Gå til innhold

hvor tidlig kan man se hvilket kjønn det blir?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei bomper`n!

Det er nok først i uke 17-18 at de konstanterer kjønnet med noelunde sikkerhet på ul (ingen regel uten unntak vettu;-)). Tror småttingene er for små før den tid. Unntaket er der man tar fostervannsprøve - da blir kjønnet påvist gjennom kromosontest allerede fra uke 7-8 og det er 100% sikkert.

Skulle ikke du på ul på mandag forresten? Lykke til i såfall!

Jeg tror at det er forskjell jeg på de som leser ul jeg.. Mulig derfor det er så stor forskjell.. Mye at ul lesing går jo på kunnskaper.. Mange kan kunn det grunnleggende om ul.. måle hodet, hjerte, lever, lunger osv.. Det tror jeg da..

Annonse

Nå ble jeg nysgjerrig. Har søkt litt på nettet og dette fant jeg på daria.no om saken:-)) klippe klippe:

"Uke 10: Fosteret er nå om lag 8,5 cm langt. De forskjellige organene som er anlagt er ikke i stand til å fungere utenfor livmoren, men fosteret modnes og vokser trygt inni deg. Det er festet til morkaken via navlesnoren og flyter i fostervannet i fosterhulen. Den kan bevege overleppen og svelger fostervann.

Kjønnet kan bestemmes ved hjelp av ultralyd, men ofte er det ikke så lett å si noe om dette med 100 prosent sikkerhet."

Jeg konkluderer med at man lærer så lenge man lever i alle fall :-)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...