kokkelimonke Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg har helt siden juletider slitet mye med å nyse, opptil altfor mange ganger daglig. Har på det meste nyst 23 ganger på en dag. Det er ikke dette som bekymrer meg, vet at dette ikke er noe skadelig. Men når man nyser så knyter jo alle muskler i nedre magehalvdel seg sammen. Og avogtil får jeg virkelig så vondt når jeg nyser, at det kjennes ut som hele magen min revner. Er det noen andre som har vært borti noe lignende, og en skulle jo tro at det ikke skulle ta skade på fosteret ved at man nyser ? Det er jo nokså natrulig, og er vel noe alle gjør en gang innimellom ?! Setter stor pris på svar :-)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg og nyser en del, men ikke så mye som deg...av og til kjennes d ikke en gang i magen og av og til gjør d så vondt at d kjennes ut som om alt revner...helt forferdelig...Har funnet ut at d hjelper å krøke seg sammen alt jeg kan når jeg kjenner nysen er på vei...da gjør d ikke så vondt som oftest...men har i allefall ikke hørt om at dette kan være skadelig hvertfall...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Har det samme jeg...sliter med astma og hvis jeg hoster, så får jeg noen ganger sååå vondt nederst i magen...huff
kokkelimonke Skrevet 19. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2007 Ja, akkurat dette har jeg også erfart. At det hjelper og knyte musklene og sette seg litt i fosterstilling når man kjenner at nysen er på vei. Men det er ikke allit man får forvarsel, og da rekker jeg ikke å forberede meg. Og det er akkurat slike smerter som du nevner, jeg også får. Nei vi får satse på at det ikke er noe farlig/skadelig. Og det hjalp å høre at jeg ikke er det eneste som sliter med dette. Tusen takk for svar!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Hei. Det er ligamentene som strekker seg litt. Helt normalt. Tror det skjer med alle ) Krøk deg sammen når du kjenner det er på vei så blir det ikke så ille )
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Ja det er livmora du kjenner som strekkes når du nyser. og det er vondt ja.. Jeg pleier å bøye meg framover og holde på magen. Det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå