Gå til innhold

Søke ny jobb!

roru

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å skifte jobb og kunne tenke meg å få litt hjelp fra dere damer. Når tid er det best å søke på nytt, hvilken type fødselpermisjon skal jeg da velge? Har nå svangerskapspermisjon fra nattevakt jobb på ett hotell. Jeg har mest lyst til å ha vanlig dagjobb med 7-15 el. 8-16 jobbing og helst ikke jobbing i helgene. Er utdannet innen kontor og regnskap, så det er det som er mest aktuelt. Ønsker mest å jobbe alt fra 60 - 100 %. Vet det er langt frem med persmisjonen, men kan ikke si at jeg har så veldig lyst til å gå ut i nattejobb igjen. Har tross alt 2 gutter som er med på litt av hvert og jeg har veldig lyst til å følge de opp og det gjør jeg best med å jobbe når de er på skolen.

Fortsetter under...

Hei! Vet ikke helt om jeg kan hjelpe, men prøver bare å få en oversikt over din situasjon først, så var inne på ditt nick og så at du har termin i juni. Men, er det slik at du allerede har startet svangerskapspermisjonen?

I så fall, så ville jeg ikke ha startet å søke før du begynner å nærme deg slutten på denne. Jeg ville kanskje begynt å sondere terrenget når det gjenstår 6 måneder, og så vurdere jobber fra 3 måneder igjen av permisjonstiden, avhengig av hvordan jobbmarkedet er der hvor du bor. For, med vanlige arbeidstakere så har jo disse også normalt 3 måneders oppsigelsestid, så de kan ikke forvente å få noen på plass tidligere, men det vil jo være en bonus dersom du kan starte med en gang.

Synes du skal nyte tiden først sammen med den lille (og dine andre barn), og så begynne å tenke ny jobb igjen mot slutten av permisjonstiden. Generelt sett så er det jo for tiden et godt arbeidsmarked, så burde ikke være noe problem å finne seg en ny jobb. Og, det er vel lettere å finne en jobb på dagtid enn kveldstid.

Tusen takk for koselig svar, prøvde å svare i går, men da kom jeg ikke inn på svar. Jeg har vært i svangerskapspermisjon siden 1.des. siden jeg ble sykmeldt 16.okt. pga nattejobbing og tidligere MA. Jeg blir i svangerskapspermisjon frem til 3 uker før fødsel og da går jeg over til fødselpermisjon. Her i vårt distrikt har det vært veldig dårlig med jobber å velge mellom, men jeg ser nå mye mer optimistisk på å få en jobb som passer bedre med ett godt familieliv. Regner med at jeg i løpet av høsten begynner å kikke og søke på jobber som er aktuelle. Jeg vil veldig gjerne kose meg mest mulig hjemme med den lille også, men jeg har ikke lyst til å begynne på nattejobbing med 7 netter på og 7 netter av. Derfor vil jeg være tidlig ute i søking etter den perfekte jobben:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...