Gå til innhold

GÅR DET AN Å IKKE MERKE AT EN HAR HATT SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Om man har en SA blør man, så det merker man, men om man har en MA kan det være man ikke oppdager det før en UL evt.

MA betyr missed abortion og da støter ikke kroppen fra seg embryoet og man kan trenge en utskrapning.

Dette sier jeg ikke for å bekymre deg! Men om du er veldig nervøs kan du be om en UL av legen din så du slapper mere av.

Huff, stakkars deg. er ikke kjekt å gå og bekymre seg!

Kan si at når jeg hadde en SA, så forsvant graviditetssymptomene mine (ømme pupper, kvalme) gradvis i den perioden da jeg hadde forventet at de skulle bli verre (rundt uke 6), og så begynte jeg å småblø lenge før jeg aborterte. Når jeg aborterte gikk jeg en uke med kjempekraftige menssmerter, og det var ingen tvil om at ting gikk feil vei...

Hvis man har sett hjertet slå etter uke 8 på ultralyd, er det 95% sjanse for at det går bra. Og mellom 80 og 90% av svangerskapene går det bra med!

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hatt en SA den 15. februar, men legen sa at det antageligvis hadde skjedd 14 dager før, så jeg har hatt en sa uten og merke det, før jeg fikk blødning den 12. februar, og bl sendt til haste ul den 15. Så det går ann og ikke merke det.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke bekymret meg så mye over det, nyt tiden du er gravid, da får du det mye bedre med deg selv:)

• 2 uker senere...

Annonse

Var SA overlegen på gyn. pol. på sykehuset sa det var, og jeg er litt grønn på dette området så stoler på det han sier da, men kan hende du har rett anonym. Jeg hadde bare litt stikkinger i magen tidlig i svangerskapet, og det var vist helt normalt sa de, men blødninger hadde jeg ikke før 14 dager senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...