Gå til innhold

Til dere som har barn i en avdelingsløs barnehage

Anbefalte innlegg

Hei igjen ;O)

Det var akkurat slik jeg opplevde det som ped. leder på en slik base. Nå skal det også sies at jeg jobbet i en bhg inndelt i avdelinger før, som jeg nå har valgt å gå tilbake til. Følte rett og slett at jeg ikke kunne stå for det som den avdelingsløse bhg sto for. Og jeg er redd at hvis jeg hadde jobbet der lenger, hadde jeg mistet lysten på yrket helt.

For deg er det jo synd at du opplever det slik, og du sammenligner helt sikkert med det du kjenner best.

Men jeg er helt enig i din beskrivelse av "lagerplass"

Håper for deg og dine at dere finner en bedre løsning, siden du som jeg heller ikke er fornøy med dette.

Den bhg jeg jobbet i var også forholdsvis ny, og da er jo heller ikke rutiner satt.

Uansett, lykke til ;O)

Fortsetter under...

Snuppa går i basebarnehage hun er 18 mnd og der er det en "lukket" avdeling for de aller minste, 0-2 år. Hittil så synes jeg det virker helt supert, kanskje fordi de minste er endel skjermet fra de store og ped.lederen skal ha eget opplegg for dem hele veien.

Synes også det virker supert ellers, fra 2 år (neste høst) går de over til stor base, da er de 2 år til skolestart. Det er 2 baser altså to garderober +++ men alle rommene er delt inn i aktivetsrom, forming, bygging, lesing osv osv... Personalet virker supert og hittil synes jeg det virker som de har god oversikt over små og store barn. Vi har hilst på hele personalgruppen og første dag vi begynte hadde de oversikt over at snuppis skulle begynne der. Ute leker alle barn med alle, og de blir ikke låst til sin avdeling og barna og voksne i sin avdeling. Barna i de to andre basene blir også delt inn i grupper etter alder når de skal noe, førskolegruppe og slikt ble vi fortalt. Har jobbet i avdelingsbarnehage og hadde ikke helt oversikt over barna i de andre avdelingen. Spesielt ikke foreldrene. Var nå bare vikar, men allikevel....

Men vi er nå fornøyde med opplegget i barnehagen til snuppa, og er veldig glad for at de minste får lov til å være ute med de store barna og spise siste måltid med dem ute. Snuppa er kjempeglad i litt større barn, de gjør så mye spennende!!

Men vi synes også det er kjempefint at de blir skjermet fra de store deler av dagen og får være små!! De voksne i basen hennes er også "forbeholdt" de minste, så de har alltid de 3 voksne som er sammen dem og prioriterer dem hele dagen. Samtidig som de andre i personalet også er der for de små.

Dette er en veletablert barnehage, har holdt på i 50 år. Har nok ikke vært basebarnehage i 50 år, men rutinene er godt innlært der. Det har vel også mye å si at ting fungerer godt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...