Tussa og Sofie Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 noen som har noen gode ideer til treg mage. Foruten, mosjon, væske, kost osv, finnes det noe på apoteket som vi gravide kan ta for å få litt fart på systemet? Og som ikke er klyster, men tar via munnen og virker hele veien gjennom systemet?
bamby Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Ja kjøp Frukt & fiber på helsekost eller Vita! funker over natta, ta en terning på kvelden, så går du på do dagen etter! Men anbefaler ikke overdrive dette..men husker jeg hadde ekstremt treg mage i starten selv....disse er sunne nok, er ikke noe avføringsmiddel heller, bare litt hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 på apoteket har du noe som heter Laktulose.. dette fikk jeg beskje om og bruke når jeg var gravid sist, av jordmor
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 dulcolax fås kjøpt på apoteket og tas som tabeletter like før du legger deg, om morgenen så kommer allt ut=)
Tussa og Sofie Skrevet 20. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2007 Takk ,skal teste frukt og fiber først ;o) Greit at det går tregt assa, men når det stopper helt opp blir det ganske ubehagelig. Lactulose tror jeg ikke jeg klarer å drikke, har litt dårlig erfaring med det fra et sykehusopphold tidligere hvor jeg måtte da det da jeg var sengeliggende i 3 uker. :-) Takk for hjelpen alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå