Gå til innhold

November: Flere som fortsatt bare ammer?


hemmeligvemmelig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her går det også bare på mm foreløpig. Jeg trodde også det nesten var bare meg.

 

Har ikke helt bestemt oss, men begynner kanskje med smaksprøver om 1-2 uker (gutten vår blir 5mnd nå i helgen). Tenkte da å trappe sakte opp slik at han ikke er oppe i full porsjon før han er godt passert 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å bare amme til hun var 6 mnd. Men har nå måttet begynne med litt tynn grøt på kvelden. Dette fordi hun har gått opp veldig lite de to siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bare i pupp enda. Vi er igang med prosjekt: "få gutten til å ta flaske" for vi har bestilt spa-dag i mai og da vil han trenge et par måltider fra flaske.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er det og fortsatt bare pupp som gjelder, men det blir nok ikke så lenge til før lillegull får prøve litt grøt. Han er rett over 5 mnd nå.

Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt bare i morsmelk. Han blir 5 mnd neste helg. Jeg veide ham for noen dager siden, og da hatt vekten flatet litt ut i forhold til tidligere. Iflg helsesøster da to alternativer: begynne med grøt eller gi ham mat oftere for å se om det hjelper på vekt og evt litt laber melkeproduksjon. Jeg har valgt å forsøke det siste ("neineinei mamma - ikke mer pupp nå igjen.."). Vi får se, tenkte jeg skulle ta ham på helsestasjonen på slutten av neste uke for å se om vekten har økt litt. Men det blir nok grøt om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det bare pupp. Han har fått smake grøt en gang, og han liker det:) Skal begynne med smaksprøver når han runder 5 mnd neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvor får også bare morsmelk. Han har fått sviskemos noen få ganger for å få fart på bæsjebleia, men det blir jo bare som en smaksprøve å regne. Det er ikke stort han får i seg. Ser ikke ut som om det er noe godt, grøsser og brekker seg. Legen og helsesøster annbefalte å førsøke det, når det går så lenge som 18 dager mellom hver bleie med "noe stort i"... Vil gjerne fullamme til han er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TKH71

 

men jeg trodde ikke barn som bare får mm kunne være harde i magen jeg?! Det er det jeg har hørt på hs. 18 dager!!!!!?? herreminhatt. Da har han vel vondt i magen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lite melk om kveldene så da får hun en flaske mme etter pupp og det får hun enda. Ellers bare pupp. Jenta mi hadde også hard mage mens jeg fullammet. Når jeg begynte å gi henne Collett om kveldene, ble den stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Her er det kun pupp som gjelder. Kommer ikke til å begynne med grøt før jeg ser at han trenger det.

Vekstkurven har flatet ut, men hs mente det ikke var nødvendig å begynne med grøt ennå.

Skal avgårde og veie i morgen for han har vært en ekstremgulper de siste ukene. Vil sjekke at han fortsatt legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kab!

Han har ikke hard mage, men har veldig sjelden avføring. Vi har vært hos helsesøster, 2 leger, samt til røntgen av magen hans. Det er heldigvis ikke noe galt, han bæsjer bare litt sjeldnere enn andre... Bruker antagelig opp alt han får i seg, da. Ligger vanligvis på rundt 11 dager. Han vokser fint og ligger midt i kurven sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...