Gå til innhold

November: Vi har akkurat begynt med smaksprøver..


♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Og er oppe i 2 skjeer nå, men snuppa brekker seg jo for hver skje. Skal jeg fortsette med samme grøt i noen dager til før jeg prøver en annen eller bare bytte med en gang ? Maisgrøt hun får nå, Nestlè sin. Er så dårlig utvalg på 4mnd grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun gjorde jo det samme med mme så vet jo at man kan tvinge dem til å like noe. Men er jo lettere med melk for det MÅ dem jo ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte prøve en del grøter før jeg endelig fant noe som falt i smak. Det er ikke alle som liker grøt, har du forresten smakt den selv? Smaker papp! Skjønner henne godt jeg;) Ellers så går det an å blande frukt inn hvis du ikke har lyst til å prøve mange grøter først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja søstra likte aldri grøt, så henne måtte jeg gi middagsglass i stedet. Men det er jo så lettvint :)

Leon spiser grøten fra Hipp. Den er jo kjempegod, men har ikke sett noe 4mnd grøt fra hipp.. Finnes det tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns! Jeg har kjøpt den på smart club, var ikke du der nylig? De har et stor utvalg av hipp produkter. Ellers så holle hirsegrøt noe bedre enn nestle sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du grøten med mm eller mme? Jeg begynte med å gi småen her litt grøt for nesten en uke siden. Lager den med mm. Men jeg var litt uheldig med tidspkt jeg startet på. Hun begynte med økedøgn samtidig. Så etter 2-3 dager kjøpte jeg mme for å lage med det til jeg fikk pumpet så jeg kom litt på forskudd med mm til grøten.

Men hun likte ikke grøten laget med mme, begynte bare å grine og brekke seg. Det var samme grøten som hun fikk med mm, men hun spiste den med stor iver når den var laget med det.

Jeg tror hun ikke liker så godt den med mme fordi den blir for tykk.

Så kanskje hvis du lager grøten tynnere, mer som velling, at hun da vil ha den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager med mme, og det er nok smaken hun reagerer på.. det er ganske tydelig, hihi.. :) men kan prøve i dag med vellingtykkelse, takk for innspill.

 

Kozy K: Jo var der nettopp, men da hadde jag ikke begynt med smaksprøver så tenkte ikke på det. Har de det i noen andre kjente butikker tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med smaksprøver nesten en mnd nå.. Han er så kresen, så det er nesten ingenting som faller i smak.. Han også brekker seg av grøt.. Har prøvd mais og havre grøt, men ingen av de falt i smak.. Har også prøvd med middagsglass, men de er heller ingen suksess.. Det eneste han har likt av det jeg har gitt han er pære pure.. Men jeg gir han litt grøt nesten hver kveld for det.. Men det blir med en til to skjeer om gangen, kan tvinge i han mat.. Så her går det mest i mm.. Men det virker som han klarer seg fint på det enda. Men hadde vært greit at han likte litt andre ting også, så han ikke var så avhengig av meg hele tiden..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat prøvd å gi min risgrøt med litt fruktpurre av eple og pære i. Tok 3 ts fruktpurre, og da gapa han som bare det. Han er heller ikke så ivrig i smaken av grøt, men det hjalp veldig å blande det med. Kanskje det kan hjelpe hos dere også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å blande frukt i grøten. Og lurt å begynne med flytende konsistens som velling. Det gjorde vi med eldste og da gikk det greit å gradvis gi tykkere....

 

Risgrøt er det noen som liker bedre enn maisgrøt.

 

Mener jeg så hipp grøt på OBS!, men er ikke helt der enda, så så ikke så nøye på utvalget......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piadi- Det finns 2 typer 4mnd. grøt fra hipp. Den "gamle" har gått ut av produksjon men jeg vet at de fremdeles har igjen noen av de på smart club. Den heter noe sånt som risgrøt med fersken og banan. Den nye varianten heter havregrøt og det står vel 6mnd i hjørnet men den er fra 4 (du kan lese mer om det på hipp.dk.

 

Min erfaring hittil er at smart club har det beste utvlaget av hipp, men også ultra har en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å blande i litt fruktpurè først da, men ender vel opp med havregrøt ettervært..

 

takk jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...