Gå til innhold

OSLO - MILEVIS TIL FULL BARNEHAGEDEKNING

Anbefalte innlegg

Føler meg lurt av politikerne som lover oss full barnehagedekning.

Det virker som noen bydeler bare har 50% dekning!!

Og ikke har de nok planlagte plasser i framtiden heller slik at det bare vil hope seg opp.

De tar heller ikke hensyn til barna som er født sent på året i sitt hovedopptak i motsetning til praksis i andre kommuner.

De som får plass vinner i lotto - ikke bare er de så heldige at de får plass, men jammen meg er også prisene satt ned slik at det ikke er så dyrt.

Så står resten der hvor kanskje en av foreldrene må slutte i jobben og man mister 1 inntekt - og kanskje huslånet blir for mye slik at man må selge leiligheten. Og absurd nok har man en jobb i en bransje hvor det er vanskelig å finne nok kvalifisert arbeidskraft.

Det kan da ikke ha kommet som et sjokk på politikerne at vi har fått barn!!!!!!

Så sint!

Fortsetter under...

Så sant. Det jeg synes er verst er at mange er nødt til å finne andre løsninger (les: dagmamma) for å få økonomien til å gå rundt. Nå tror jeg de fleste dagmammaer er bra, men dette er et uregulert marked og mer usikkert for de aller minste. Uhørt av politikerne å tillate dette.

Signerer denne!

Er like forbannet selv. Har søkt om plass til snuppa, i bydel Østensjø i Oslo, her vi bor, men har fått vite at vi står på venteliste-plassnr......: 415!

Altså, ingen plass.

Sliter veldig med å få kabalen til å gå opp. Vi har lillegutt i bhg, og håpet å få snuppa i samme, men DET er jo bare å glemme..

Man uppfodrar par att skaffa barn men man kan varken tilby dem jordmor under graviditeten, födeplatserna är fulla och barnehage platser finns inte heller.....

Jag FATTAR inte hur man kan ta bort kontantstötten när det inte finns barnehage dekking?? Kommunen betalar ju 2300 i 3 år till föräldrarna för barnehageplats pluss lika mycket direkt till barnehagen. Kunde hjemmeværende föräldrar då inte fått 6000 kr pr barn?

Jeg signerer også. Jeg føler meg regelrett lurt. Jeg er lei av å høre at ting tar tid, at det er mangel på ledige tomter osv. Men hvorfor bygges det nye leiligheter og andre bygninger på ledige tomter da? Hvorfor ikke sette et krav til byggherren på nye leilighetsprosjekter at de må bygge ut så så mange bhg plasser også, dersom de skal bygge nye leiligheter...

Vi har søkt tilsammen 20 kommunale/private bgh i fire bydeler, og 4 familebarnehager i egen bydel. Jeg har ringt rundt, vært på besøk og sendt oppfølgingsbrev/mail rundt, uten positiv respons av noe slag. Lillebror står milevis ut på ventelistene. Det er sikkert mange gode dagmammaer i byen - men de er ikke lett å finne i vårt nærområde...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...