Gå til innhold

Trenger svar!=..( (noen som har vært gravid utenfor livmor?)

jiha

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hadt blødninger i snart to måneder.. Den siste uka har jeg vært kjempe sliten, svimmel og har alt jeg spiser har jeg lyst å kaste opp igjenn. Og de to siste dagene har jeg hatt stikking rundt eggstokken(e). I dag er det så ille at jeg ikke klarer strekke meg helt ut. Alle jeg har pratet med har spurt om jeg er gravid. Men testene er negativ negativ negativ. I tillegg har jeg blødd så lenge.. Men nå leste jeg på nettet om svangerskap utenfor livmor.. Der sto det mye om det jeg er plaget med.

Men er testene negative når man er gravid utenfor livmor??

Har vært hos lege, venter på svar på blodprøver. Men vet ikke hva jeg er testet for.....

Tusen takk til alle som orker lese og svare=)

Fortsetter under...

sist jeg var gravid var det utenfor livmor, fikk positiv test men sterke smerter over h. eggstokken og generelt nederst i magen i tillegg blødning i mange uker. heldigvis for min del da døde fosteret før eggstokken sprakk og ble blødd ut. men det er absolutt ikke sikkert at du har svangerskap utenfor livmoren, de smertene du har over eggstokkene kan f.eks skyldes cyster osv... be legen ta blodprøve for å måle hg nivået ditt, da ser de med engang om du er svanger og evnt om hcgnivået stiger eller ikke. i tillegg bør du få innvendig ultralyd for å sjekke smertene over e.stokkene, de er ikke smertefullt å gynokolgene ser fort om det er noe galt :-)

vanlige graviditetstester som man tar hjemme må ha et hcg nivå på over 60, visst du har svangerskap utenfor livmoren eller missed abortion (MA) der fosteret har vært dødt en stund kan hcg nivået synke så mye at urintestene ikke er sensistiv nåkk til å gi positiv, men det er absolutt ikke sikkert du er gravid da!

Lykke til! håper alt ordner seg for deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...