Gå til innhold

Assistenter og ped.ledere....

Anbefalte innlegg

Jeg var akkurat på presentasjon med sønnen min i bhg der han skal gå. Der fikk vi vite om de tre tilvenningsdagene som vi har. Det er ons. til fredag. Men vil ikke ungen glemme alt til mandagen??

Så snakket de om at det var bra om ungene fikk litt kortere dager i begynnelsen slik at de fikk en myk start. MEN hvor lenge regner dere som jobber i bhg som kort dag? Er det f.eks fra morgen til lunsj?

Ett til spørsmål. Sønnen min blir 12,5mnd når han begynner. Han er sein i utv. og vil mye mulig ikke gå når han begynner. Vet ikke helt med kryping. Hva burde han ha i klær? Håper jo han ikke blir sittende i vogn hele utetiden.... Hvis han kryper, hvilke dresser/bukser tåler litt slitasje på knærne?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9041800-assistenter-og-pedledere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilvenning onsdag-fredag bør ikke være noe problem, han vil jo uansett være mye uten foreldre siste tilvenningsdag. Og før eller siden kommer jo en helg, samme når man begynner.

Jeg jobbet i barnehage tidligere. De fleste 1-1,5-åringene gav uttrykk for at dagen ble for lang om de var der noe særlig over sju timer. Men ikke absolutt alle.

Helt i begynnelsen ville jeg kanskje levert i nitida og henta i tretida. De sover jo uansett såpass lenge at det er greit å ha noe våkentid også.

Jeg er student, og forskning viser at under 8 timer er ikke skadelig med tanke på tilknyttningen til foreldrene. Men første uka kan man jo se hvor kort du har mulighet til? Ingen fasit på det tror jeg, fordi de er så forskjellige disse små =)

En reaksjon kan du regne med uansett, og kanskje kommer ikke den helt med en gang. Det er tegn på sunn tilknyttning når han får en reaksjon. Klær og andre praktiske ting ville jeg spurt om i bhg, det er litt ulik praksis på dette.

http://www.holabarnehage.no/nye_foreldre/tilvenning/

en tilfeldig link, men den sier noe om hva som vil skje!

Lykke til! Du er heldig som har fått plass, og personlig mener jeg at barnehage er det beste tilbudet til barn i tillegg til hjemmet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...