Gjest Skrevet 19. april 2007 #1 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg våknet kl 0630 torsdag 9.3-06 men veldig sterke kynnere. sto opp og gikk litt rundt i leiligheten. Etter noen timer vekket jeg sambo for å innformere om at jeg trodde kansje noe var på gang. Dagen gikk og jeg hadde regelmessige kynnere. Ville ikke ringe sykehuset før jeg var sikker på at noe var på gang. Det var ikke sååå vondt enda. sambo kom hjem fra jobb kl 23. Da var riene vondere. Vi begynnte å ta tiden. Jeg trodde riene skulle være med likt mellomrom hvis fødselen var på gang..... mine var med 2-5 min mellom! Når kl var 3.15 diskuterte vi om vi skulle ringe inn til føden. Jeg hadde vondt i ryggen å la meg på sofaen. DA GIKK VANNET!! Jeg var overlykkelig! Vi ringte mamma (som skulle kjøre oss) og så ringte jeg føden og sa at vannet hadde gått og at riene var veldig sterke etter det. Når vi kom på sykehuset hadde jeg liten åpning men jeg var helt moden. De ville ikke sende meg hjem pga riene var så sterke. Ble vist rett til fødestuen med beskjed om at dette ikke ville ta så lang tid (lite viste de). Jeg gikk i dusjen noen timer. deeeeeeeilig..... gikk veldig mye med prekestolen, noe jeg fikk mye skryt for. Så var det vakt skifte. Det kom ei JM inn som kunne minimalt med norsk. Hun beordret på meg Lystgass-maska og nektet og høre på meg når jeg så at jeg ble syk av den. Hun beordret meg til epidural (!) annestesilegen kom å satte den...... bomma.... ingen virkning.... men måtte ligge i sengen siden jeg hadde slangen i ryggen. Det var to JM der. (hun ene var student men det var det ingen som fortalte meg) Hun sjekket åpningen HELE tiden! det var vondt + a hver gang måtte den andre JM dobbelt-sjekke at åpningen stemte.... au Plutselig fikk jeg trykketrang. Fikk ikke lov å trykke pga faren for å hovne opp (hadde ikke full åpning) Lå og holdt igjenn pressveene i 2 timer. Vaktskifte: Verdens nydeligste JM kom inn. Fikk lov til å presse. Presset i 2 timer. Ingenting skjedde. Overlegen kom. VAKUUM!!! NÅ!!! Tok 1 time å få vakum koppen ordenlig på plass mens jeg presset. ENDELIG KOM HUN!!!!!! Hun var så fantastisk at alt var glemt! hun kom kl 16.41. 35 timer etter den første vonde veen (kynneren) 13 timer etter vannet gikk 5 timer med pressveer Men det var verdt det!!!!!!! Så skulle det syes. Hadde totalruptur innvendig (dvs igjennom "veggen") + full klipp på utsiden. Ei kvinnelig lege skulle sy meg. Sydde i 45 min. Da sa hun " jeg skal bare få overlegen til å godkjenne det, så lukker jeg igjenn" Overlegen kom. Nei.....ikke bra nok.... Opreasjon med en gang. Full narkose. Ble opperert i over 2 timer. Våknet opp å var helt mutters alene!!!! Jeg fikk litt panikk og leitet etter en ringeklokke-snor..... men nei.... ingenting... etter nesten 40 min kom det ei sykepleier. Jeg sa at jeg ville ha samboeren min der. Det tok over 1 time og 40 min før han fikk vite at jeg hadde våknet! Da kom jeg endelig opp igjenn og fikk sett ordentlig på den lille jenta vår. Sambo fortalte at hun var 3390 cm og 47 lang. Endelig var vi samlet ) Men det rare er at nå...... 13 mnd etter fødselen gelder meg meg til neste gang!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9037114-en-litt-hard-f%C3%B8dsel-mye-pga-feil-fra-sykehuset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. april 2007 #2 Del Skrevet 20. april 2007 huffa meg snuppa.. for en forferdelig opplevelse det må være å våkne opp alene ??? jeg måtte ligge på overvåkningen i to timer,uten sønnen min og sambo,fikk bare se marcus noen minutter før de tok han fra meg.. var helt jævlig.. 5 timer med pressrier??? jeg syns det var jæævlig med 1 time.. hehe.. uffa meg.. du hadde nok ingen enkel opplevelse du nei.. kjempe bra du gleder deg til nestemann,viser jo at du har kommet deg over det...) du er tøff... ps: min historie er under her .) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9037114-en-litt-hard-f%C3%B8dsel-mye-pga-feil-fra-sykehuset/#findComment-9044409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mai 2007 #3 Del Skrevet 3. mai 2007 D va bra at d gikk bra til slutt! Men huff d må ha hvert ekkelt å våkne opp alene!! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9037114-en-litt-hard-f%C3%B8dsel-mye-pga-feil-fra-sykehuset/#findComment-9170917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå