Gå til innhold

Til dere erfarne gravide studenter...

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har 2 uker til termin og jeg har tatt meg fri fra skolen til midten av mai nå..har gått på skolen hele veien og vært i praksis i barnehage i 5 uker...skal bli førskolelærer.

har vært tungt til tider men så lenge jeg har tatt meg litt fri nå så har det hjulpet masse...

stå på:)

Prøv å ikke få det slik som meg, som har termin midt i /rett før eksamenstiden. Jeg har riktignok klart å ordne det slik at jeg får tatt to av tre eksamener som muntlig til høsten, men ville jo mye heller fullført dette semesteret nå, FØR jeg får barn. Den tredje eksamenen skal jeg ta to dager etter at permisjonen min egentlig har startet.

Det verste er at jeg går glipp av så mye undervisning. Er jo ingen som tvinger meg til å bli hjemme de tre ukene før termin, men jeg kjenner at jeg er sliten og har lyst til å samle krefter. For ikke å snakke om at jeg trenger å "bygge ferdig redet".

Dessuten, du må være forberedt på at det kan være ganske slitsomt å være gravid og skulle studere samtidig. En dårlig dag blir liksom ekstra dårlig hvis man ikke har så mye energi å gå på fra før. Og du må drikke mye mindre kaffe :P Kan jo ikke drive og jobbe med oppgaver helt til midnatt og bare bøtte innpå med kaffe når du vet det kan gå utover den lille i magen. Dessuten orker man ikke heller...

Sørg uansett for å ta kontakt med administrasjonen på skolen din tidlig i svangerskapet, sånn at du får søkt om eventuelle tilrettelegginger i tide. Det kan for eksempel hende at din skole har praksis for å gi en halvtime ekstra på eksamen, siden gravide må på do 'litt' oftere enn andre. Sånt varierer fra sted til sted, så du må sjekke det ut.

Termin i januar/februar syns jeg høres bra ut, for da rekker du nesten garantert eksamen. Og det blir naturlig igjen ett år seinere, istedenfor å måtte starte midt i vårsemesteret slik jeg skal. Dvs, det skal jeg IKKE, for da er ungen knapt ni måneder gammel, og siden pappan ikke har rett til permisjon MED lønn og jeg syns det er altfor tidlig med barnehage. Så jeg går heller uten penger og starter igjen høsten 2008. Heldigvis gift med en mann med jobb, ellers hadde det ikke gått rundt økonomisk.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...