elimor Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Jeg skal på tur med jobben neste uke, mye gode restauranter og selvfølgelig mye vindrikking på kveldene. Det er en obligatorisk tur, med jobbing om dagene. Jeg vil da være i uke 8. Det er ikke noe synlig på meg ennå. Jeg hadde en SA i uke 11 for et halvt år siden, er derfor egentlig ikke så lysten på å fortelle det til kollegaer så tidlig. Jeg har to friske barn, og med dem ventet jeg til 12 fullgåtte uker med å fortelle det på jobben. Med forrige hadde kollegaene gjettet det allerede, men var heldigvis diskret nok til ikke å spørre meg. Jeg har legetime dagen etter at jeg kommer tilbake, og har tenkt å be om å få tidlig UL denne gangen. Er det noen som har gode råd for å unngå alkohol uten at folk skjønner noe? Finne på en antibiotikakur? Bare sippe til vinen? Eller fortelle det og satse på at alt går bra denne gangen?
Tussa og Sofie Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Huff, ikke enkelt det der! Antibiotikakur er jo en mulighet. Eller huk tak i kelner og avtal at når du bestiller ett glass vin eller øl, at de da serverer deg alkoholfritt. Ellers så må du bare satse altså...eller alliere deg med en kollega du stoler på som kan hjelpe deg å gjøre en avtale med kelner så ikke det blir så synlig. Jeg hadde et jobbseminar en helg med jobben, ikke obligatorisk som hos deg, men som opplagt var en fest-helg også. Jeg var "syk". Var ikke klar for å hverken fortelle eller vrenge hodet for en masse unnamanøver. De har vært på sporet av meg så jeg hadde nok blitt avslørt. hehe! Lykke til!
inakvad Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Hva med at du plutselig har blitt pollenallergisk? Det kan komme plutselig fordi det har ligget latent. Man skal hest ikke drikke når man bruker anti-histaminer (medesiner for pollenallergi). Svært mange gjør der likevel, men alle leger fraråder det... Du kan jo bare nyse litt ekstra og gni deg i øynene?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Hva med å si at du har en hvit periode, at du rett og slett ikke har lyst på alkohol. Helt lovlig og greit, og ganske enkelt å si når man ikke har noe å "skjule" Ellers er pollenallergi en fin ting, noen medisiner blir man sløve av, og alkohol på toppen er ikke alltid en god kombinasjon. Si du tar Polaramin, de har rød trekant. Eller du kan sippe til et glass hele kvelden, men sjansene for at det blir bemerket eller glasset påfylt er jo der... Eller du kan si det som det er, kanskje det beste. Sjansene for at det skal skje noe er jo så små. Jeg hadde nok valgt det, fordi uansett er det ok at de rundt meg vet hvordan jeg har det. God tur!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Er ikke så enkelt dette her.............burde hatt en liste med mange unskyldninger.....................men det jeg har opplevd er at når jeg forsøker å finne på unskyldninger, blir folk plutselig obs.... begynner å lure, hvis jeg bare har latt som ingen ting å bestillt en farris ( hvis vi er mange,... eks. jobb) er det ingen som legger merke til det....faktisk sant...værre når man er få som skal ut, da blir det litt mer synlig.... men har også bedt kelner gi meg munkholm i ølglass....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 eller du kan si du deltar i et medisink forskningsprosjekt og derfor ikke får lov å drikke på 2 uker. ..men da bør du helst finne på et troverdig forskningsprosjekt.
elimor Skrevet 20. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2007 Takk for gode svar! Jeg tror jeg må gjøre en av disse tingene, enten fortelle det litt tidligere enn jeg egentlig ønsker, eller finne på noe med allergi. Vi skal til Spania, så det er ikke så lett å gjøre avtaler med kelnerne, og jeg vet ikke om alkoholfrie viner er så tilgjengelig der. Hvis jeg drikker andre viner enn resten vil det uansett legges merke til ved bordet. Det er enklere å gå ut på byen hvor man bestiller selv fra baren, alkoholfritt øl ligner jo veldig på vanlig øl. Den har jeg brukt i tidligere svangerskap.
babyprincess Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 Si du er på antibiotika, da skal du ikke drikke! Har du hatt vondt i et kne,rygg... vært forkjølet-perfekt. Den har jeg brukt noen ganger...funket alle gangene. Du kan evnt si det til en venninne du stoler på...og bestille 1 glass med noe og ha det stående...evnt at venninnen din kan drikke litt av detel du kan overta hennes glass når det er tomt... hehe ;-) Skal ikke være lett...utrolig irriterende at alle må være så nysgjerrig på hvorfor man ikke drikker...skal selv på utdrikningslag i morgen...har ikke planlagt hva jeg skal gjøre...Blir vel noe antibiotika... Lykke til uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Urinvegsinfeksjon kan du sei at du har, for då går du jo på antibiotika og det syns ikkje på utsida..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Jeg har en løsning som har passet helt perfekt for meg: jeg bestiller et glass vin som alle andre, og later som jeg tar en sup i ny og ned. Utolig nok er det ingen som har lagt merke til at jeg drikker mye mye saktere enn alle andre.
elimor Skrevet 30. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2007 Det var faktisk det jeg endte med å gjøre - altså ingenting. Jeg fikk vin som de andre, menn drakk ingenting, tok bare en miniatyrsup når det ble skålt. De andre fikk fylt på glassene stadig vekk, så det var ikke bare mitt glass som var fullt. Mulig at noen få som satt nærmt meg skjønte det, men de aller fleste la ikke merke til noe. Når vi var ute og drakk øl, måtte jeg passe på å kjøpe selv for å få den alkoholfri, ikke alltid lett når noen kjøper runder til alle, men det gikk bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå