Gå til innhold

Rett på ammefri ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så sant du jobber det som er definert som full tid i din jobb, har du i stat og kommune rett tilammefri den tiden det tar å amme/pumpe, opp til 2 timer betalt i stat/komm, 1t andre steder, så så lenge du ammer. Det er vanlig etter 1år at arbeidsgiver vil se legeattest på ammingen. Du kan velge selv hvordan du vil dele det opp.

Takk for svar....vil vel tro at jeg får noen rare blikk fra oversykepleieren ja når jeg legger fram dette...., men så lenge dette er lovfestet så får hun bare himle med øynene....ikke at jeg bryr meg egentlig! (men jeg ser henne allerede for meg) ! Var faktisk bare såvidt hun tok imot søknad om permisjon for tilvenning av snuppa i barnehagen....:-( ! Stakkars kvinnfolk!!!! - at hun orker å spre så mye uhygge !

Alle har krav på ammefri - inntil en time i døgnet ved full jobbtid om dagen (eller over 7 timer tror jeg det er). Ubetalt... Men i tariffavtalen for stat og kommune har man krav på inntil to timer MED lønn om man jobber fulle dager... De kan kreve attest fra lege/helsestasjon, da.

Jeg er også sykepleier, og hos oss var det personalkontoret som skulle ha søknaden. De bare flira da jeg nevnte legeattest. Nei DET skulle ikke være nødvendig mente de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...