annenhver dag rundt EL + at jeg har blitt liggende etter at akten var over. Har ikke stått opp for å gå på do eller liknende. Har sovnet og sovet til dagen etter :-) Lykke til!
FrkGull Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Hei! Her ble det full klaff på første pp, hadde sex kun en gang til og med, rett før el tror jeg. Trodde ikke mine egne øyne og måtte teste 3(!) ganger for å bli sikker.... Sambo derimot, sa rett etter vi hadde kost oss den gangen at "nå er du gravid". Så når jeg var forundret over positiv test var han skikkelig ovenpå.... Første for oss begge!
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Klaffa på 24 pp. Oppskriften for oss var å slutte å prøve. God helg
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Hei! Dette er tredje gangen jeg er blitt gravid. Brukte henholdsvis 2, 1 og 2 måneder før det klaffa. Har et normalt svangerskap (sønn på to år), og et svangerskap utenfor livmor før dette svangerskapet bak meg. Siste gangen nå, så tempet jeg for å konstatere at jeg hadde EL - heldigvis, for EL kom ikke før på dag 18, og vi hadde nok ellers slappet litt mer av med sexen hvis ikke, for jeg trodde jeg skulle ha EL på dag 13-14, slik jeg pleier. SÅ mitt beste råd er å følge med på kroppstempen for å "treffe" EL - for selv om du har regelmessig syklus, så kan EL forskyve seg. Vi hadde sex hver kveld de dagene vi var nærmest EL. Håper det snart klaffer for dere! LYKKE TIL!
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. april 2007 tusen takk for svar og oppskrifter alle heldige jenter =D og tusen takk for lykkeønskninger=) satser fullt og helt ut på mai-måned nå=D så håper jeg får inngangsbilletten hit veldig snart ;-) lykke til videre på ferden så lenge, og ha en knall helg=D
BaAraKa Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 klaffet for oss på første forsøk, også etter lang tids p-pillebruk. trodde nesten ikke det var praktisk mulig... hører at slimløsende hostesaft skal være tingen, uten at jeg selv har noen erfaring med det. ønsker deg masse lykke til hvertfall, og at mai er måneden din=)
Møllers tran Skrevet 20. april 2007 #14 Skrevet 20. april 2007 Vi traff på nummer 3. Har skrevet ned på mobilen i to år, når omtrent jeg har eggløsning, samt når mensen kommer. Slik har jeg fått en viss oversikt over syklus. Ellers tok jeg tempen, og det har også gitt en pekepinn. EL slim også...
Mitzy Skrevet 20. april 2007 #15 Skrevet 20. april 2007 1. pp begge gangene. Slutta men P-pillene i august-06 og ble gravid 1. forsøk i Oktober(etter ordentlig mens) Endte desverre i MA i Julen-06 og ble utført abort med tabletter i Januar. Fikk mens igjen 13.februar og gravid 6. Mars. Ja, fruktbar er jeg visst bare håper det sitter snart:)
~chess~ Skrevet 21. april 2007 #17 Skrevet 21. april 2007 Tok 4 mnd fra vi begynte å prøve. Men bare 3 forsøk, for vi bommet totalt på el den ene pp. Og det var i grunn deilig med en "pause-pp". Og neste måned satt spiren! Tror ikke vår oppskrift er noe å satse på, for vi hadde bare sex en gang rundt el. Så var nok en god porsjon flaks inne i bildet... Men jeg tok litt hostesaft et par-tre dager før el. Kan jo hende det hjalp, hvem vet..?
2 søte små:-) Skrevet 21. april 2007 #18 Skrevet 21. april 2007 Jeg brukte litt lendere tid enn mange andre her.. Totalt 11pp, utenom de 3 månedene jeg var gravid - med det endte i MA i oktober i fjor. Jeg brukte el-tester etter MA, CB digital. Jeg var veldig fornøyd med de:-) Lykke til, og håper mai blir din lykkemåned:-)
~chess~ Skrevet 21. april 2007 #20 Skrevet 21. april 2007 Tok forresten 36 pp med førstemann, ble gravid med prøverør til slutt.. Så ekstra fint å få til en på egenhånd, på så kort tid!
MissBenz Skrevet 21. april 2007 #22 Skrevet 21. april 2007 Hva betyr pp? Jeg ble gravid på første forsøket, vi hadde sex hver kveld ifra to dager før eggeløsning. Etter sex la jeg en pute under rumpa mi å lå me føttene oppi været i ca en halv time...etterpå la jeg meg til å sove....uten å stå opp først. Viste at denne metoden måtte fungere
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 21. april 2007 #23 Skrevet 21. april 2007 første pp...=) trodde det nesten ikke selv:) sex når vi var kåte, ingen utregning eller temp måling, tok det på feelingen og der satt den...skulle ønske den satt like lett for alle... ønsker deg masse lykke til, og satse på at mai,blir en spirende måned for deg=)
Teltpluggen Skrevet 21. april 2007 #24 Skrevet 21. april 2007 Ble garvid på 4 PP tror jeg..Noe som overassket meg i og med jeg ikke tror vi var i nærheten av EL en gang:P Men den ene måneden var jeg såvidt inne på bim, og tenkte svært lite på alt med graviditet og alt.. Egentlig eneste rådet jeg kan gi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå