Gå til innhold

Hvordan ser arbeidsgivere på ansatte som blir gravid?

Hemmeligheten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Er litt i samme situasjon som deg, lurer veldig på om jeg kommer til å skuffe mine arbeidsgivere hvis jeg blir gravid nå..De har nemlig vist meg stor tillit og ansatt meg i en stilling som også gjør meg til arbeidsgiver. Men det passer så godt med barn nå, utenom denne detaljen, så jeg tenker ..what the hell.. vi kjører på! Det viktigeste i livet er ikke å få en flott og høytlønnet karriere, men en god familie og et liv med kjærlighet. Det gir ikke jobben meg. Rett og slett...

De behøver jo heller aldri å få vite at vi lenge har ønsket oss en liten en.. Jeg kommer til å si det var en overraskelse for oss også, og dermed slippe de olme blikkene jeg ellers vet ville kommet- fra hvertfall en av mine overordnede.

Tenk på hva slags liv DU vil leve, vi gjør det bare èn gang!!!

Jeg ble gravid bare en måned etter at jeg ble ansatt i ny jobb. Fortalte det da jeg var ca. 16 uker på vei. Jeg gruet meg skikkelig til den samtalen. Er kun ansatt i et årsvikariat fra august til juli (lærer) og må ut i permisjon 2 1/2 uke før sommerferien.

Men det var absolutt ingen ting å grue seg til! De synes det bare var stas med en gravid på jobben og sjefen og kolleger prater nesten ikke om annet enn graviditet og babyer. Foreldrene og elevene tok det litt tyngre, for de er veldig fornøyd med meg som lærer.... Men de synes jo det er gøy også.

Jeg er da i midten av tjue-åra og gift, og da forventes det nesten at man skal få barn. Dette er livets gang. Alle vet dette, også arbeidsgiverne. Du må selvfølgelig takke ja til fast stilling, de vokser ikke på trær! Og du er jo ikke gravid ennå, men du ønsker barn. Da er det bare å begynne, mener nå jeg. Noen blir jo gravide med en gang, mens andre må prøve i en god stund fremover før det klaffer. Ikke gå og vent hvis det er dette du vil.

takker for tilbakemedlingene!

Jeg tenker som deg St.hans-gutten. At det må være forventet. Ansetter de noen i tjueåra som er nyutdannet og er i et fastforhold så håper jeg de er forberedt på det.

Jeg vil vente til jeg har signert kontrakt vertfall før vi prøver :)

• 2 uker senere...

Kjære deg!

Du er vel ingen sviker fordet om du blir gravid. Jeg er selv arbeidsgiver for en hel drøss med jenter og dette kommer til stadighet opp. Jeg setter umåtelig pris på om de forteller meg det så tidlig som mulig slik at jeg får planlagt arbeidssituasjonen med dem. Det er viktig at en sjef kan være fleksibel og tilrettelegge arbeidet for den enkelte når en går å bærer på en liten en. Det er ikke alltid like lett i det yrket vi har. Si ja takk til den faste jobben du så har du noe permanent å komme tilbake til når du er ferdig i permisjon:)

Lykke til.

Mvh

Mammaentilbenjamin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...